نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
داستان دراماتیک سرمربی ۲۹ ساله تاتنهام/ جمجمه‌ای پر از پیچ و فلز!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رایان میسون سرمربی تاتنهام پس از چند سال که جمجمه‌اش در مستطیل سبز خرد شد، حالا در فینال جام اتحادیه روی نیمکت تیم محبوبش خواهد نشست.

خبرورزشی - ۲۲ ژانویه ۲۰۱۷ خودش را آماده یک نبرد بزرگ با رقیب بزرگ تیم محبوبش تاتنهام یعنی چلسی کرد، در حالی که نمی‌دانست اینجا برای او پایان خط است. رایان میسون که پس از برخورد سر به سر و هولناک با گری کیهیل مدافع چلسی وقتی پیراهن هال‌ستیی را پوشیده بود، دچار شکستگی جمجمه شد، حالا در فینال جام اتحادیه و در حالی که هنوز فقط ۲۹ سال سن دارد، سرمربی تاتنهام است. تصورش خیلی جالب است که پسری متولد سال ۱۹۹۱ سرمربی تیم شمال لندنی در نبرد حساس با منچسترسیتی خواهد بود.

از آکادمی اسپرز تا پیراهن نارنجی ببرها
رایان میسون یک تاتنهامی متعصب است. ۸ سالگی وارد این باشگاه شد و حالا مرد اول نیمکت اسپرز است. بعد از ۹ سال بازی در آکادمی به تیم اول باشگاه رسید. بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ به تیم‌های مختلفی قرض داده شد، اما آنقدر رفت و برگشت تا این که سرانجام به ترکیب تاتنهام رسید. فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ مائوریسیو پوچتینو به او بازی داد و تبدیل به مهره اصلی تیم در خط میانی شد. دو فصل بازیکن ثابت بود، تا این که فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ مجبور شد تیم محبوبش را ترک کند و به هال‌سیتی برود، جایی که فوتبالش بعد از آن شب تلخ ژانویه ۲۰۱۷ به پایان رسید. حتی ماندن در لیست هال برای فصل بعد در لیگ چمپیونشیپ هم باعث نشد به مستطیل سبز برگردد و دکترها گفتند باید قید فوتبال بازی کردن را بزند.

رایان میسون و گری کیهیل

جمجمه‌ای پر از صفحه فلزی و پیچ!
رایان درباره جراحی‌های متعدد روی جمجمه‌اش توضیحی داده که وخامت اوضاع را متوجه شوید: «من ۱۴ صفحه فلزی در جمجمه‌ام دارم که ۲۸ پیچ آن‌ها را در جای خودشان نگه داشته و ۴۵ منگنه دارد. من پسری خوش‌شانس بودم. الان هم می‌توانم همه‌چیز را در جمجمه‌ای حس کنند. برخی اوقات واقعاً سردردهای بدی دارم.» رایان می‌گوید در بهترین حال سردردهایش مثل زمانی است که ۳ ساعت مداوم تلویزیون تماشا کرده است. میسون حتی وقتی خم می‌شود در یک طرف سرش درد بدی حس می‌کند. با این حال هافبک پیشین تاتنهام می‌گوید از این که زنده است، شکر می‌کند.

ضربه سر نزنید!
آنقدر عاشق فوتبال بود که با وجود وقوع تلخ‌ترین اتفاق زندگی‌اش هم قید آن را نزد. دوره‌های مربیگری را پشت سر گذاشت و آوریل ۲۰۱۸ وارد کادر مربیگری تاتنهام شد. فوریه ۲۰۱۹ برای بچه‌هایی که در آکادمی تاتنهام کنارش بودند قانونی تعیین کرد: «زدن ضربه سر ممنوع!» او مربی تیم‌های زیر ۱۷ سال و زیر ۲۳ سال تاتنهام بوده و وقتی باشگاه تاتنهام ژوزه مورینیو را کنار گذاشت بی‌درنگ سکان هدایت تیم را به طور موقت به رایان سپرد. میسون که در ۲۹ سالگی جوان‌ترین مربی لیگ برتری تاریخ شده، می‌تواند پدیده مربیگری انگلیس باشد. شاید حتی باشگاه اعتماد کرد و به جای این که یولیان ناگلزمن جوان ۳۳ ساله آلمانی را استخدام کند، مغز متفکری که جمجمه‌اش پر از پیچ است را به طور دائم استخدام کند.
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی