۳
یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
۳ |
۳
افسوس بی‌پایان بنفیکا/ لقب جدید برای مهدی طارمی در پرتغال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در پایان هفته سی ام لیگ برتر پرتغال هریس سفروویچ مهاجم ۲۹ ساله تیم ملی سوییس و بنفیکا با ۱۸ گل زده در صدر جدول گلزنان این رقابت ها قرار دارد. 

خبرورزشی - هریس سفروویچ در خط حمله بنفیکا عملکرد فوق العاده ای داشته است. او مهاجم چپ پا بشمار می رود و جدا از این ۱۸ گل که در ۲۷ بازی آنرا به ثمر رسانده ۷ موقعیت گل هم برای هم تیمی هایش مهیا کرده است. در آخرین بازی بنفیکا که در برابر توندلا برگزار شد و تیم بنفیکا دو بر صفر به برتری رسید هریس سازنده ی یکی از گل های تیمش بوده است و این نشان می دهد پاس گل دادن هم به اندازه گل زده برای او ارزشمند است. 

موقعیت او در صدر جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال از سوی یک مهاجم پرتغالی به صورت جدی تهدید می شود. او کسی نیست جز پدرو گونزالس که در تیم صدرنشین یعنی اسپورتینگ بازی می کند. مهاجم تیم ملی پرتغال تنها یک گل کمتر از هریس به ثمر رسانده است. این مهاجم جوان و ۲۲ ساله که در ۲۸ بازی این فصل اسپورتینگ حاضر بوده در خلق موقعیت گل به اندازه هریس موفق نبوده و تنها ۳ پل گل داده است و جالب اینکه با پیراهن شماره ۲۸ در نوک خط حمله اسپورتینگ بازی می کند. 

و نفر سوم جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال هم مهدی طارمی است. مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که اولین فصل حضور در پورتو را سپری می کند. مهاجم ۲۸ ساله ایرانی که با پیراهن شماره ۹ در خط حمله پورتو بازی می کند تا به این جای کار ۱۳ گل برای تیمش به ثمر رسانده و ۷ موقعیت گل هم برای هم تیمی هایش مهیا کرده است. این کارنامه از این جهت قابل دفاع است که مهدی طارمی اولین فصل حضور در پورتو را سپری می کند. از سویی در ابتدای فصل سرجیو به طور کامل به او بازی نمی داد و او رفته رفته و با عملکرد خوب در دقایق کوتاهی که در ترکیب پورتو به میدان می آمد به مهاجم تاثیر گذار این تیم تبدیل شد. 

لقب جدید برای مهدی طارمی در پرتغال

حضور مهدی طارمی در ترکیب پورتو و تکرار درخشش ریوآوه دراین تیم با افسوس و انتقاد همراه بود؛ افسوس از این بابت که ریوآوه یکی از مهره های تاثیر گذار خود را از دست داد. این تیم که فصل گذشته به عنوان پنجمی در رقابت ها دست پیدا کرده بود این فصل یکی از تیم های نیمه ی پایین جدول است و برای بقاء در جدول بازی ها تلاش می کند. تماشاگران ریوآوه می گویند ای کاش باشگاه قید در آمد سه میلیون دلاری و جذب یک بازیکن از پورتو بدون صرف هزینه را می زند و مهدی طارمی را درترکیب نگه می داشت، با توجه به اینکه یک فصل دیگر با او قرار داد داشت و می توانست نتایج خوب فصل گذشته را این فصل تکرار کند. و انتقاد از سوی تماشاگران تیم بنفیکا؛ ابتدا قرار به حضور مهدی طارمی در تیم بنفیکا بود.باشگاهی که حاضر شده بود برای بخدمت گیری مهدی طارمی از ریوآوه ۵ میلیون دلار به این تیم بدهد اما تعلل بنفیکا در جذب مهدی طارمی و در نهایت به خدمت گیری مهاجم برزیلی سبب حضور این مهاجم در تیم پورتو شد و حالا تیم پورتو در جدول رده بندی بالاتر از بنفیکا ایستاده است و تماشاگران این تیم در بازی های رودرور متوجه شدند چه مهاجم خوبی را از دست دادند. 

شاید در هفته های باقی مانده کسب عنوان آقای گلی برای مهدی طارمی سخت باشد به این دلیل که ۵ گل با بهترین گل زن بازی ها فاصله دارد اما به نظر می رسد کسب عنوان آقای پاس گل برای مهدی طارمی خیلی دور از دسترس نیست. بهترین گل ساز لیگ برتر پرتغال در حال حاضر اورتون سوارس هافبک تیم بنفیکا است که ۸ پاس گل داده است. بعد از او مهدی طارمی از پورتو – هریس سفروویچ از بنفیکا – خسوس کورونا از پورتو با ۷ پاس گل مشترکا دومین گل ساز برتر لیگ برتر پرتغال به حساب می آیند. مهدی طارمی در ۴ هفته باقی مانده دو پاس گل بدهد به صدر جدول بهترین پاسورهای لیگ برتر پرتغال خواهد رفت و در نهایت می تواند آقای پاس گل شود. 

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از پایان بازی های این فصل لیگ برتر پرتغال آماده می شود که با  حضور در اردوی تیم ملی فوتبال ایران چالش صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ در منامه را تجربه کند. به نظر می رسد در منامه بار دیگر شاهد حضور او در کنار سردار آزمون در نوک خط حمله تیم ملی خواهیم بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • الونگا IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    انشاالله که مهدی هم دو سه فصل دیگه برگرده سوپرپولیس خانه اصلی خودش
  • علی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    زنده باد طارمی
  • احمد رضا IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    امیدوارم مهدی روز به روز بهتر بازی کنه و فصل دیگه به یک تیم بهتر از پورتو بره و در اونجا هم بدرخشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی