نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چفرین: باشگاه‌های سوپرلیگی به اشتباه خود پی ببرند و عواقب آن را بپذیرند
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس یوفا می‌گوید انتظار دارد باشگاه‌های سوپرلیگی اشتباه خود را درک کنند و عواقب آن را بپذیرند.

خبرورزشی - الکساندر چفرین در تازه‌ترین اظهارنظرش در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «24ur» اسلوونی درباره جنجال جدید فوتبال اروپا یعنی سوپرلیگ گفت: من با مالکان باشگاه‌های رم و مارسی صحبت کردم که میلیاردرهای آمریکایی هستند. آنها علناً اظهار داشتند که هرگز وارد چنین لیگی نخواهند شد، چون به هواداران و سنت‌های باشگاه‌های خود احترام می‌گذارند. این غیرمنصفانه است که بگوییم صاحبان آمریکایی متفاوت هستند، حتی اگر این درست باشد که سیستم ورزشی آنها متفاوت است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که «حالا با این شرایط چه خواهد شد؟»، اظهار داشت: ما در مورد فوتبال صحبت خواهیم کرد، اما در جلسات این من هستم که تصمیم خواهم گرفت که چه کسی کنار من بنشیند. بنابراین می‌توانم کسی را کمی دورتر از خودم قرار دهم. اگر این باشگاه‌ها (سوپرلیگی‌ها) دوباره بخواهند در مسابقات ما بازی کنند، باید به ما نزدیک شوند و ما باید اتفاقات رخ داده را ارزیابی کنیم، اما نمی‌خواهم جزئیات را عنوان کنم، چون همچنان با تیم حقوقی خود در حال صحبت هستیم.

رئیس یوفا تصریح کرد: من می‌گویم باشگاه‌های انگلیسی (اولین باشگاه‌هایی که از سوپرلیگ کنار کشیدند) تصمیم بسیار خوبی گرفته‌اند و ما این را مدنظر قرار خواهیم داد. آنها اشتباه خود را پذیرفتند و فهمیدند که اشتباه کرده‌اند. همه ما اشتباه می‌کنیم. به نوعی من از همه ناامید شدم، اما باید بگویم که شاید بارسلونا باشگاهی است که مرا کمتر ناامید کرد. خوان لاپورتا به تازگی دوباره به ریاست باشگاه بارسلونا انتخاب شد و من دو یا سه بار با او صحبت کردم. لاپورتا به دلیل وضعیت مالی بدی که از مدیران قبلی به ارث برده است، تحت فشار زیادی قرار دارد.

چفرین ادامه داد: این اتفاق هنگامی می‌افتد که به برخی بازیکنان بیش از حد دستمزد پرداخت می‌کنید و نتیجه نمی‌گیرید. به بایرن مونیخ نگاه کنید. آنها هیچ بدهی ندارند و قهرمان لیگ قهرمانان شده‌اند. من مدام با کارل هاینتس رومنیگه مدیراجرایی این باشگاه و یوآخیم واتسکه مدیر اجرایی باشگاه بوروسیا دورتموند در تماس بودم. آنها در کنار ناصر الخلیفی رئیس باشگاه پاری‌سن‌ژرمن که به طور منطقی باید یکی از اولین کسانی بود که در سوپرلیگ شرکت می‌کرد، بسیار به من کمک کردند.

رئیس یوفا همچنین با اشاره به صحبت‌های فلورنتینو پرس رئیس باشگاه رئال مادرید که اصرار دارد یوونتوس و میلان از پروژه سوپرلیگ خارج نشده‌اند و می‌خواهد پروژه را تغییر دهد، گفت: امروز، یکی از باشگاه‌ها برنامه مسابقات سوپرلیگ را برای من ارسال کرد. خنده دار بود چون فقط رئال و یوونتوس هر روز بازی می‌کنند!

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره جریمه یا محرومیت احتمالی برای باشگاه‌های مدنظر اظهار داشت: ما خواهیم دید که هفته آینده چه اتفاقی می‌افتد. 24 ساعت پس از کنگره اخیر یوفا اتفاقات زیادی افتاده است، اما انتظار دارم تا جمعه اخبار بیشتری دریافت کنم. من فکر می‌کنم کسانی که ادعا می‌کنند در این شرایط کاملاً آرام هستند حقیقت را نمی‌گویند. اوضاع برای آنها بسیار پیچیده است و نه یوفا که 235 باشگاه از 247 باشگاه را کنار خود دارد.

چفرین در تکمیل صحبت‌هایش گفت: در واقع، 244 باشگاه با ما هستند. دیروز تقریباً از هر باشگاهی در اروپا پیام‌های حمایتی دریافت کردم. بنابراین، اکنون انتظار داریم که همه به اشتباه خود پی ببرند و عواقب آن را بپذیرند. هفته آینده در این باره صحبت خواهیم کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی