برگزاری مسابقات اروپا و فدراسیونی که بوی عدالت نمی‌دهد/ آسیایی‌ها قربانی بدمینتون جهان 
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فدراسیون جهانی بار دیگر دچار مشکل شده است و تعدادی از بازیکنان برتر از جمله گو لیو یینگ و چان پنگ به زودی برای انتخابی المپیک به مشکل خواهند خورد.

خبرورزشیمسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۱ که روز فینال خود را تجربه می کند، به بازیکنان شرکت کننده در این مسابقات امتیاز ارزشمند انتخابی المپیک را اعطا می‌کند، در حالی که مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است. این اختلاف محرز به بازیکنان اروپایی نسبت به بازیکنان آسیایی در مسابقات مقدماتی توکیو برتری می‌بخشد.

روز گذشته تعدادی از بازیکنان آسیایی این موضوع را در صفحات خود در شبکه های اجتماعی مطرح کردند و خواستار راه حل از شدند. در پیام آنها به فدارسیون جهانی آمده است: "در این دوره انتخابی المپیک، هر تورنمنت برای بازیکنانی که برای جمع آوری امتیاز می جنگند بسیار مهم است."

اکنون مسابقات قهرمانی اروپا ادامه دارد و به امتیاز دهی به المپیک کمک می کند. اما از طرفی به مسابقات قهرمانی آسیا به دلیل بیماری همه گیر لغو می شود. این بدان معنی است که قاره اروپا یک فرصت مسابقات اضافی برای کسب امتیاز بیشتر دارد. بنابراین این مسابقه برای بازیکنان آسیایی که برای کسب امتیازات المپیک نیز می جنگند یک رقابت غیر عادلانه است. ما امیدواریم که BWF بتواند این مسئله را بررسی کند و راه حل بهتری برای رعایت عدالت میان بازیکنان داشته باشد. 

مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در ابتدا قرار بود از ۲۷ آوریل تا ۲ مه برگزار شود ، به دلیل بیماری همه گیر به تعویق افتاد. اما مسابقات قهرمانی اروپا طبق برنامه ادامه یافت. هر دو تورنمنت انتخابی المپیک هستند و برای بازیکنانی که برای صعود به المپیک توکیو می جنگند این مسابقات بسیار مهم هستند.

مسابقه انتخابی المپیک در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱ به پایان می رسد و در این دوره هیچ فرصتی برای برگزاری یا برنامه ریزی مجدد مسابقات قهرمانی آسیا وجود ندارد. اما متاسفانه فدراسیون جهانی بدمینتون هنوز پاسخ یا راه حلی برای نگرانی مطرح شده توسط بازیکنان ارائه نداده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی