اتحاد رسانه‌های ورزشی علیه شبکه‌های اجتماعی/ ایرانی‌ها الگو می‌گیرند؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رسانه‌های ورزشی انگلیس اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی را متوقف کردند تا اعتراض‌شان درباره نژادپرستی و بی‌احترامی را به این شکل نشان دهند.

خبرورزشی - ماجرای مقابله با بی‌احترامی و توهین‌ها در فضای مجازی در فوتبال انگلیس تبدیل به یک مسئله جدی شده است و بعد از تیم‌ها و فدراسیون فوتبال و یوفا، رسانه‌های ورزشی این کشور نیز در این ماجرا متحد شدند.

بخش ورزشی روزنامه‌های سرشناس انگلیسی از جمله «میرر»، «سان»، «استار» و چند رسانه دیگر در بیانیه‌ای مشابه اعلام کردند به مدت سه روز خبری را در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر نخواهد کرد.

توهین‌های مداوم نژادپرستانه در ماه‌های اخیر، به شکل آزاردهنده‌ای فوتبال انگلیس را تحت‌تأثیر قرار داد و به همین دلیل رسانه‌ها نیز وارد عمل شدند تا شبکه‌های اجتماعی را وادار کنند که برای جلوگیری از این توهین‌ها، اقداماتی را انجام دهند.

رسانه‌های انگلیسی برای مبارزه با نژادپرستی و توهین، اطلاع‌رسانی در اینستاگرام و توئیتر را متوقف کردند. آنها از جمعه تا دوشنبه این اقدام را با انتشار یک متن مشترک انجام داده‌اند. هر کدام از این رسانه‌ها میلیون‌ها دنبال‌کننده در صفحات‌شان دارند که اخبار را از طریق صفحات آن‌ها دنبال می‌کنند.

تحریم تیم‌های لیگ برتری و فدراسیون فوتبال این کشور تا سه‌شنبه ادامه خواهد داشت ولی رسانه‌ها از دوشنبه کار خود در صفحات اجتماعی شروع خواهند کرد. روزنامه «میل»، تنها رسانه‌ای بود که با این کمپین همراه نشد و اطلاع‌رسانی را در شبکه‌های اجتماعی متوقف نکرد.

ای کاش در فوتبال ایران نیز مشابه چنین حرکتی انجام می‌شد تا جلوی توهین‌ها و فحاشی‌های فضای مجازی تا حدودی گرفته شود. 

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شهرام IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    اگه منظورت از ایرانیها امثال روحانی، آذری جهرمی و ... است که باید بگم خودشون از پیشگامان این امر هستد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی