حرکت غیرحرفه‌ای مدافع پرسپولیس/ تنها تکرار جالب کنعانی‌زادگان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محمدحسین کنعانی‌زادگان لازم نیست اشتباهاتش را توجیه کند، فقط کافی است که تکرار نکند.

خبرورزشی - آنچه محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از بازی گوا - پرسپولیس در توجیه پنالتی از دست رفته‌اش در اینستاگرام نوشت، نمونه‌ای از بی‌مبالاتی فوتبالیست‌های مشهور در شبکه‌های اجتماعی است، طرح حرف‌هایی فکرنشده که جز اعتراض کاربران و حتی طرفداران آن تیم یا بازیکن حاصل دیگری ندارد.

کنعانی‌زادگان با طرح گفت‌وگویی خصوصی بین خود و علی انصاریان، در حالی که انصاریان از دنیا رفته و فرصت پاسخ به این ادعا را ندارد، رفتاری مجازی داشت که شایسته نبود. او نوشت: «دلم تنگه برات داش علی. امروز ۷۵ روز شد که نداریمت. یادته گفتی پنالتی بزن حسین. نترس حسین... گفتی دلت قرص باشه. محکم برو پشت توپ. گفتم من بغل پا به گوشه دروازه می‌زنم گفتی محکم بزن وسط. چند بازی می‌خوام یک پنالتی به سبک مورد علاقت بزنم و تقدیمت کنم. نه این که بخوام خودنمایی کنم که من ذره‌ای در مقابل هوادار نیستم. این هوادار حسین کنعانی رو ساخته و هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. داش‌علی دعا کن، برای من و برای تیم.»

از این پست کاربران طرفدار پرسپولیس در اینستاگرام می‌توانند اینگونه برداشت کنند که کنعانی‌زادگان برای توجیه ضربه پنالتی‌اش موضوعی را مطرح کرده که حتی صحتش می‌تواند زیر سؤال باشد. اما فارغ از صحت ماجرا، طرح آن غیرضروری است و جز توجیه معنای دیگری ندارد، در حالی که اشتباه به توجیه نیاز ندارد و بدون توجیه پذیرفتنی‌تر است.

باشگاه پرسپولیس که اتفاقاً درباره همین تیم گوا پستی نامربوط و زننده را منتشر کرده بود و مجبور به اصلاح آن پست و عذرخواهی شد، انگار آموزگار کنعانی‌زادگان برای نوشتن در اینستاگرام است.

کنعانی‌زادگان یک پنالتی را از دست داد که می‌توانست در سرنوشت پرسپولیس تأثیرگذار باشد. ضربه بد و ناشیانه او منجر به از دست رفتن یک گل شد اما این اتفاق هولناکی نیست و می‌تواند برای هر بازیکنی حتی در بزنگاه‌های بزرگ‌تر پیش بیاید.

مسئله اصلی واکنش است، واکنشی که کنعانی‌زادگان در اینستاگرام داشت و هرگز جالب نبود. یادی از علی انصاریان شد اما در ماجرایی بی‌معنا و بی‌دلیل.

در فوتبال ایران که چگونگی روابط باشگاه و بازیکن در قراردادها چندان شفاف نیست، بازیکنان در شبکه‌های اجتماعی گاه فعالیت‌هایی علیه منافع باشگاه خود دارند و باشگاه‌ها نیز اغلب نمی‌توانند با ستاره‌ها برخورد قاطعانه‌ای داشته باشند، چون خود نیز تحت تأثیر فضای شبکه‌های اجتماعی و صفحات هواداری پرفالوور هستند و مدیران با تمام عواقب و فواید شخصی این فضا کنار آمده‌اند.

بگذریم و برسیم به کنعانی‌زادگان. او لازم نیست اشتباهاتش را توجیه کند. فقط کافی است که تکرار نکند. تنها آنچه تکرارش زیباست، بازی‌های محکم و سختگیرانه مدافعی مثل کنعانی‌زادگان است. کاری که از او برمی‌آید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگ IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    ببین این کنعانی نیست که توهم میزنه بلکه همه لنگیا همین شکلین چون فکر میکنن خودشون بدون دولت و داوری و هدایتی چهار سال دارن قهرمان میشن و کسی به لنگ کمک نکرده واقعا جالب نیست این گونه توهم مختص لنگیاست خوب دستهای پشت پرده کاری میکنه که لنگی جماعت برای توجیه اشتباه به توهم رو بیاره اونا میدونن که دیگران باید ناچار به پذیرش باشن وگرنه با وزیر روحانی و کل دولت طرف هستن
  • امیر IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    کیسه ای عزیز چهار ساله ۱۰ تا بیشتر سرمربی عوض کردید و سرمربی هایی همچون منصوریان و فکری و مجیدی باید با همون توپ پلاستیکی های قدیمی مقام بیارند برید ی فکر اساسی بکنید بابد با همون کیسه اونقدر بکشند که کمی همت و تعصب واقعی رو بشه
  • هوچیگر IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    این جماعت هرجا کم میارن به اموات متوسل میشن
  • سعید پرپسولیسی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    حسین جان فدای سرت ولی نام علی رو چرا میاری و جالب اینجاست علی اصلا اینجوری پنالتی نمیزد پس چطور شد به تو گفت این مدلی بزن؟!!!؟
  • سعید پرپسولیسی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    حسین جان فدای سرت ولی نام علی رو چرا میاری و جالب اینجاست علی اصلا اینجوری پنالتی نمیزد پس چطور شد به تو گفت این مدلی بزن؟!!!؟
  • ....... US ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    کنعانی زادگان فقط یک پنالتی از دست داده است ولا غیر . این هم اینقدر ننه من غریبم بازی ندارد که شما در آورده اید آنهم در بازی فوتبالی که همه فکر میکردند تیم هندی گلباران می شود . فدای سرش . چیپ که نزده است که از بابتش خود نمایی کند . شما هم معلوم نیست! «هست!! » که کجایتان میسوزد والا این گیر دادن مدام و بیهوده را به با زیکن تقریبا بی حا شیه ای چون کنعانی زادگان به کناری می گذاشتید و دست از سر او بر میداشتید . البته موارد زیادی حرف و صحبت در این ارتباط وجود دارد که اگر شما کش دادید ما هم مجبوریم پاسخ دهیم و شما هم معمولا از انعکاس آن خودداری می فرمایید. یعنی ادب را رعایت می کنید و بقیه قضایا .
  • سعید IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    کنعانی زادگانم شد بازیکن همش با هوچیگری بازیشا میبره جلو چه سر پنالتی دادن چه زدن و... فقط هوچیگری و بس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی