دلیل عجیب و تاسف‌بار AFC برای حذف تیم ملی فوتبال ساحلی از جام جهانی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کنفدراسیون فوتبال آسیا یک بار دیگر تصمیم مهمی را علیه فوتبال ایران اتخاذ کرد.

خبرورزشی - بعد از اعطای میزبانی بازی‌های باقی مانده مقدماتی جام جهانی گروه C به منامه کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد تیم ملی فوتبال ساحلی ایران حق حضور در جام جهانی را ندارد.

بازی‌های مقدماتی برای دوره جدید مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی به بهانه کرونا برگزار نشد و در نهایت فدراسیون فوتبال قاره‌ها بر اساس نتایجی که در دوره قبلی جام ملت‌ها به دست آمده است تیم‌های برتر را برای حضور در جام جهانی انتخاب کردند که در آسیا تیم ایران انتخاب نشده است!

در حالی که تیم ملی فوتبال ساحلی ایران همواره یکی از تیم‌های خوب فوتبال آسیا و جهان به شمار می‌رفته اما ناکامی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در دوره قبلی جام ملت‌های آسیا موجب شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا از انتخاب ایران پشیمان شود و عمان را انتخاب کند.

در دوره قبلی مسابقات جام ملت‌های آسیا تیم ایران در مرحله گروهی حذف شد و نتوانست جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.

بعد از اتخاذ این تصمیم فدراسیون فوتبال ایران با اطلاعیه‌ای اعلام کرد بر اساس فرمول‌هایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تعیین تیم‌های منتخب قاره اعلام کرده است ایران باید در جام جهانی حاضر شود و نه عمان!

حالا شایعه شده شکایت فدراسیون فوتبال ایران از کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر اعطای میزبانی به بحرین بد جوری مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا را عصبانی کرده و آنها به نوعی با اجرای این تصمیم در پی گرفتن زهر چشم از فدراسیون فوتبال ایران هستند که اگر این خبر صحت داشته باشد باید به حال فدراسیون فوتبال آسیا گریست.

پرونده اعطای میزبانی به بحرین در دادگاه بین المللی ورزش در حال پیگیری است و مهلت ۱۰ روزه AFC هم برای پاسخ گویی به دادگاه بین المللی ورزش سپری شده است و در روزهای آتی CAS رای خود را در خصوص این پرونده اعلام خواهد کرد.

فدراسیون فوتبال ایران باز هم به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا معترض شده اما این بار قصد ندارد به خاطر حذف تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به دادگاه بین المللی ورزش شکایت کند. باید منتظر ماند و دید که کنفدراسیون فوتبال آسیا این بار پاسخ اعتراض ایران به حذف تیم ملی فوتبال ساحلی را چگونه خواهد داد. شاید بار دیگر تکرار شود که رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در جریان این تصمیم نبوده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    کلی کیف کردیم کریمی رای نیاورد . فوتبال رو به جلو همینه. چرا باید از رقیبمون رئیس فدراسیون انتخاب بشه ؟ غیر فوتبالی خوبه جوری زهر چشم از AFC میگیرن که فقط دیدن داره! سرپرستها و مسئولینی انتخاب می‌کنن تماشایی!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی