نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
انتخابی ۳ وزن المپیکی کشتی‌آزاد ایران در لهستان
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ترکیب تیم منتخب کشتی‌آزاد اعزامی به مسابقات بین‌المللی جام زیلکوفسکی لهستان اعلام شد. 

خبرورزشی - پیکارهای بین‌المللی کشتی‌آزاد جام زیلکوفسکی روزهای ۱۹ – ۱۸ خردادماه در شهر ورشو لهستان برگزار می‌شود. 

تیم منتخب کشتی‌آزاد کشورمان نیز با ۸ کشتی‌گیر  و ۳ مربی در ۴ وزن به این رقابتها اعزام می‌شود. 

ترکیب کاروان کشتی آزاد برای حضور در لهستان به‌این شرح است:

* ۶۱ کیلو: رضا اطری 
* ۷۴ کیلو: یونس امامی، مصطفی حسین‌خانی 
* ۹۷ کیلو: محمدحسین محمدیان، علی شعبانی، علیرضا کریمی 
* ۱۲۵ کیلو: امیرحسین زارع، امین طاهری
* سرمربی: غلامرضا محمدی
* مربیان: ابراهیم مهربان، حسن طهماسبی

باتوجه به اعزام مدعیان ۳ وزن المپیکی ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلو، مشخص شد کادرفنی تیم‌ملی درنظر دارد تکلیف انتخاب ملی‌پوشان اعزامی به توکیو را به جای برگزاری انتخابی داخلی یا درون اردویی، در انتخابی برون‌مرزی و جام زبلکوفسکی روشن کند. 

برهمین‌اساس مدعیان اصلی دوبنده تیم‌ملی ازنظر کادرفنی، به ورشو اعزام می‌شوند تا درخاتمه این رقابتها، ملی‌پوشان المپیکی کشتی‌آزاد در ۳ وزن معرفی شوند. 

بامعرفی امین طاهری و امیرحسین زارع برای سفر به لهستان، مشخص شد پرویز هادی و یداله محبی، دیگر هیچ شانسی برای شرکت درانتخابی یا آزمودن بخت خود برای حضور در پیکارهای سنگین‌وزن المپیک را ندارند.

همچنین اعزام رضا اطری نفر اول انتخابی ۵۷ کیلو و ملی‌پوش وزن اول ایران در المپیک توکیو، در یک وزن بالاتر به مسابقات جام زیلکوفسکی، نشان می‌دهد غلامرضا محمدی و کادرفنی درنظر دارند تا فقط یک بار او را سرِ وزن بیاورند و تا قبل‌از المپیک، هم او را مجبور به کاستن از کیلوهای اضافی نکنند و هم شرایط را برای رویارویی او با حریفان خارجی فراهم کرده باشند. برهمین‌اساس اطری در ۶۱ کیلوی پیکارهای لهستان کشتی می‌گیرد، تا عدم رویارویی با حریفان خارجی به‌دلیل شیوع کرونا و غیبت در مسابقات بین‌المللی را با حضور در وزن بالاتر جبران کند.  
حضور یونس امامی (نفر اول مسابقات گزینشی که سهمیه ۷۴ کیلوی المپیک را در آلماتی به‌دست آورد) و مصطفی حسین‌خانی (نفر اول انتخابی و نایب‌قهرمان آسیا در مسابقات قزاقستان) نیز نشان می‌دهد کادرفنی می‌خواهد، انتخابی بدون حرف و حدیث و حاشیه‌های احتمالی (ناشی از حذف هر کدام از این دو مدعی)، داشته باشد. لذا امامی و حسین‌خانی را به ورشو می فرستد تا هرکس بهتر بود، مسافر المپیک شود. 

اما حکایت وزن ۹۷ کیلو همچنان متفاوت‌تر از بقیه اوزان است. یکی‌از تصمیماتی که عجیب به‌نظر می‌رسد، حذف مجتبی گلیج از جمع مدعیان این وزن است. به‌رغم این‌که گلیج در مسابقات بین‌المللی بلغارستان موفق به کسب طلا شد ولی گویا سطح کمی و کیفی رقابتها، باعث شده تا گلیج از چرخه تصمیم کادرفنی برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی حذف شود. درصورتی که قهرمان امیدهای‌جهان با تصمیم مربیان به بلغارستان اعزام شده و هرگز خودش نخواسته که مثلاً به مسابقات گزینشی یا آسیایی اعزام نشود. شاید اگر این شانس برای گلیج در مسابقات ورشو نیز درنظر گرفته می‌شد، دیگر جای هیچ حرف و حدیثی در معرفی ملی‌پوش این وزن باقی نمی‌ماند.

اعزام محمدحسین محمدیان (آزادکاری که سهمیه المپیک را قاطعانه در آلماتی به‌دست‌آورد)، علی شعبانی (نفر اول مسابقات قهرمانی‌آسیا در قزاقستان) و علیرضا کریمی (نایب‌قهرمان مسابقات بین‌المللی جام متئو پلیکونه ایتالیا) به مسابقات بین‌المللی لهستان، شرایطی مساوی برای این ۳ مدعی فراهم ساخته تا هم سنگ خود را قبل از المپیک با حریفان خارجی وا بکنند و هم تکلیف مسافر ۹۷ کیلوی کشتی‌آزاد به توکیو را روشن کنند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی