نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
منچسترسیتی – پاری‌سن‌ژرمن؛ عطش برای جام اول
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یک نبرد حساس در لیگ قهرمانان اروپا در انگلیس؛ منچسترسیتی به فینال بسیار نزدیک است و پاری‌سن‌ژرمن نمی‌خواهد فرصت را از دست بدهد.

خبرورزشی - امشب یکی از حساس‌ترین نبردهای فصل لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد. از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه اتحاد، منچسترسیتی که بازی رفت را از پاری‌سن‌ژرمن برده در پی شکستن طلسم و فینالیست شدن برای نخستین مرتبه است. البته پاریسی‌ها هم ناامید نیستند و می‌خواهند برای دومین فصل متوالی فینالیست شوند.

منچسترسیتی؛ جام اول و سه‌گانه
تیم پپ گواردیولا کم‌کم اوج گرفت و در بهترین مقطع از فصل بهترین نتایج را کسب کرد. اگرچه پس‌گرفتن جام از لیورپول در لیگ برتر انگلیس اتفاق شیرینی بود، اما کیست که نداند هم پپ و هم مدیران سیتی سخت در پی جام قهرمانی اروپایی هستند. پپ سابقه قهرمانی با بارسلونا را داشته، اما از آخرین آن‌ها ۱۰ سال می‌گذرد. حالا تیمش را به یک جام در جام اتحادیه رسانده و در لیگ برتر هم در آستانه کسب جام هستند. سه‌گانه‌ای که پپ می‌خواهد در راه است. در لیگ قهرمانان چیزی قابل پیش‌بینی نیست و شاید همانطور که در بازی رفت پاریسی‌ها را غافلگیر کردند، غافلگیر شوند. ۹۰ دقیقه حساس و شاید هم بیشتر در راه است.

پاری‌سن‌ژرمن؛ برای این بازی بمیر
نیمار در وصف حساسیت این بازی می‌گوید حاضر است در مستطیل سبز بمیرد. پاریسی‌ها که در پی تمام کردن رؤیای قهرمانی بودند، حالا برای فینالیست شدن کارشان سخت شده و شاید نبرد امشب حتی به اندازه یک فینال هم حساس باشد. این فصل برای پاری‌سن‌ژرمن آنقدر خوب نبوده که تصور کنیم چون بین ۴ تیم برتر لیگ قهرمانان هستند شرایط خوبی دارند. در لیگ فرانسه شاید حتی قهرمان هم نشوند و جام را به لیل یا تیم دیگری بدهند. در لیگ قهرمانان هم کار از فصل پیش دشوارتر است. آیا امشب مائوریسیو پوچتینو می‌تواند تیمش را به بازی برگرداند؟ یا این که یک پایان تلخ در انگلیس در انتظارشان خواهد بود.

آخرین جدال
دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را منچسترسیتی ۲ بر یک از پاری‌سن‌ژرمن برد. دبروینه و محرز برای سیتی و مارکینیوس برای پاریس گل زدند.

آمار بازی
۰) این دو تیم سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را ندارند. منچسترسیتی که برخلاف پاری‌سن‌ژرمن فینالیست هم نشده است و در پی حضور در نخستین فینال است.
۰) پاری‌سن‌ژرمن تابه‌حال منچسترسیتی را نبرده. ۲ برد برای سیتی و ۲ تساوی در این نبردها ثبت شده است. برای فینالیست شدن باید این طلسم را تیم فرانسوی بشکند.
۴) سیتیزن‌ها با دریافت ۴ گل بهترین خط دفاعی این فصل لیگ قهرمانان اروپا را در اختیار داشته‌اند. چلسی هم رکوردی مشابقه آن‌ها دارد.
۱۱) ۵ برد، ۳ تساوی و ۳ شکست در ۱۱ نبرد با تیم‌های فرانسوی برای منچسترسیتی به ثبت رسیده است.
۲۴) پاریسی‌ها در ۲۴ مسابقه مقابل انگلیسی‌ها ۷ برد، ۸ تساوی و ۹ شکست داشته‌اند.
۱۰) منچسترسیتی تیم بدون شکست لیگ قهرمانان است. در ۱۱ بازی قبلی ۱۰ برد و یک تساوی داشته‌اند.
۸) آمار ضعیف خانگی پاریسی‌ها در لیگ قهرمانان هم کار دست‌شان داد. ۵ شکست خانگی در لیگ فرانسه داشته‌اند و مقابل منچستریونایتد، بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی هم در لیگ قهرمانان شکست خوردند تا این تعداد به ۸ برسد.

مصدومان و محرومان
خوان برنات مصدوم و ادریسا گِیه محروم، غایبان قطعی پاری‌سن‌ژرمن در این بازی حساس هستند. کیلیان امباپه هم مصدوم شده، اما کادرپزشکی پاریسی‌ها در تلاش هستند او را به این نبرد مهم برسانند. منچسترسیتی برای این دیدار نه مصدوم دارد و نه محروم.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
ادرسون، واکر، استونز، دیاس، زینچنکو، سیلوا، رودری، گوندوغان، محرز، فودن و دبروینه
پاری‌سن‌ژرمن: ناواس، فلورنتسی، مارکینیوس، کیمپمبه، باکر، اِررا، پاردس، دی‌ماریا، وراتی، نیمار و ایکاردی
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی