نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
خوردبین: حمید جاسمیان مظلوم زندگی کرد و مظلوم از دنیا رفت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حمید جاسمیان اولین کاپیتان تاریخ باشگاه پرسپولیس پس از چند روز مبارزه با بیماری کُرونا، دارفانی را وداع گفت.

خبرورزشی - محمود خوردبین پیشکسوت خوشنام باشگاه پرسپولیس با ناراحتی و ابراز تأسف بابت این اتفاق تلخ می‌گوید؛ متأسفانه فوتبال ایران آنچنان که شایسته است قدر پیشکسوتان خود را در زمان حیات نمی‌داند.

سرپرست قدیمی‌و سابق پرسپولیس حرف‌های جالب تری هم دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 محمود خان! تسلیت عرض می‌کنیم و...
خداوند آقا حمید جاسمیان را رحمت کند و مرد نازنینی بود که مظلوم زندگی کرد و مظلوم هم از دنیا رفت.

حالا بعد از درگذشت حمید جاسمیان همه شروع به کار شده و در مدح و ستایش آن مرحوم سخنرانی می‌کنند؟
به هرحال ما ایرانی‌ها همین هستیم. مرده پرستانی که درزمان زندگی یک پیشکسوت یا کسی که برای فوتبال و ورزش این مملکت زحمت کشده است سراغش نمی‌رویم اما بعد از فوت ... نمی‌دانم چه بگویم. حمید جاسمیان مظلوم زندگی کرد و مظلوم هم تز دنیا رفت. خدا او را بیامرزد.

چندی پیش که با علی پروین صحبت می‌کردیم مشابه همین حرف‌ها را می‌زد و می‌گفت زمانی سراغ یک پیشکسوت می‌رویم که روی تخت بیمارستان افتاده  یا اینکه  فوت کرده باشد. 
من هم با علی پروین موافق هستم. زمانی که یک پیشکسوت در حیات است قدرش را نمی‌دانیم و تازه بعد از فوت سراغش می‌رویم. الان به چه درد حمید جاسمیان می‌خورد؟ چه فایده‌ای دارد؟ کاری نمی‌توان کرد و فقط باید تأسف خورد. همین!

همین الان که با هم حرف می‌زنیم برو بچه‌های پرسپولیس سراغ محمود خوردبین را می‌گیرند؟
گهگداری بله ولی همان نسل قدیمی‌یا قبلی تماسی می‌گیرند و احوالی می‌پرسند.

از نسل جدید چه طور؟
من توقعی از کسی ندارم و می‌دانم سرشان شلوغ است اما چند روز قبل محمد حسین کنعانی زادگان از هند برای من پیام فرستاد و معرفت خودش را نشان داد.

چه پیامی؟
لطف و محبت نشان داد. کنعانی زادگان یک مدافع ششدانگ و ملی پوش و از همه مهم تر با ادب است. بقیه بچه‌ها هم خوب و با معرفت هستند و من برای همه پرسپولیسی‌ها آرزوی سلامتی دارم.

زندگی با کُرونا سخت نیست؟
خیلی خیلی سخت است. یک خرید یا تعمیرگاه که می‌خواهید بروید باید با هزار بدبختی و سختی بروید. اصلا باورش سخت است که دنیا به این شکل درآمده باشد. ماه به ماه اقوام، دوستان و نزدیکان را نمی‌بینیم یا اینکه بهتر است بگویم نمی‌توانیم ببینیم. کُرونا همه دلخوشی‌ها را از ما گرفت. امیدوارم هر چه زودتر این ویروس خان مانسوز ریشه کن شود.

مرتبه قبلی که با هم حرف می‌زدیم بر لزوم حفظ حرمت‌ها و عدم کُری خوانی‌های سخیف برخی پیشکسوتان گفتید و حالا...
بله، دفعه قبل هم گفتم که این دنیا ارزشی ندارد. نباید حرمت‌ها را بشکنیم و مراقب باشیم و بدانیم هرلحظه امکان دارد هر اتفاقی بیفتد. اگر مثل حمید جاسیمان و حمید جاسمیان‌ها باشیم نامی‌نیک از خود به جای گذاشته ایم. امیدوارم همه دوستان و عزیزان پیشکسوت این مسئله را مدنظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی