واکنش نماینده ویژه دولت آمریکا به دست خدای مارادونا در ایران!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

فرشته نجات شهرداری گرگان بعد از پرتاب سه‌امتیازی‌اش گفت: «هیچ‌کسی جز خدا آن کار را نکرد، من فقط توپ را شوت کردم، کار خدا بود، نه من. حالا خیلی خوشحالم. من در گرگان و ایران اسطوره شدم!

خبرورزشی - دیدار چهارم فینال لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور، دو شب قبل به غیرمنتظره‌ترین شکل ممکن برگزار شد. شبی که یکی از ماندگارترین صحنه‌های تاریخ بسکتبال ایران در آن رقم خورد.

شهرداری گرگان درحالی با دو برد از سه بازی قبلی، پا به این میدان گذاشته بود که خودش را به جام قهرمانی نزدیک می‌دید. در مقابل، مهرام نیز به امید زنده‌کردن شانس قهرمانی‌اش آمده بود تا نتیجه این دیدار مهم را به سود خودش تمام کند.

سرنوشت این بازی اما به گونه‌ای پیش رفت که کمتر کسی تصور آن را می‌کرد. تا یک دقیقه پایانی کوارتر چهارم بازی همه چیز نسبتا برابر پیش می‌رفت و شوت سه‌امتیازی روزبه ارغوان فاصله امتیازی گرگانی‌ها را بیشتر کرد تا همه منتظر برپایی جشن قهرمانی شاگردان شاهین‌طبع در آزادی باشند. این در شرایطی بود که خروج مهدی کامرانی و صمد نیکخواه، دو بازیکن باتجربه مهرام به دلیل داشتن پنج خطا از بازی، شانس مهرام را برای بازگشت به بازی کمتر می‌کرد تا اینکه اشتباه عجیب نوید رضایی، بازیکن جوان شهرداری گرگان نه‌تنها مهرام را به بازی برگرداند بلکه باعث شد این تیم سه امتیاز در فاصله «سه‌صدم ثانیه» تا پایان پیش بیفتد.

درحالی‌که از 18 ثانیه مانده به پایان بازی چند وقت استراحت از سوی سرمربیان دو تیم، باعث وقفه‌های زیاد در بازی شده بود و مدام جای برنده و بازنده شده بود، مهرام تصور می‌کرد کار را به بازی پنجم کشانده، اما توپ در همان سه‌صدم ثانیه پایانی به «پری پتی»، بازیکن آمریکایی شهرداری گرگان رسید و او توپ را از فاصله شگفت‌انگیزی روانه سبد مهرام کرد.

حرکت لژیونر آمریکایی آن‌قدر حاضران در سالن را در لحظه پایانی بازی غافلگیر کرده بود که داورها را ناخودآگاه وادار به این کرد تا این صحنه را مورد بازبینی قرار دادند تا خیالشان بابت اینکه توپ قبل از پایان بازی وارد سبد شده راحت شود.

داوران بعد از اینکه صحنه‌ای را که توپ از دستان پری جدا شد و وارد سبد شد، چندین بار بازبینی کردند، درنهایت گل را سالم اعلام کردند تا کار با نتیجه برابر 96 به وقت اضافه کشیده شود.

مهرام که از اینجای کار به بعد بازیکنان کلیدی خود را در زمین نداشت و آرامش خود را هم به خاطر حرکت دیوانه‌کننده گارد آمریکایی از دست داده بود، نتوانست بهره لازم را از وقت اضافه ببرد و با نتیجه 110 بر 103 قهرمانی را تقدیم گرگانی‌ها کرد.

دست خدای مارادونا در بسکتبال

لحظه پرتاب گارد آمریکایی که در ناامیدی محض گرگانی‌ها رخ داد، بلافاصله به یکی از پرطرفدارترین ویدئوهای ورزشی در شبکه‌های مجازی و رسانه‌های رسمی تبدیل شد. طوری که هواداران گرگانی آن را دست خدا نامیدند و آن را با گل مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین به انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ مقایسه کردند.

فرشته نجات شهرداری گرگان بعد از پرتاب سه‌امتیازی‌اش گفت: «هیچ‌کسی جز خدا آن کار را نکرد، من فقط توپ را شوت کردم، کار خدا بود، نه من. حالا خیلی خوشحالم. من در گرگان و ایران اسطوره شدم! به محض اینکه دستم به‌ توپ خورد شوت زدم، به خودم گفتم ما به سه امتیاز احتیاج داریم، پس توپ را پرت کردم و گل شد. این شوت به ما کمک کرد که برنده شویم و به آن چیزی که می‌خواستیم در وقت اضافه رسیدیم. خیلی خوشحالم، که بچه‌ها کارم را تکمیل کردند. آنها توانستند با مهرام که یک تیم فوق‌العاده است، بجنگند».

شوت از راه دور «پری پتی» درحالی موجب پیروزی ناباورانه شهرداری گرگان و قهرمانی این تیم شد که واکنش رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران را هم به دنبال داشت. او که از این اتفاق به وجد آمده بود، دیروز در توییتی این پیروزی را به «پری پتی» و گرگانی‌ها تبریک گفت. این مقام سیاسی آمریکا ویدئوی پرتاب سه‌امتیازی پری را بازنشر کرد و آن را خارق‌العاده خواند.

مهرام کاپ نایب‌قهرمانی را تحویل نگرفت

فینال لیگ برتر بسکتبال قرار بود به‌صورت 3 از 5 برگزار شود که گرگانی‌ها با سومین برد خود از این مرحله کاپ قهرمانی را از آن خود کردند. قهرمانی استثنائی این تیم اما خیلی به مذاق مهرامی‌ها خوش نیامد و بازیکنان این تیم بلافاصله بعد از اینکه قهرمانی شهرداری مسجل شد، با ناراحتی و عصبانیت سالن را ترک کردند و حاضر نشدند کاپ نایب‌قهرمانی را بگیرند. با اینکه فدراسیون بسکتبال با حضور معاون وزیر ورزش اقدام به برگزاری مراسم اختتامیه کرد و برای سه تیم نخست مسابقات کاپ و مدال در نظر گرفته بود، هیچ کدام از بازیکنان و اعضای تیم مهرام در سالن نماندند.

درحالی‌که بازیکنان شهرداری گرگان درحال برپایی جشن قهرمانی بودند و سر از پا نمی‌شناختند، مدال‌ها و کاپ قهرمانی مهرامی‌ها روی سکوی دومی دست‌نخورده باقی ماند.

اتفاقات دقایق پایانی بازی حسابی تیم مهرام را وارد تنش کرد و حتی کار به درگیری لفظی کاپیتان و سرمربی این تیم هم کشید.

صمد نیکخواه‌بهرامی، کاپیتان تیم مهرام در واکنش به حواشی فینال چهارم و اینکه چرا حاضر نشدند در مراسم اهدای مدال شرکت کنند، می‌گوید: «آن‌قدر روی ما فشار بود و مشکلات وجود داشت که دیگر هیچ‌کدام از بازیکنان و اعضای تیم نمی‌توانستند در سالن بمانند و روی سکو بروند. اصلا به نظرم باید اهدای کاپ و مدال به نایب‌قهرمان را حذف کنند چون همیشه تیمی که در فینال باخته عصبانی است و هر بازیکنی هم روی سکو برود، خوشحال نیست. بازی را خودمان به حریف دادیم. آنها هم خوش‌شانس بودند و بخت با شهرداری گرگان یار بود. من هرچه بگویم، به کادر تیم خودمان برمی‌گردد اما به‌هرحال راه ساده‌ای برای اینکه بتوانیم بازی را ببریم، وجود داشت. من با علی آرزومندی درگیری نداشتم اما نظرم را گفتم و اگر هم به حرف من عمل می‌کردند، الان در هتل بودیم و داشتیم خودمان را برای بازی پنجم آماده می‌کردیم».

اولین قهرمانی شهرداری گرگان در لیگ بسکتبال

تیم شهرداری گرگان درحالی اولین قهرمانی خود را در لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های ایران به دست آورد که فصل گذشته هم استحقاق این عنوان را داشت. گرگانی‌ها در فصل قبل هم بازی‌های باکیفیتی از خود به نمایش گذاشتند و فصل را با صدرنشینی دنبال کردند اما شیوع کرونا، منجر به غافلگیری مسئولان فدراسیون بسکتبال شد و آنان برای جلوگیری از خطرات ناشی از گسترش این ویروس، لیگ را بدون معرفی تیم قهرمان نیمه‌کاره به پایان بردند. مسئولیت شهرداری گرگان در این فصل بر عهده مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال بود. مردی که پیش از این هم سابقه قهرمان‌کردن تیم‌های مختلف را در لیگ دارد.

گرگانی‌ها از همین حالا خود را برای جنگیدن در آسیا آماده کرده‌اند و می‌خواهند از نام و اعتبار این شهر در قاره کهن دفاع کنند. این تیم باید با حضور در رقابت‌های غرب آسیا سهمیه جام باشگاه‌های آسیا را به دست آورد. البته این احتمال وجود دارد به خاطر شرایط کرونا برترین‌های هر کشور مستقیما به جام باشگاه‌ها راه پیدا کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تاج اصیل اریایی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    تبریک تبریک تبریک به مردم خون گرم و ورزش دوست الخصوص بسکتبال دوست و پرست گرگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی