یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
۷ |
۵
طرح یک سؤال ویژه؛ دوست دارید علی دایی از ایران برود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علی دایی «مدیریت در فوتبال» را دوست ندارد. بنابراین نمی‌شود به او چیز دیگری را تحمیل کرد؛ تا علاقه‌ای در کار نباشد، مدیریت کردن با زور و اجبار در مورد دایی اتفاق نمی‌افتد.

خبرورزشی - آرتین زهرابی؛ هنوز که هنوز است خیلی‌ها درباره علی دایی می‌گویند او نه تنها باید رئیس فدراسیون فوتبال ایران شود بلکه حتی بد نیست به کرسی‌هایی مانند ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا هم فکر کند.

این خواسته قلبی بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال است اما دلبستگی‌های خیلی‌ها را باید یک روی سکه دانست؛ آن طرف سکه، خود علی دایی است که همیشه روی حرفش پافشاری کرده و همین چندی قبل هم صراحتا گفته هرگز برای پست های مدیریتی در فوتبال اقدام نخواهد کرد.

دایی «مدیریت در فوتبال» را دوست ندارد. بنابراین نمی‌شود به او چیز دیگری را تحمیل کرد؛ تا علاقه‌ای در کار نباشد، مدیریت کردن با زور و اجبار در مورد دایی اتفاق نمی‌افتد. بنابراین باید پیرامون مربیگری دایی در تیم‌های ایرانی بحث و شرایط را بررسی کرد.

دایی یک دور قمری در تیم‌های پرسپولیس، راه آهن، صبا و سایپا زده؛ در واقع تیم‌های تهرانی (منهای صبا) که دایی بیشتر می‌پسندید در پایتخت بماند. در غیر این صورت او به سادگی می‌توانست به پیشنهادهای تیم‌های شهرستانی جواب مثبت بدهد اما دایی هر بار از این کار طفره رفت. در تیم‌های تهرانی گزینه‌ای برای بازگشت علی دایی به نیمکت مربیگری مشاهده نمی‌شود؛ مگر اینکه باز زمان بگذرد و هر کدام از این تیم‌ها چالش های خود را تجربه کنند و دوباره به دایی برگردند... در حال حاضر تیمی در تهران برای حضور دایی وجود ندارد.

چهره‌ای معتبر در اندازه‌های دایی از فوتبال دور است و بسیاری از همدوره‌های دایی هم همین وضعیت را تجربه می‌کنند؛ اما آوازه دایی و اعتبار او باعث می‌شود تا از مدیران فوتبال کشور سوال کنیم آیا جایگاه شما، حضور در تمام پست‌های اجرایی است و عصاره فوتبال ایران در هیچ کجا سهمی ندارد؟

فرض کنید روزی اینفانتینو تصمیم بگیرد دوباره به ایران بیاید؛ رئیس فیفا آیا عزیزی خادم را می‌شناسد؟ تصاویری که ما در یکی از سفرهای رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به ایران دیده‌ایم، نشان می‌دهد او احترامی ویژه برای دایی قائل است؛ اگر روزی اینفانتینو از مدیران فوتبال ایران سوال کند دایی چرا در فوتبال نیست، چه جوابی برای او خواهیم داشت؟

ما هیچ توقعی از این مدیران برای بهبود شرایط نداریم؛ فقط آنچه را که می‌خواستیم به صورت «سوال» مطرح کردیم؛ در غیر این صورت حق با دایی است که می‌گوید برنامه‌ای برای بازگشت ندارد و منتظر می‌ماند تا شرایط کار درخارج از کشور فراهم شود. به نظر می‌رسد این معقولانه‌ترین اتفاق برای دایی و خلاص شدن از وضعیت بغرنج و بی حساب و کتاب فوتبال ایران است...

اینجا ببینید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حقیقت تلخه IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    مشابه علی دایی رو در سایر زمینه های دیگه هم میشه دید و متأسفانه موردها یکی دو تا هم نیست. کسانی که سرآمد و نخبه امری هستن ولی افرادی دیگری جاشون هستن که مطلقا لیاقت اون جایگاه رو ندارن
  • الدوچرخه چی IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    اگه دایی از ایران بره دیگه کیسه کشا به کی افتخار کنند!!!بیچارها دراین ۴۰ پنجاه سال یه افتخار بدست اوردند اونم همینه که بگن یروز یه فسیلی گفته دایی قبل از دبستان یبار گفته عستقال .البته حالا بمانه که اقای گل پرسپولیس و جهانه.یا افتخار دایی حضور درپرسپولیسه.
  • صامت US ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
    حرمت دایی برهمه واجب.ولی ببین.آدمی مثل ژاوی -که اصلاوابداکم ازدایی نیست-ازآن سوی دنیامی آیدودرهاورمیانه کارمیکند.ولی دایی حاضرنیست 500کیلومترآن سوترکارکند.مدیرهم که نمیخواهدشود.میگیدفدراسیون چه خاکی به سرش بکنه؟
    • ایرانی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
      ژاوی و امکانات قطر و طرز برخورد و مدیریت قطری‌ها رو با اینجا مقایسه نکن شما نگاه کن چند تا از ستاره‌های ما که توی باشگاه شون یا با مدیریت مشکل داشتن ویا یک سری حاشیه وجنجال دیگه چجوری سالیان سال در قطر بازی میکنن مثل جباری پولادی یا مجیدی و کریمی توی امارت ولی همینا توی تیمای محبوبشون کلی قهر و آشتی و مسائل دیگه دارند همین برخورد هیئت فوتبال تهران با مهدوی کیا کافیه که هر کس دیگه رو پشمیون کنه از ورود به فوتبال طرف اومده توی برنامه زنده میگه چون من پنجاه ساله توی فوتبالم میتونم با نگاه کردن و سوال پرسیدن میفهمم سن بازیکن چقدره و نیاز به آزمایش نیست
  • فرزاد جودتیان IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    علی دایی شناسنامه فوتبال ایران است
  • قمب لخان IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    دوست دارم دولت از فوتبال بره بیرون
  • امید IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
    متاسفانه دائی فردی است بسیار خودخواه وفقط به منافع خودش فکر میکند به این خاطر بودن یا نبودنش برای منافع ملی فرقی نداره .شما رو ارجاع میدم به مربیگری او در باشگاههای مختلف وتیم ملی که هیچکاه موفق نبود چون انتقاد پذیر نیست .در مورد یک قهرمانی سایپا هم اگر یادتان باشد تا اواخر فصل لورانت آلمانی تیم را بااختلاف امتیاز زیاد از تیمهای دیگر جلو نگه داشت ودائی از اواخر فصل به سرمربی شد که اختلاف امتیازها رااز دیت داد واگر چند بازی دیگر ادامه داشت از قهرمانی میافتاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی