نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
زندگی ۱۷ میلیارد پوندی شیخ منصور؛ مالک منچسترسیتی/ پادشاهی در سرتاسر دنیا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

۱۷ میلیارد پوند تنها بخشی از ثروت خاندان آل‌نهیان است که شیخ منصور مالک باشگاه منچسترسیتی و گروه فوتبال سیتی با آن در دنیا پادشاهی می‌کند.

خبرورزشی - شیخ منصور بن‌زاید آل‌نهیان، شیخ اماراتی هیچ نگرانی‌ای در این دنیا ندارد. مالک باشگاه منچسترسیتی به لطف شرکت سرمایه‌گذاری بین‌المللی نفتی ۱۷ میلیارد پوند ثروت برای خودش جمع کرده است.

شیخ منصور معاون نخست‌وزیر زادگاهش کشور امارات متحده عربی، وزیر امور ریاست جمهوری و همچنین عضو خانواده حاکم ابوظبی هم هست. او نزدیک به ۱۳ سال است که مالکیت باشگاه منچسترسیتی را در دست دارد و گروه ورزشی سیتی را تأسیس کرده که چندین باشگاه در سرتاسر دنیا را اداره می‌کند.

این میلیاردر اماراتی پولش را برای چه چیزهایی خرج کرده است؟ وارد دنیای پر زرق و برق شیخ اماراتی خواهیم شد.

تیم‌های فوتبال

وقتی میلیاردر هستید، خرید امتیاز یک تیم ورزشی کاری است که همواره انجام خواهد شد. سال ۲۰۰۸ شیخ منصور، منچسترسیتی را با گروه ابوظبی به قیمت ۲۱۰ میلیون پوند خرید و به هواداران سیتی قول داده که بهترین استعدادهای جهان را برای تیم‌شان خریداری خواهد کرد. شیخ منصور یک تاجر زیرک است که پولش را به راحتی هدر نمی‌دهد. زمانی باشگاه او گرت بری را از استون‌ویلا در ازای تنها ۱۲ میلیون پوند خرید، حالا باشگاهش با سهمی که از اسپانسر لیگ برتر (بارکلیز) مدت‌ها قبل خریداری کرده بود، ۱٫۴ میلیارد دلار سود کرده است.

منصور دومین تیمش را در نیویورک و در رقابت‌های MLS آمریکا راه‌اندازی کرد و ستاره‌هایی مثل فرانک لمپارد و داوید ویا را به آن تیم آورد. به تدریج گروه فوتبال سیتی دامنه تیم‌هایش را گسترش داد و حالا علاوه بر انگلیس و آمریکا، در اسپانیا، استرالیا، هند، ژاپن، اروگوئه، چین، بلژیک و فرانسه هم سهام باشگاه‌هایی را در اختیار دارد.

شیخ منصور بن‌زاید آل‌نهیان و پپ گواردیولا

کشتی تفریحی

نگاهی به کشتی تفریحی گرانقیمت شیخ منصور کافی است تا شگفت‌زده شوید. او هیولایی دارد که پنجمین قایق تفریحی بزرگ جهان است. این کشتی که «توپاز» نام دارد، ۴۸۲ فوتی (۱۴۷ متر) طول دارد در شرکت کشتی‌سازی آلمانی «لورسن» ساخته شده که طرحش را هم «تیم هی‌وود» در سال ۲۰۱۲ داده. توپاز ۸ طبقه است، دو محل فرود هلی‌کوپتر، سه استخر شنا، جکوزی، سالن بدنسازی و حتی سالن سینمار دارد.

درست قبل از شروع جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، لئوناردو دی‌کاپریو هنرپیشه معروف و محبوب هالیوود یک مهمانی با ۲۱ نفر از دوستانش در توپاز ترتیب داد. شیخ منصور آن را به بازیگر برنده اسکار قرض داده بود.

گفته می‌شود یک مرتبه هنگام پهلو گرفتن در بندر «مارماریس» در ترکیه، شیخ منصور مجبور شده همانجا به کشتی‌اش سوخت برساند و برای ۷۳۰ هزار لیتر، ۳۸۰ هزار پوند هزینه کرده است. مرحله پر کردن مخزن سوخت کشتی هم ۵ ساعت به طول انجامیده.

شیخ منصور بن‌زاید آل‌نهیان - کشتی

شیخ منصور بن‌زاید آل‌نهیان - کشتی

خودروها

جالب است بدانید شیخ منصور ۵ درصد از سهام شرکت خودروسازی «فِراری» را در اختیار دارد که سال ۲۰۰۵ آن را ایده آوردن فرمول یک به امارات متحده عربی خریداری کرد. سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیون پوندی‌اش جواب داد و از سال ۲۰۰۹ رانندگان برجسته جهان برای گرندپری سالانه راهی ابوظبی شده‌اند. در کنار فراری، منصور ۹٫۱ درصد سهام شرکت «دایملر AG» مالک مرسدس را هم در اختیار گرفته.

همچنین این میلیاردر اماراتی، ناوگانی از حیرت‌انگیزترین خودروهای جهان را در اختیار دارد. مرسدس SLR مک‌لارن (۳۵۰ هزار پوندی)، یک لامبورگینی رونتون (۸۴۰ هزار پوندی) و یک فراری انزو (۲٫۵ میلیون پوندیی) از خودروهای اوست. منصور هم مثل فلوید می‌ودر بوکسور معروف عاشق بوگاتی ویرون است و ۵ عدد از آن را با ارزش ۱٫۱ میلیون پوند در اختیار دارد. او برای کامل‌ترین کردن کلکسیون نفیس خودروهایش یک پورشه GT۱ هم خریده که ارزش آن حدوداً ۳ میلیون پوند است.

شیخ منصور بن‌زاید آل‌نهیان - بوگاتی ویرون

عمارت‌ها

عضویت در خانواده سلطنتی ابوظبی به او این امکان را می‌دهد که قصر شخصی خودش را داشته باشد. شیخ منصور از خانواده آل‌نهیان است که اقامتگاه بسیار بزرگی دارند. مهمانی‌های خصوصی برخی از رهبران سیاسی مثل باراک اوباما در این عمارت برگزار شده است.

طبق گزارش‌ها، منصور سال ۲۰۱۶ در جنوب غربی اسپانیا یک ویلای ۲۰ هزار هکتاری به ارزش ۴۲ میلیون پوند را خریداری کرده. این ملک خصوصی به نام «لوس کینتوس سن‌مارتین» در نزدیکی دهکده کوچک والنسیا دِلاتورس است.

منصور و خانواده‌اش به این که در هتل شخصی‌شان به نام «امارات پالاس» اقامت داشتند، معروف بوده‌اند. این هتل سال ۲۰۰۵ با هزینه ۲٫۲ میلیون پوندی بازگشایی شد و تنها هتل واقعاً ۷ ستاره جهان است. ۳۹۴ اتاق، شامل ۹۲ سوئیت و ۲۲ سوئیت مسکونی دارد که اکثراً با طلا و مرمر مبله شده است. گفته می‌شود منصور در پنت‌هاوسی که دارای ۶ سوئیت است و به افراد مشهور اختصاص پیدا می‌کند، ساکن شده.

شیخ منصور بن‌زاید آل‌نهیان - قصر امارات

شیخ منصور بن‌زاید آل‌نهیان - قصر امارات

علاقه‌های دیگر

خانه‌های خوب، ماشین‌ها، هتل‌ها و فوتبال تنها موارد موردعلاقه این شیخ اماراتی نیست. او در دانشگاه «سانتا باربارا» در کالیفرنیای آمریکا تحصیل کرده و در ۵۰ شرکت در سرتاسر جهان سرمایه‌گذاری کرده است. یکی از کارهایش هم همکاری با «ریچارد برانسون» در گروه فضاپیماهای تجاری «ویرجین گالاکتیک» است. او همچنین رئیس هیئت اسب‌دوانی امارات، رئیس اسکای‌نیوز عربی و دوی نیمه‌ماراتن سالانه زاید هم هست.

زندگی شخصی

شیخ منصور زندگی شخصی‌اش را از نگاه‌ها دور می‌کند، اما در این حد می‌دانیم که ۲ همسر و ۶ فرزند دارد. او برای اولین مرتبه در اواسط دهه ۱۹۹۰ با «شیخا عالیه بنت‌محمد بن‌بوتی آل‌حمد» ازدواج کرد و یک پسر از او دارد. منصور سپس با «منال بنت‌محمد بن‌راشد آل‌مکتوم» ازدواج کرد کسی که رئیس تشکل زنان دبی به شمار می‌رود. او هم از منصور دو دختر و سه پسر دارد.

نکته آخر

اگر فکر می‌کنید داشتن ۱۷ میلیارد پوند در حساب بانکی بد نیست، صبر کنید تا به شما بگوییم او چه مقدار ثروت به ارث خواهد برد. برآوردها حاکی از این است که ثروت خانواده آل‌نهیان در منطقه به ۵۶۰ میلیارد پوند می‌رسد. با این حال این ارث را شیخ منصور باید با ۵ برادر خود تقسیم کند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فاطی تی تی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    ارثیه اش برا ابادانی ایران کافیه
    • شهرام IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
      درآمد سرشار نفتی ایران که باهاش میشد چندبار کل ایرانو از صفر ساخت، کفاف جیب حضرات را نداده ، 17 میلیارد شیخ منصور که پیشش عددی نیست
    • معلم ناامید IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
      کاش در ایران هم برا اکثریت رفاه وآسایش و ارامش و تفریح و...بود خوشبخالش
  • کامران5 IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    تصورکنید همچین ثروتی دارین و حالا مرگتون نزدیکه! هر چی عشق و حال بوده کردین ، هیچ حسرتی نداری و از طرف دیگه دلت برای اینهمه ثروت میسوزه که نمیتونی با خودت ببری و باید بذاری برای دیگران که لذتشو ببرن و اونایی که ازت ارث میبرن چه کیفی می‌کنن برات دعا میکنن زودتر بمیری!
  • Ardavan IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۶
    داشتم فکر میکردم چارتا کشور حاشیه خلیج فارس با داشتن فقط و فقط نفت چه پیشرفتایی که نکردن(همان،بحرین،قطر،امارات) هر چی باشن وضعشون از ما بهتره
  • AMIR IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    واقعا فقد یک ۲۰ام ارثیه شو میدادن ایران برای ابادی و چمیدونم این چیزا الان من خودم با این سن یه قصر داشتم/:
  • ز IR ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    ما موندیم در حسرت خریدن یک پراید دست دوم
  • سعید IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    سلام ادم زرنگ وباهوش چراپولدار نشه خدابیشتر بهش بده تنت سالم باشه
  • با افتخار پرسپولیسی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    الان این دقیقا ربطش به خبر ورزش ی چیه ؟
    • h IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      چون مالک باشگاه منچستر سیتی هست
  • برزو IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    واقعا این خر پول ها دنیا رو خریدن کاش از مالکین باشگاه یوونتوس هم خبر میزدین منظورم خانواده ی انیلی و ادواردو انیلی که واقعا زندگیش درس اموزه امتحان سختی که واقعا نمیشه به راحتی از پسش بر اومد
  • جواد IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    اونها فقط نفت دارن ببین به کجا رسیدن ...افسوس ما هم نفت داریم ،گاز ،داریم ،این همه معادن ومنابع داریم ،،،ولی برای بعضی هاست ،که میلیارد میلیارد می برن اروپا و آمریکا کیف میکنند ،،،وبه ریش مردم عادی و بخصوص کارگر بدبخت میخنند ،،،،،اگرم گیر بیفتند با عبارت م،ی،ر ..یا ب،ق ،و،نام برده میشوند وبعد از چند وقت شغل دیگه میگیرند ‌‌،،،،،،خدایا ای خدای مهربان چرا کسایی را. که به اسم دین دکان واز میکنند رسوای جهان نمیشند ...بعد ای خدا جان من با سه تومن حقوق وپنجاهو پنج سال عمر کی قراره خانه بخرم .ای داد ،،،ای داد ،ای داد خدا.ن
  • معتمدی IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    خدابیشتربده بهش .آدمای سالم وبه فکر مردمشون هستند .برعکس مسئولین ما
    • ن IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷
      دقیقا☹
  • بدبخت IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    بیا نساجی بخر
  • ع IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
    وقتی آدم مریض کرونایی باشه هیچی به چشمش نمیاد من همین دقیقه هام رو هم زورکی نفس میکشم.نمیتونم کاری بکنم .خسته شدم از این دنیا.
    • سلطان IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
      خدا به شما سلامتی بده.....تلاش کن حالت خوب بشه ومطمن باش خوب میشی....به همه چی میرسی.....ایران ما با این همه سرمایه دست اختلاس گرانه....همه دزد....خدایا رحم کن
  • تبیین IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    وَ لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلى‌ ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَياةِ الدُّنْيا لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ وَ رِزْقُ رَبِّكَ خَيْرٌ وَ أَبْقى‌ «131» سوره طه و هرگز به متاعى كه ما به گروهى از آنها داده‌ايم، چشم مدوز كه (اين) شكوفه و جلوه‌ى زندگى دنياست (و ما مى‌خواهيم) تا آنها را در آن بيازمائيم و (به يقين) روزىِ پروردگارت بهتر و پايدارتر است.
  • علی IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    مثلا شیخ منصور موقع کلاس گذاشتن واسه اطرافیانش🤣پپ گواردیولا پپ گواردیولا که میگن مربی یکی از تیمامه🤣🤣
  • احد IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    تو ایران با سرمایه شیخ منصور فقط اختلاس میکنن -اونا سرمایه گذای بین المللی میکنن مسئولین ما هم ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی