نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
حمله پیشکسوت استقلال به AFC/ فکر می‌کنید بچه‌های ما برده هستند؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بهتاش فریبا، پیشکسوت تیم استقلال گفت: به لحاظ فوتبالی هیچ منعی برای حضور تیم الهلال در ایران وجود ندارد همانطور که بچه‌های تیم استقلال حدود ۳ هفته در خاک عربستان حضور داشتند و مسابقه دادند.

خبرورزشی - با پیروزی تیم استقلال مقابل الشرطه عراق شاگردان فرهاد مجیدی به عنوان صدرنشین گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به دور یک هشتم صعود کرده و حالا باید با تیم الهلال عربستان دیدار کنند.

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دیدار مقابل الشرطه، شرایط فنی تیم استقلال و بازی با الهلال در دور یک‌هشتم نهایی حرف زد.

مصاف استقلال و الشرطه را چطور ارزیابی کردید؟
بچه‌های تیم واقعا استقلال از جان مایه گذاشتند. به تک تک بازیکنان تبریک می‌گویم و خوشحالم از این بابت که استقلال توانست در گروه مرگ به عنوان صدرنشین و با اقتدار به دور بالا صعود کند.

اما برخی اعتقاد داشتند استقلال در گروهی آسان قرار داشت؟
نگاهی به جدول نهایی گروه‌های مختلف می‌توان متوجه شد که کدام گروه، گروه آسان بوده و کدام گروه سخت! همین قدر بگویم که در ۱۰ دقیقه پایانی بازی با دیدن خستگی زیاد ساق‌های بچه‌های تیم از صمیم قلب دلم برایشان سوخت. نمی‌دانم چه دلیلی داشت که مسابقات با این فشردگی برگزار شود.

وریا غفوری اعلام کرده بود مگر ما برده هستیم که سه روز در میان بازی کنیم؟
من هم با وریا موافقم. این بچه‌ها برده نبودند. آنها فوتبالیستند و برای شادی من و شما زحمت می‌کشند. وقتی مسابقات به صورت متمرکز برگزار می‌شود چه لزومی‌دارد که رفت و برگشت باشد؟ با این همه کار استقلال در این گروه که گروه مرگ بود سخت شد و استقلال باز هم نشان داد که از پس کارهای سخت بهتر و راحت تر بر می‌آید.

استقلال در دور بعد به الهلال عربستان خورد. شرایط بعدی را برای استقلال چطور پیش بینی می‌کنید؟
الهلال تیمی‌است که قهرمان آسیا شده و قطعا تیم خوبی است. ولی خب خوشحالم که یک تیم سخت و گردن کلفت به استقلال خورد! تجربه نشان داده که استقلال در مواجهه با شرایط سخت، عملکرد بهتری دارد. شخصاً به این استقلال خیلی امیدوارم.

یک خبرنگار عربستانی اعلام کرده بازیهای یک هشتم در کشور ثالث برگزار می‌شود. با توجه به حضور استقلال در خاک عربستان، حالا الهلال نمی‌تواند به ایران بیاید؟
این مسائل باید از طریق سیاسی دنبال شود که من در آن اشراف ندارم اما به لحاظ فوتبالی می‌گویم که اگر شرایط برای حضور الهلال در ایران مهیا باشد وضعیت خیلی بهتر است. تا زمان برگزاری بازی‌ها هم انشاالله کرونا کمتر شده و یا اصلا از بین می‌رود در آن صورت ما می‌توانیم با حضور ۷۰ تا ۸۰ هزار تماشاگر شرایط خیلی بهتری داشته باشیم. در کل فکر می‌کنم حالا که ما در خاک عربستان بازی کردیم منعی برای حضور الهلال در ایران وجود نباید داشته باشد.

به لحاظ فنی، استقلال را در این دوره از مسابقات چطور ارزیابی کردید؟
به نظرم کادرفنی جدید توانست به خوبی تفکراتش را به تیم تفهیم کند. این بیشتر به خاطر شناختی بود که فرهاد مجیدی از استقلال و بازیکنانش داشت چون خودش با این تیم کار کرده بود. از طرفی تجربیات فراز کمالوند و دانش صالح مصطفوی هم به کمک فرهاد مجیدی آمدند.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟
استقلال برای هر بازی برنامه خاصی داشت. نمونه‌اش یک بازی مانده به آخر مقابل الاهلی که نتیجه ۰-۰ استقلال را به صدر جدول میبرد و دیدیم که استقلال چقدر با درایت کار کرد. در بازی با الشرطه استقلال بازی را با سیستم۱-۳-۲-۴ آغاز کرد بعد از ۲۰ دقیقه آن را به ۲-۴-۴ تبدیل کرد. بعد در شروع نیمه دوم دوباره با سیستم۱-۳-۲-۴  وارد میدان شد. ما در خط دفاع شرایط خیلی خوبی داشتیم وریا و میلیچ در بازی با الشرطه عالی بودند و بسیار کم اشتباه ظاهر شدند. خط‌هافبک مان از جان مایه گذاشتند. در کل باز هم باید به بچه‌ها تبریک گفت.

شنیدید مجیدی در صحبت‌هایش گفت من تنها ایرانی هستم که دستم به جام قهرمانی لیگ قهرمانان خورده و بعد از من وریا آن را لمس می‌کند؟
این حرف امیدوارکننده سرمربی استقلال قطعاً روی تیم و کاپیتان تاثیر می‌گذارد. ما هم امیدواریم این اتفاق بیفتد و در این فصل قهرمانی استقلال را با کسب ستاره سوم جشن بگیریم.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کابوي موج سوار IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
    زکي

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی