نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
این استقلال قدرت حذف پرسپولیس را دارد!/ پرسپولیس با یک تیم ملی باید بازی کند
منبع: ایلنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ستاره ایرانی و سابق استقلال تاجیکستان از کار سخت پرسپولیس در برابر این تیم شگفتی ساز گفت.

خبرورزشی - دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب درحالی به پایان رسید که پرسپولیس ایران در مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها باید به مصاف شگفتی ساز این رقابت‌ها استقلال تاجیکستان برود. مهدی چاه‌جویی ستاره سابق این تیم تاجیکستانی درباره این تیم تاجیکستانی مطالب مهمی را مطرح کرده است.

چه شد که به این تیم پیوستید و لژیونر شدید؟

یکی از دوستان من قبلا در کشور تاجیکستان در تیم روشن کلاب بازی می‌کرد. ارتباط ما باعث شد من را به تیم استقلال دوشنبه معرفی کند و در سال ۲۰۱۵ این تیم من را به اردوی خود در ترکیه اضافه کرد در این اردو آنها مرا پسندند و با من قرارداد امضا کردند.

از امکانت این تیم بگوید؟ آیا ارتباطی با استقلال تهران دارند؟

اسم تیم استقلال تاجیکستان با توجه به اینکه آنها فارسی زبان هستند معنی همان استقلال کشورشان را می‌دهد استقلال تیمی است که بازیکنان ملی پوش اکثرا آن را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد و اسپانسرها نیز از این تیم حمایت می‌کنند. با اینکه مردم در این کشور فوتبال ایران را دنبال می‌کنند اما نام این تیم ربطی به استقلال تهران ندارد.

فلسفه تشکیل این تیم چه بوده است؟

فلسفه تشکیل این تیم از همان ابتدا همین بوده است که  بتوانند تیم قوی‌ای به وجود بیاورند تا در رقابت‌های داخلی و خارجی مدعی باشد همچنین آنها به دنبال این هستند تا کیفیت بازیکنان ملی خود را نیز افزایش دهند تا در نتیجه باعث موفقیت تیم ملی تاجیکستان شوند.

این تیم الهلال را شکست داد نظرتان چیست؟

پشت این نتیجه زحمات زیادی نهفته است در سالی که ما به فینال AFCCUP رسیدیم سرمربی ما اکنون جزو کادر کنونی این تیم است. شاکله تیم تقریبا سال‌هاست که حفظ شده بازیکنان جوان‌تر کم کم جایگزین بازیکنان میانسال شدند. در همان زمان نیز کمتر کسی فکر می‌کرد که ما موفق بشویم در نخستین تجربه آسیایی خود به فینال رقابت‌ها صعود کنیم همین موضوع انگیزه را به این باشگاه تزریق کرد که امروز شاهد هستیم الهلال یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های آسیا را شکست می‌دهد. سبک بازی تاجیک‌ها الگوبرداری شده از فوتبال روسیه است و بازیکنان این کشور غالبا در آکادمی‌های کشور روسیه پرورش یافته‌اند و همین موضوع بر موفقیت آنها اثرگذار بود .

آیا این تیم برای پرسپولیس دردسرساز می‌شود؟

قطعا اگر پرسپولیس همانند دور گروهی اجازه دهد استقلال تاجیکستان به راحتی دروازه این تیم را باز کند در بازی برابر این تیم به مشکل خواهد خورد. از طرفی این تیم در تاجیکستان میزبان پرسپولیس خواهد بود و با توجه به شرایط و حضور احتمالی هواداران این موضوع می‌تواند برگ برنده استقلال برابر پرسپولیس باشد. پرسپولیس اگر چه فینالیست آسیا است اما به هیچ وجه حریف خود را نباید دست کم بگیرد. اتفاقا همین موضوع که پرسپولیس یکی از تیم‌های برتر آسیا می‌باشد می‌تواند انگیزه بازیکنان استقلال تاجیکستان را بیشتر کند و از طرفی این تیم در خانه به این راحتی به حریفان خود امتیاز نخواهد داد.

اکنون در کجا مشغول هستید؟

سال دوم در رقابت‌های AFC تیم نتوانست از گروه خود صعود کند و به دلیل اینکه ما بر سر مسایل مالی با باشگاه به توافق نرسیدیم از این تیم جدا شدم. در ادامه با توجه به اینکه تیم‌های ایرانی به من علاقمند نبودند من راهی لیگ تایلند شدم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پرسپولیسی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    هیچ تیمی حریف این پرسپولیس قدرتمند نیست الکی حریف رو بزرگ نکنید.
  • صامت IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    آقااستقلال تاجیکستان بیانیه داده وصراحنااعلم کرده که هیچ شعبه ای درایران نداره
  • زهرا شصت ساله از تهران IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    بسته دیگه شما استقلالی ها اگر قدرت حذف تیم دیگرو داشتید براتون نمیرفتن مالزی گدایی کنن تا از آسیا حذف نشید البته اعتماد به نفستون خوبه زمینو زمون زیرتونو دارن ولی روتون خوبه سنگه پاست کم نمیارید بابا مسعودو دارو دستشونو ما هم اگر داشتیم برای تیمهای دگه کری میخوندیم
  • سعید IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    این تیم لنگ از خجالتش مجبوره تیماشو بزرگ جلوه بده بگه ما با قدرا بازی کردیم جمع کنید بابا تیماشون یا هندین یا ازبکی که اصلا نمیدونن فوتبال چندتا نقطه داره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی