نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
۰ |
۰
چگونه چربی شکم را از بین ببریم؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

دلایل زیادی برای به وجود آمدن چربی شکم وجود دارد، از جمله رژیم غذایی نامناسب، کم بودن فعالیت‌های بدنی، زیاد بودن استرس و سبک زندگی نامناسب می‌تواند از جمله عوامل به وجود آمدن چربی شکم باشد.

برای از بین بردن این چربی‌های خطرناک باید چه اقداماتی انجام دهیم؟ اما باید بدانید که ورزش در خانه یکی از ابزارهای مناسب برای شماست تا به کمک آن به یک شکم تخت برسید. قبل از آن باید بدانیم که چربی اطراف شکم به دو نوع تقسیم بندی می‌شود:

  • احشایی: که این نوع چربی اطراف اعضای بدن را احاطه می‌کنند.
  • زیر پوستی: که این نوع چربی در زیر پوست بدن قرار می‌گیرد.

البته باید توجه داشته باشید که عوارض سلامتی ناشی از داشتن چربی احشایی به مراتب بیشتر و خطرناک‌تر از چربی زیرپوستی خواهد بود. برای اینکه از شکم تخت داشته باشید باید سبک زندگی و رژیم غذایی را اصلاح کنید. و ورزش کردن را در اولویت کارهای روزانه‌تان قرار دهید.

چرا چربی شکم خطرناک است؟

اضافه وزن یکی از دلایل عمده بیماری است. چربی بیش از حد شکم می‌تواند مشکلات و بیماری‌های زیادی را به وجود بیاورد:

  • بیماری قلبی
  • حمله قلبی
  • فشار خون بالا
  • سکته
  • دیابت نوع ۲
  • آسم
  • سرطان سینه
  • سرطان روده
  • آلزایمر و سایر بیماری‌های زوال عقل

عوامل به وجود آمدن چربی شکم چیست؟

کم بودن فعالیت بدنی

همه ما این را خوب می‌دانیم که اگر کسی بیش از اینکه کالری بسوزاند، مصرف کند اضافه وزن پیدا می‌کند. سبک زندگی غیر فعال خلاص شدن شما را از چربی اطراف شکم دشوار می‌کند. بنابراین حتما باید میزان فعالیت‌های روزانه خود را افزایش دهید تا در کنار رژیم غذایی سالم به هدف خود که آب کردن چربی شکم و پهلو است برسید.

رژیم غذایی نامناسب

غذاهای قندی، مانند کیک و آب نبات، و نوشیدنی‌ها، مانند نوشابه و آبمیوه، می‌توانند: باعث افزایش وزن، کاهش متابولیسم بدن، و کاهش چربی سوزی شوند. رژیم‌های کم پروتئین و کربوهیدرات نیز ممکن است بر وزن تاثیر بگذارد. پروتئین به فرد کمک که مدت زمان بیشتری احساس سیری کند. بعلاوه خوردن خوراکی‌هایی مانند کلوچه و کیک‌های آماده از آنجایی که دارای مقادیر بسیار زیادی شکر است می‌تواند به چربی شکمی اضافه کند.

خواب کم و نامنظم

مطالعات انجام شده در ژورنال دارو و خواب نشان می‌دهد افزایش وزن با کمبود خواب رابطه مستقیم دارد و می‌تواند در بلند باعث افزایش چربی‌های شکمی شود. به علاوه کم خوابی می‌تواند باعث افزایش خوردن غذاهای ناسالم شود که به آن خوردن احساسی گفته می‌شود.

اما حالا چگونه چربی شکم را کم کنیم؟

رژیم غذایی سالم دنبال کنید

یک رژیم غذایی متعادل و سالم می تواند به فرد در کاهش وزن کمک کند و همچنین احتمالا تاثیر مثبتی بر سلامت کلی وی خواهد داشت. افراد باید از مصرف قند، غذاهای چرب و کربوهیدرات‌های تصفیه شده که محتوای غذایی کمی دارند، خودداری کنند. در عوض، باید مقدار زیادی میوه و سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و کربوهیدرات‌های پیچیده بخورند.

بیشتر از قبل ورزش کنید

سبک زندگی کم تحرک مشکلات جدی سلامتی از جمله افزایش وزن را به همراه دارد. افرادی که سعی در کاهش وزن دارند باید مقدار مناسبی ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند. انجام هر دو ورزش هوازی و تمرینات قدرتی می تواند به افراد در مقابله با چربی های شکم کمک کند. ورزش در صورتی موثر است که افراد هر دو تمرین قلبی عروقی و تمرینات با شدت بالا را در کنار وزنه و تمرینات مقاومتی ترکیب کنند. به همین دلیل است که ما بهترین برنامه بدنسازی مبتدی را برای شما که تازه کار هستید در نظر گرفته‌ایم.

حتما نور خورشید دریافت کنید

بررسی 2016 در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض نور خورشید در حیوانات می تواند منجر به کاهش وزن و بهبود عملکرد متابولیک شود. البته این تحقیقات باید بر روی انسان‌ها هم ادامه پیدا کند اما با این حال می‌توان امیدوار بود که نور آفتاب می‌تواند در تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن موثر بوده و به کاهش وزن در شما کمک کند.

سیگار کشیدن را ترک کنید

سیگار کشیدن یک عامل خطر برای افزایش چربی شکم و همچنین بسیاری از نگرانی‌های جدی دیگر برای سلامتی است. ترک آن می‌تواند به طور قابل توجهی خطر چربی‌های اضافی شکم را کاهش دهد و همچنین سلامت کلی را بهبود بخشد. بعلاوه کشیدن سیگار باعث بروز بسیاری از بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد می‌شود و بسیاری از پزشکان مشکلاتی مانند سرطان‌های ریه را از آن می‌دانند. لذا همین امروز این ماده دخانی را کنار بگذارید.

سخن پایانی

اگر فردی چربی شکمی بیش از حد داشته باشد، احتمال بروز مشکلات سلامتی در وی بیشتر می‌شود. دلایل آن شامل رژیم غذایی نامناسب، کم بودن فعالیت بدنی، نداشتن خواب کافی و بی کیفیت است. یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی فعال می‌تواند به افراد در از بین بردن چربی اضافی شکم و کاهش مشکلات مربوط به آن کمک زیادی کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی