نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
۱ |
۵
ژوزه مورینیو به کدام تیم خواهد رفت؟/ یک آینده خاص
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ژوزه مورینیو دوباره بی‌تیم شده و حالا یکی از مربیانی است که نامش را در کنار خیلی تیم‌ها به‌عنوان سرمربی آینده‌شان خواهیم شنید.

خبرورزشی - مأموریت ژوزه مورینیو در تاتنهام هم به پایان رسید، نه با غرور و افتخار، بلکه با ناله و ناراحتی. نزدیک به دو دهه است که آقای‌خاص تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین مربیان دنیای فوتبال شده؛ از مترجم و دست راست سِربابی رابسون در بارسلونا تا قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با پورتو و اینتر و جام‌های متعدد با چلسی، رئال‌مادرید و منچستریونایتد. اتفاق تلخ در اسپرز برای او، این بود که اولین تیمی به شمار می‌رفت که آقای‌خاص با آن جام نگرفت. حالا سؤال بزرگ این است: «آینده ژوزه مورینیو در کدام باشگاه خواهد بود؟»

یک باشگاه انگلیسی دیگر
«من همه‌چیز را در مورد فوتبال انگلیس دوست دارم، این دلیل اصلی بازگشت و لذت بردن من است.» در دومین دوره حضور در چلسی، مورینیو این جملات را بیان کرد. به نظر می‌رسید که فقط هم در حد حرف نبود، چرا که آن زمان پیشنهادهای پاری‌سن‌ژرمن و بایرن‌مونیخ را رد کرد تا دوباره مربی چلسی شود. اگرچه می‌گویند او بیشتر فکر پر کردن جیبش است، اما کارهای سختی مثل مربیگری در منچستریونایتد و تاتنهام نشان می‌دهد به دنبال چالش هم هست. حالا فکر می‌کنید باشگاهی هست که باز هم او را در این جزیره بارانی استخدام کند؟ شاید با توجه به پرتغالی بودنش و ارتباط با ژرژ مندس، ولورهمپتون بعد از عدم تمدید قرارداد نونو اسپریتو سانتو، مربی سابق سنگربان پیشین پورتو را به خدمت بگیرد. شاید هم یک باشگاه کوچک‌تر برای او جای خالی داشته باشد.

یک باشگاه ایتالیایی دیگر
اینتر بی‌شک بزرگ‌ترین دستاورد ژوزه مورینیو است. سه‌گانه‌ای که در آنجا به‌دست آورد، او را به تاریخ گره زده است. در واقع حضور در لیگ ایتالیا برای او یک نقطه قوت می‌تواند باشد، جایی که از هنر دفاع کردن او قدردانی می‌شود. اینتر دوباره او را نمی‌خواهد چرا که با آنتونیو کونته خوب کار می‌کند. با این حال مورینیو نشان داده مشکلی با پیوستن به یک تیم رقیب ندارد. چه تیمی؟ رم، ناپولی یا میلان به‌عنوان سرمربی بعدی آقای‌خاص را می‌خواهند؟ شاید این انتخاب برای آن‌ها یک گام به عقب باشد. بعید است باشگاهی مثل یوونتوس به سراغ مورینیو برود، حتی با وجود این که شاید آندره‌آ پیرلو را کنار بگذارند.

بازگشت به اسپانیا یا پرتغال
مدت‌ها قبل از این که سرمربی رئال‌مادرید شود، در بارسلونا دستیار بود. گفته می‌شود خوان لاپورتا سال ۲۰۰۸ هم وقتی پپ گواردیولا را به تیم اول باشگاه آورده به او فکر می‌کرده. فعلاً هیئت‌مدیره بارسلونا پشت رونالد کومان است و بعید به نظر می‌رسد مورینیو را بخواهند. بعید است مورینیو هم به فکر بازگشت به تیم‌های سابقش باشد. با این حال در پرتغال شاید همیشه برایش کاری وجود داشته باشد. مربیگری در تیم‌های سابقش یونیا لیرا، بنفیکا یا پورتو. این می‌تواند تجدید حیاتی برای دوران حرفه‌ای‌اش باشد.

یک انتخاب متفاوت
هانسی فلیک قرار است بایرن را ترک کند. آیا لایپزیش می‌تواند به مورینیو فکر کند؟ اتفاق عجیبی خواهد بود اگر مورینیو به یکی از این تیم‌ها برود. شاید حتی هرتابرلین آنقدر بلندپرواز شده باشد که مورینیو را استخدام کند. شاید تیمی در لیگ فرانسه برای رقابت با پاری‌سن‌ژرمن به مورینیو فکر کند. عجیب‌تر این که می‌شود تیمی مثل سلتیک را هم در نظر گرفت. حضور در خاورمیانه هم برای آقای‌خاص گزینه دیگری است.

انتخاب ملی
زمانی برای حضور در یک تیم ملی ابراز تمایل کرده بود. مورینیو می‌خواهد تجربه جام‌جهانی یا جام ملت‌های اروپا را داشته باشد. منطقی به نظر می‌رسد که مربی بعدی تیم ملی پرتغال بعد از فرناندو سانتوس باشد. این احتمال بعد از یورو ۲۰۲۰ وجود دارد. شاید در جام‌جهانی مورینیو را روی نیمکت سلسائوی اروپا دیدیم.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیرحسین IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    همون خاور میانه می ره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی