شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
۱۲ |
۴
استراماچونی؛ کاسب گرانفروش قلب‌های مجازی آبی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شاید کمی دیر باشد اما هواداران آبی یک بار برای همیشه کلاه خود را قاضی کنند. حکایت عاشقی با کاسبی جمع نمی‌شود.

خبرورزشی - رضا جوکار؛ اگر اتفاق خاصی نیفتد آندره استراماچونی بعد از ۱۸ ماه دوری از فوتبال قرار است هدایت تیمی در قطر را به عهده بگیرد. تیمی که احتمال الغرافه قطر خواهد بود. اما استرا که در تمام طول این مدت از عشقش به استقلال و هواداران آبی می‌گفت تا آخرین روز قراردادش با استقلال بیکار ماند تا غرامت تمام روزهایی که در این تیم حضور نداشت را بگیرد و همچنان با قلب‌های آبی از هوادارانی که از او قدیس ساخته بودند، دلربایی کند.

این حکایت مردی است که شاید خودش هم تصور نمی‌کرد بعد از ناکامی در  جمهوری چک و یونان و اخراج از دو باشگاه، سر از فوتبال ایران دربیاورد. مردی که بعد از اخراج از اسپارتاپراگ دو سال تمام خانه‌نشین بود و بعد با قراردادی دو ساله هدایت آبی‌های تهران را بر عهده گرفت تا رؤیای هواداران این تیم را محقق کند.

اما او هرگز به اندازه یک‌هزارم قلب‌های مجازی‌اش عاشق استقلال و هواداران سینه‌چاکش نبود. هوادارانی که در ایران به شکلی حصار تقدیس دور او کشیده بودند که حتی شوخی داور یک مسابقه تلویزیونی با نام او را هم تاب نمی‌آوردند.

این داستان مربی‌ای است که نیمی از عمر ۱۰ ساله مربیگیری خود را در خانه سپری کرده است. کسی که همیشه فرار را بر قرار ترجیح داده تا دلارهای مفت و بی‌دردسر را به جنگیدن ترجیح دهد.

شاید کمی دیر باشد اما هواداران آبی یک بار برای همیشه کلاه خود را قاضی کنند. حکایت عاشقی با کاسبی جمع نمی‌شود. استراماچونی می‌تواند نگاه حرفه‌ای به این ماجرا داشته باشد و طبق قراردادی که با باشگاه استقلال بسته تا ریال آخر قراردادش را از این تیم مطالبه کند. اما کاش یک نفر به این جنتلمن(!) ایتالیایی بگوید این بساط قلب و قلب‌بازی و بازی با قلب هواداران را یک بار برای همیشه جمع کند. او برای آنچه در ذهنش است  مقصد مناسبی انتخاب کرده است؛ فوتبال قطر، پول‌های نفتی مفت و مدیران عجول. عجب پکیج جذابی!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سعید US ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    دوست پرسپولیسی نه برانکو عاشق پرسپولیس بود متنت سراسر متعصبانه بود
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    نویسنده دقیقا نظر من که در این سایت گفتم تکرار کرده درست هم گفته
  • الدوچرخه چی IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    اتفاقا به عملکرد جنتلمن ایتالیایی هیچ گونه انتقادی وارد نیست!چرا؟چون تا وقتی استر راهوار هست واقعا پیاده طی کردن سزاوار است!کدام ادم عاقلی بجای استفاده ی مناسب از مرکبی که حی وحاضر است مسیر کاسبی پرمنفعت را پیاده گز میکند! با اینکه خیلی بیش از اندازه سواری کرد اما درس خوبی درزمینه ی چگونه دوشیدن به مریدان خود داد!
  • ن IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    لحن نوشته هم بسیار عصبانیه .قضاوتی درموردنویسنده ندارم اما حمایت ازاستراماچونی در اون برهه زمانی چنددلیل مشخص داشت که همکاران شما به راحتی روش خاک ربختند و با تقلیل مسائل به نفع یک جریان خاص مطالبه هواداران رو به سخره گرفتند .این جریان اززمان شفر با سناریوهای تکراری قوت گرفت. ابدا من نوعی به حساب تصادف این حوادث رونگذاشتم چون فرمولهای مشخص وتکراری ای داشت. خنده های سرمستانه آقای ناظمی و آقای سلطانیفر دراردوی تیم امید برای جواب سوال خبرنگاری که ازبازگشت استراماچونی پرسیدوخالی موندن نیمکت و دورشدن از کورس قهرمانی. اتفاقات مشابه و مذاکره ساختگی در دوحه توسط اتاق فکر وزارت ورزش و...خشم جمعی روبیشتر کرد. واکنش های مجازی به رفتارغلط و مغرضانه ی مسئولان وهیئت مدیره و سرخوردگی از احقاق حق و تقلیل مسائل توسط جریان رسانه ای خاص به طورواضح باید قبول کنید که دوره ی تقلیل مسائل گذشته ومردم از قبل بسیار آگاه تر شده اند. سوال من ازشما اینه آیا من میتونم شما رو صرفا به دلیل انتخابتون (خبرورزشی) با آوردن فکت از روابط وسوابق کاری و دریافتی هاتون محکوم کنم؟برای استراماچونی وشفر هم آرزوی موفقیت میکنم.
  • امید IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    مشخص خیلی به اصول حرفه ای واقف نیستید با این نگارشتون
  • استقلال قهرمان IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    بایدهم به شماها فشاربیاد هرچند که نمیتونین دلیل واقعی این فشار جانفرسا رو توضیح بدین چون خیلی بد میشه اما عمو جون خوب گوش کن مردم هیچ کسی رو بیخودی تو قلبشون راه نمیدن بیخودی بهش دل نمیبندن بیخودی هم ازش بت نمی سازن مردم بیشتر از تو و امثال تو میفهمن مردم فوتبالدوست مردم فهیم جماعت میلیونی که سالهای سال تو ورزشگاهها یا پای تلویزیون یا گوش به رادیو فوتبال میبینن و میشنون خوب متوجه فرق مربی حرفه ای و با دانش با مربی آماتور میشن مردم خوب میفهمن یه تیم با دانش مربی و زحمت بازیکنانش ننتیجه میگیره یا با حمایتهای دیگران خوب میفهمن کی چرا برعلیه فلان مربی مینویسه یا بر علیه بهمان مربی که مالی هم نیست نمی نویسه مردم هیچ رابطه ای میان پول و درآمد و قرارداد استراماچونی با عملکرد درخشانش اونم فقط ظرف دوازده هفته نمی بینن مردم عملکرد خوب مربی دوست داشتنی شون رو میبینن حالا شماها دوست دارین برای سیاه نبودن کارنامه هاتون از این حرفهای صدتا یه غاز بزنین به خودتون مربوطه اما فکر نکنین این حرفها تون خریداری داره خیالت راحت کسی اهمیتی به این تحلیل ها نمیده
  • کیوان ارجمند US ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    استرا عشقه عشق با این نوشته ها از قلب آبی دلان پاک نمیشه
  • میثم IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
    استقلالی‌ها هم میدونن استرا فقط یه دزد بود یه دزد که بهترین برنامه رو اجرا کرد و از دست هوادار استقلال هم کاری ساخته نیست وقتی یک نماینده در کل مدیریت تیم ندارن باید دید از این دزدی چقدر گیر دلال‌ها و مدیران گذشته میاد
  • علیرضا سپاهانی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    استراماچونی فقط دنبال پول بود ،
  • آبی ب رنگ آسمان IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    مگه آقای برانکو و کالدرون بخاطر عشق بچگیشون!!!!!!! ب پیروزی مجانی اومدن کار کردن؟؟؟؟جمع کنید عمو این بازی های حیله گرانه تونو،،!! استرا نیومد چون صداقت ندید،صداقت از سمت وزیر و دارودستش،،این حکومت برای جان مردم واکسن نمیخره میخوای برا فوتبال کاری کنه،بخوره نوش جونش ک از شیر مادرشم حلال تره،کاری ک با استرا کردن خیانت بود،برو مصاحبه خطیر و بخون میفهمی چی میگم،درود ب تاجی بامعرفت و با شعور،ادمین جان سانسور نکن
  • اشکان IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    ایشون یک دلال به تمام معناست... کلا فوتبال ایتالیا توسط مافیا و بنگاه های شرط بندی و دلالی اداره میشه
  • سیروس IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۵
    حرف همه دوستان درست ،استرا خیلی انسان جنتلمنی بود ، آیاخیلی مربی خوبی هم بود ؟؟ این سوال دو تا جواب داره !!! نه و بله ،درسته ؟ حالا اگه جواب اول درست باشه که معلوم میشه اون قلب آبئ و ...‌‌‌‌.... فقط........ و اگه جواب دوم درست باشه که اکثر دوستان هم دوست دارند که جواب دوم درست باشه ، اما اینجا یه سوال پیش میاد !! پس چرا توی این مدت طولانی هیچ تیمی خواهان ایشون نبوده ؟.پس.... شاید هم دوست داشته این مدت به تمام تیم های خواهانش جواب رد بده ( چرا که از زمان شروع کار جدیدش دیگه نمیتونست بقیه مدت قرار داد رو از تیم استقلال بگیره ) پس خواهشا تعصب خشک رو گنار بگذارید و کمی تامل گنید که چرا ؟؟ دوستان این خودش اظهرمن الشمس خواهد بود که ایشون می خواسته خونه بشینه و تمام و کمال پول استقلال رو بگیره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی