۰
این پرسپولیسی در اروپا نزدیک به ۱۴ کیلومتر می‌دود
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علی علیپور در بازی با براگا موفق به گلزنی نشد اما ژولیو ولاسکو تا پایان بازی علی علیپور را در زمین نگه داشت و این به خاطر رضایت او از عملکرد این بازیکن در خط حمله ماریتیمو بود.

خبرورزشی - در هفته سی‌ام لیگ برتر پرتغال ماریتیمو در خانه میزبان براگا تیم چهارم جدول بود. این بار جو ئل زننده گل برای تیم ماریتیمو بود و در نهایت امیر عابدزاده یک کلین شیت دیگر در کارنامه اش به ثبت رساند تا ماریتیمو با دستیابی به سه امتیاز ارزشمند دیگر ۳۳ امتیازی شود و تا رده یازدهم جدول بالا رود.

ماریتیمو حالا در فاصله چهار هفته مانده به پایان بازی‌ها نه تنها گزینه سقوط نیست بلکه می‌تواند به نیمه بالای جدول هم صعود کند. در لیگ برتر پرتغال ۱۸ تیم حضور دارند که در پایان تیم‌های ۱۸ و ۱۷ به دسته پایین تر سقوط می‌کنند و تیم ۱۶ در مرحله پلی آف حاضر می‌شود. 

علی علیپور در بازی با براگا موفق به گلزنی نشد اما در جریان بازی تعویض نشد. البته او در هفته‌های گذشته ستاره بی چون و چرای تیمش بوده است. در هفته بیست و ششم و در بازی با فارنسه زننده تک گل تیمش بود. گلی که سه امتیاز حیاتی برای تیم ماریتیمو به ارمغان آورد. در هفته بیست و هشتم نیز علی علیپور با پاس گلی که به جو ئل داد موجب کسب سه امتیاز دیگر از سوی ماریتیمو در بازی با ریوآوه شد. سرانجام اینکه در هفته بیست و نهم زننده گل سه امتیازی تیمش در مصاف با بوآویستا بود.

این عملکرد خوب موجب شد در بازی با براگا نیز علی علیپور در لیست یازده مرد اصلی ژولیو قرار گیرد و با وجود اینکه موفق به گلزنی در این دیدار نشد تا پایان در زمین بماند. این به خاطر دوندگی بی امان علی علیپور در جریان بازی است. او با میزان دوندگی بالا ضمن بر هم ریختن خط دفاعی تیم حریف در فاز دفاعی به تیم خودی هم کمک می‌کند.

علی علیپور در آمار ثبت شده از سوی سایت‌های آنالیز در فوتبال پرتغال در بازی مقابل براگا تیم چهارم جدول نزدیک به ۱۴ کیلومتر و دقیقا (۱۳.۲۸۰) دویده و این میزان دوندگی برای علی علیپور یک کارنامه فوق العاده محسوب می‌شود و نشان می‌دهد از انگیزه بسیار بالایی برای تدوام درخشش در لیگ برتر پرتغال برخوردار است. 

در حالی که او تا هفته ۲۵ موفق به گلزنی برای تیم ماریتیمو نشده بود با اعتماد مربی جدید می‌رود که فصل را به خوبی به پایان برساند. این بازیکن ۴ هفته دیگر برای گلزنی فرصت دارد. جالب اینکه او در اوج بحران و در هفته بیست و پنجم که ماریتیمو تا رده هفدهم جدول سقوط کرده بود عنوان کرد هم او و هم تیم از بحران خارج خواهند شد. دقیقا هم این چنین شد. علی علیپور در این هفته‌ها دو گل زده و یک گل ساخته که دستاورد این تلاش کسب نه امتیاز از سوی ماریتیمو بود و از سویی باشگاهش هم تا رده یازدهم جدول صعود کرده است. 

علی علیپور یک فصل دیگر با ماریتیمو قرارداد دارد. پیش بینی می‌شود این باشگاه در روزهای آتی تصمیم به تمدید قرارداد این مهاجم بگیرد چرا که تدوام این درخشش او را مورد توجه تیم‌های دیگر قرار خواهد داد و اگر ماریتیمو قرارداد مهاجم ایرانی اش را تمدید نکند او فصل آینده آزاد می‌شود و حضورش در یک تیم جدید آورده ای برای باشگاه نخواهد داشت. شاید تدوام گلزنی علی علیپور در هفته‌های باقی مانده موجب شود در تعطیلات تابستانی هم این بازیکن با پیشنهاد جالب توجهی روبرو شود. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی