نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
نیکخواه بهرامی: پری پتی را واقعا خدا بغل کرد/ چرا قبل از فینال من را به کمیته انضباطی بردند
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

صمد نیکخواه بهرامی گفت: پری پتی با آن شوت استثنایی در بازی چهارم فینال انگار خدا بغلش کرد. او شایسته این لقب است.

خبرورزشی - صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال در فصل جاری لیگ برتر بازی‌های بسیار خوبی را انجام داد و یکی از رکن‌های اصلی رساندن تیم مهرام به فینال بود. هر چند که دور مقدماتی و پلی اف اول را بدون حاشیه گذراند اما در نیمه نهایی و فینال صحبت از او بسیار به میان امد. از کوچ کردن مهرامی‌ها تا رفتن به کمیته انضباطی و فریاد او در فینال به خاطر زدن یا نزدن یک پنالتی. به هر حال او در تیم منتخب لیگ قرار گرفت که هنوز نشان می‌دهد یکی از بازیکنان تاثیرگذار لیگ است.

او بعد از نائب قهرمانی مهرام در لیگ برتر بسکتبال می گوید: «به نطرم تیم بسیار خوبی داشتیم و ناباورانه بازی چهارم را باختیم. مهدی کامرانی، من و حامد حسین زاده پنج فوله شدیم و شرایط طوری پیش رفت که اتفاق ناگواری نباید می افتاد و شاید هم می توانستیم جلویش را بگیریم ... اما به هر حال نشد و بازی را باختیم. از آقای گنجی هم ممنونم که تیم را حمایت کامل کردند و امیدوارم در فصل آتی هم ما را همراهی کنند تا بتوانیم قهرمان شویم.»

در طول لیگ صحبت‌های زیادی از داوری شده است و شما هم مرتب اعتراض داشتید. چرا؟
به نظرم کمیته مسابقات و داوران فدراسیون نتوانستند قانونمند عمل کنند اگر آنها بتوانند هرگونه صحبت و مصاحبه در ارتباط با داوری را قدغن کنند دیگر اتفاقاتی که این روزها در لیگ بود نمی افتد. چرا که هر بازیکن و مربی به خودش اجازه داد درباره داوری صحبت کند. پس چرا من بازیکن هم این فرصت را به خودم ندهم که نسبت به اشتباهات داوری نظری نداشته باشم. داوری باید پیشرفت کند. از بسکتبال ما عقب ترند  و این نوع فشارها روی داوری بازدارنده است.

خیلی از تیم‌ها صحنه‌هایی از خطاهای شما منتشر کرده اند که معتقدند داور نگرفته است؟
من این را قبول ندارم. هر تیمی صحنه های مورد نطر خودش را نشان می دهد. اگر اینطور باشد من هم باید بسیاری از این صحنه ها را جدا و به نمایش بگذارم. اگر آمار بازی‌ها را بررسی کنید بیشترین خطا روی یک بازیکن در آمار من دیده می شود. پس من باید بیشتر از همه خوشحال باشم که داوری همه سوت‌ها را بزند چرا که بواسطه آن صاحب بیشترین پرتاب آزاد خواهم شد. در واقع نونم تو روغن است.

خیلی‌ها می‌گویند صمد نیکخواه با آرنج ضربه می زند؟
آرنج زدن من خطا نیست. شما در بازی نمی توانی بازیکن صاحب توپ را دست بزنی، پس وقتی بازیکن دفاع روی توست بخاطر اینکه فاصله‌ای ایجاد شود آرنجت را حائل می‌کنید. من برای این کار حتی در آمریکا کلی هزینه کردم و آموزش دیدم.

جریان رقتن به کمیته انضباطی چه بود؟
به خاطر شکایت ۴۵ روز پیش شیمیدری‌ها، مصاحبه و خطای دیده نشده من را خواستند که جای صحبت داشت. چرا قبل فینال من را به کمیته بردند. همچنین در مورد بحث سوم و خطای دیده نشده من را در جریان نگذاشته بودند. به هر حال جریمه شدم و محرومیت نیز شاملم شد.

نظرتان راجع به فصل جاری لیگ چیست؟
با احترام به همه تیم‌ها باید بگویم بعضی از تیم‌ها ضعیف بودند و در سطح لیگ برتر بازی نکردند. اما در کل با توجه به شیوع کرونا لیگ بسیار خوبی برگزار شد و شاهد رقابت‌های جذابی هم بودیم ولی ای کاش همه تیم‌ها در یک گروه رقابت می کردند تا تعداد بازی‌های خوب بیشتر شود. ما که فینالیست شدیم تنها ۲۳ بازی کردیم که این تعداد کمی است در ضمن تعداد بازی‌های سختمان کم بود.

حتی من آمار برترین‌ها را در پایان دور مقدماتی قبول ندارم چون بازی‌های آسان بسیاری داشتیم که می تواند روی آمار بازیکنان تاثیرگذار باشد. باید دید این بازیکنان در مرحله پلی اف و نیمه نهایی چه کردند! اما در کل لیگ خوبی بود بخصوص در سال المپیکی که تمامی بازیکنان به رقابت‌های سطح بالا نیاز داشتیم.

سری فینال چطور بود؟
بازی‌های تماشاگر پسندی بود. حتی در دیدارهایی که با اختلاف به پایان رسید کیفیت رقابت بالا بود. البته بازی چهارم فینال بهترین رقابت سال باید انتخاب شود. چرا که سال‌ها بود چنین مسابقه‌ای انجام نشده بود.

همه کارشناسان از پری پتی و شما به عنوان بازیکنان شاخص لیگ صحبت می کنند. نطری دارید؟
به نظرم MVP این رقابت‌ها پری پتی بود. او نقش بسیار زیادی در رسیدن شهرداری گرگان به قهرمانی داشت. هر چند بازیکنان گرگان همکاری تیمی بسیار خوبی داشتند اما این بازیکن در پلی آف، نیمه نهایی و فینال، بازی‌های بسیار خوبی انجام داد و گل‌های حساس زیادی به ثمر رساند. او اعتماد به نفس بالایی دارد. با آن شوت استثنایی هم در بازی چهارم فینال انگار خدا بغلش کرد. او شایسته این لقب است.

خارجی های این فصل عملکرد خوبی داشتند؟
خیلی خوب بودند. در تیم ما ترنت از اول همراه ما بود. سامرز هم از سطح کیفی بالایی برخوردار بود. او انسان قابل احترام و بسیار جدی است. آمینو و پری در شهرداری گرگان با عملکردشان نشان دادند اعتماد به آنها چقدر شایسته بوده است. خارجی‌های شیمیدر نیز از بازیکنان خوب NBA بودند. کورین هنری نیز بازیکن بزرگی بود. در هر حال خارجی‌های این فصل سطح خوبی داشتند.

از سینا واحدی و سالار منجی نیز به عنوان بازیکنان جوان آینده دار صحبت می کنند!
آنها در فصل جاری درخشش خوبی داشتند و می توان امیدوار به آینده آنها بود. البته باید در بازی‌های بزرگتری محک بخورند تا بتوان ارزش واقعی آنها را دید. امیدوارم در مسائل اخلاقی هم بزرگ باشند.

تیم کاله یا همان جوانان ۲۰۲۰ که قرار است در جام جهانی به میدان بروند در لیگ حضور خوبی داشتند.
تیم خوبی بودند. بسیار جنگنده عمل می کردند و خود تیم ما مهرام در مقابل آنها تا دقایق اخر به مشکل خورده بود. این جوانان حتی تیم‌های بزرگی را در لیگ شکست داند. یک خوبی دیگر کاله این بود جوانانی که در تیم‌های دیگر نمی توانستند زمان بازی زیادی به خود اختصاص دهند در این تیم به خوبی میدان دیدند و رشد زیادی پیدا کردند. آنها از فصل تا پلی آف سیر صعودی طی کردند.

و صحبت پایانی ...
اولاً باید به تیم شهرداری گرگان و هوادارانش تبریک بگویم که با ارائه بازی‌های خوب به قهرمانی رسیدند. تیم‌های شیمیدر و نفت آبادان هم خیلی خوب جنگیدند. آنها توانستند به جامعه بسکتبال کمک کنند تا بیننده‌های بیشتری جذب بسکتبال شود. در کل به بسکتبال تبریک می گویم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی