نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
۱ |
۵
لیگ قهرمانان عیار تیم ملی عراق را مشخص کرد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

ایران در مرحله انتخابی جام جهانی باید در ۴ بازی آینده خود پیروز شود تا به مرحله نهایی بازی‌ها انتخابی برسد و در این بین حساس‌ترین بازی‌های تیم ملی ایران برابر تیم ملی عراق و بحرین است که در دور رفت برابر این تیم‌ها بازنده بودیم.

خبرورزشی - در لیگ قهرمانان آسیا تیم های ایرانی و عراقی با هم دست و پنجه نرم کردند و عیار آمادگی بازیکنان دو کشور قبل از بازی‌های حساس انتخابی جام جهانی مشخص شد. جایی که دو نماینده عراق حضور داشتند و چهار نماینده هم از ایران داشتیم.

تیم الزورا عراق در مرحله پلی آف از دور بازی‌ها کنار رفت و تیم‌های نیرو هوایی و پلیس عراق هم در همان چهار بازی ابتدایی حذفشان قطعی شد. پلیس و نیرو هوایی عراق روی هم ۵ امتیاز کسب کردند و این در حالی است که تراکتور و استقلال در همان گروه‌ها ۸ و ۷ امتیاز دارند. جالب است که حتی تراکتور یک نماینده هم در تیم ملی ندارد و از استقلال هم بازیکنی در آخرین بازی تیم ملی برابر سوریه حضور نداشت چون قایدی، غلامی و مظاهری کرونا داشتند و هر سه بازیکن هم جایی در ترکیب اصلی تیم ملی ندارند.

شاید در این بین شاید بگویید خب مثل تیم ملی ایران که لژیونرهای زیادی دارد پس عراق هم با لژیونرهایش ما را می‌برد اما باید بدانید استخوان‌بندی تیم ملی عراق را همین سه تیم حاضر در لیگ قهرمانان آسیا تشکیل می‌دهند و تنها ۵ لژیونر دارد که از این بین فقط دو بازیکن در اروپا توپ می‌زنند و آن هم در لیگ‌های روسیه و بلغارستان که کیفیت چندان بالایی ندارند. ستاره عراق علی عدنان هم در کانادا بازی می‌کند.

ایران طارمی و آزمون را دارد که در روسیه و پرتغال می‌درخشند، قلی‌زاده، محمدی و بیرانوند در بلژیک توپ می‌زنند. به این جمع قدوس و جهانبخش از انگلیس و حتی مجید حسینی را از ترکیه اضافه کنید. ما در قطر هم لژیونرهای خوبی داریم و که عراق دو بازیکن در این لیگ دارد و جالب است بدانید الدحیل ترجیح داد برای لیست آسیایی خود به جای مهند علی ابتدا رامین رضاییان و بعد هم علی کریمی را در اختیار داشته باشد و از نظر نفرات ما یک سر و گردن بالاتر از عراق هستیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مرتضی US ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    با سلام. نباید فریب نتایج باشگاهی را خورد. عراق لژیونر کمتری دارد ودر نتیجه این مزیت را دارد که بازیکنانش بیشتر در کنار هم هستند و همینطور مسابقات دوستانه بیشتری برگزار میکنند. عراق در مقابل ایران با اعتماد به نفس زیادی بازی میکنه وانسجام گروهی بهتری داره. در اکثر مواقع عراق تیم محکمی بوده، حتی در دهه ۱۳۵۰ که ایران قدرت واقعی اول آسیا بود. دو عامل روح روانی و انسجام تیمی تعیین کننده نتیجه بازی بین ایران و عراق هست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی