نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
جریمه سنگین بابت لغو بازی/ سه امتیاز از منچستریونایتد کسر می‌شود؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

طبق قانون اتحادیه فوتبال انگلیس، ممکن است تکرار دیداری منچستریونایتد و لیورپول منتفی باشد و سه امتیاز بازی به قرمزهای مرسی‌ساید برسد.

خبرورزشی – منچستریونایتد ممکن است با جریمه کسر امتیاز بابت لغو بازی این تیم مقابل لیورپول مواجه شود.

در حالی که قرار بود شنبه بعد از ظهر به وقت انگلیس، منچستریونایتد میزبان لیورپول باشد این بازی به دلیل اغتشاش و اعتراض هواداران این تیم مقابل ورزشگاه اولدترافورد و حتی ورود آنها به داخل ورزشگاه لغو و به تاریخ دیگری موکول شد. بیش از ۲۰۰ نفر از معترضان به داخل اولدترافورد هجوم آوردند در حالی که بیشتر آنها بیرون ورزشگاه بودند و صحنه‌های شوکه‌کننده‌ای را رقم زدند.

اما آیا این اتفاق می‌تواند جرایمی را برای منچستریونایتد در پی داشته باشد­؟ قوانین سازمان لیگ برتر و اتحادیه فوتبال انگلیس تناقض‌هایی با یکدیگر در این مورد دارند. سازمان لیگ در مورد اینکه چگونه ۲۰۰ هوادار توانستند خودشان را به داخل زمین ورزشگاه برسانند در حال تحقیق است.

طبق قوانین اتحادیه فوتبال انگلیس، یونایتد ممکن است با جریمه بابت عدم برقراری امنیت جهت برگزاری بازی مواجه شد و سه امتیاز این بازی به لیورپول برسد. قوانین اتحادیه در این مورد می‌گوید: «اگر مسابقه‌ای به دلیل رفتار یک باشگاه، یا اعضا یا هواداران آن لغو شود، هیئت تصمیم‌گیرنده این اختیار دار دارد که تکرار بازی را منتفی کند و سه امتیاز را به تیمی که در این جریان مقصر نبوده بدهد.»

اما با توجه به اینکه پلیس هم در لغو کردن این بازی تصمیم گیرنده بود، سازمان لیگ برتر می‌تواند بگوید که تصمیم از سوی یونایتد اتخاد نشده است. قوانین سازمان لیگ در این مورد می‌گوید: «بازی لیگ لغو نمی‌شود یا به تأخیر نمی‌افتد مگر در مواردی مثل: تیم‌ها در تورنمنت دیگری با مجوز قانونی شرکت داشته باشند در همان تاریخ، به دستور و اجازه داور مسابقه، به دستور پلیس، به دستور مقامات دولتی یا به تشخیص و اجازه کمیته برگزاری مسابقات.»

با توجه به اینکه هر دو باشگاه لیورپول و منچستریونایتد با تعویق بازی موافق بودند باید دید آیا جریمه کسر امتیاز شامل حال یونایتد می‌شود یا نه.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی