نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
۰ |
۰
چرا مربی سال آسیا در بین گزینه‌های فدراسیون فوتبال نبود؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مربیان تیم‌های ملی بانوان در رده‌های سنی مختلف از سوی فدراسیون فوتبال انتخاب شدند.

خبر ورزشی - بر اساس پشنهاد ارایه شده از سوی نایب ریس بانوان فدراسیون فوتبال و هم چنین تصویب اعضای هیات رییسه مریم ایراندوست به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان، مریم آزمون به عنوان سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال و شادی مهینی نیز به عنوان سرمربی تیم ملی زیر ۱۷ سال انتخاب شدند.

در این بین عدم انتخاب کتایون خسرویار در نوع خود جالب بود. مربی که در سال ۱۳۹۸ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان یکی از سه نامزد مربی برتر فوتبال بانوان آسیا انتخاب شد. این اولین بار بود که یک مربی بانوی ایرانی به عنوان نامزد مربی برتر فوتبال بانوان آسیا انتخاب می‌شد.

کتایون خسرویار که در آمریکا متولد شده و بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان ایران هم بوده در سال‌های اخیر تلاش ستودنی در تیم ملی جوانان ایران داشته و به همراه این تیم در مرحله اول جام ملت‌های آسیا نتایج خوبی گرفت و به مرحله دوم بازی‌ها هم صعود کرد اما از رسیدن به مرحله نهایی بازماند.

 عدم صعود به دور نهایی جام ملت‌ها و شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی فوتبال بانوان شد موجب شد که او تهران را ترک و بار دیگر به آمریکا برگردد. او هم اکنون در یکی از آکادمی‌های آمریکا سرمربی تیم زیر ۱۸ سال و زیر ۱۹ سال است و به همین دلیل در بین انتخاب‌های فدراسیون فوتبال جای نگرفت. 

در سوابق او می‌خوانیم: کتایون خسرویار ایرانی - آمریکایی است و در سال ۱۹۸۷ در ایالات متحده متولد شد. وی در ۱۷ سالگی به ایران آمد و در نخستین تیم ملی زنان ایران پس از انقلاب حضور یافت. خسرویار اولین مربی ایرانی است که موفق به دریافت مدرک A مربیگری فیفا شده است. وی هم‌اکنون سرمربی باشگاه رین اف سی ایالات متحده آمریکا است. او یک بار از سوی مجله زنان فوتبال آمریکا به عنوان بهترین مربی الهام بخش در فوتبال بانوان جهان برگزیده شد.

خیلی‌ها بر این عقیده اند اگر از سوی فدراسیون فوتبال با او برای حضور در تیم ملی بانوان ایران صحبت جدی می‌شد حاضر می شد که بار دیگر به ایران برگردد و در تیم ملی فوتبال بانوان ایران فعالیت کند. اما گزینه اصلی فدراسیون فوتبال برای حضور در راس کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران مریم ایراندوست بود. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی