نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
۰ |
۰
 اظهارنظر فاشیستی رئیس فدراسیون فوتبال آلمان دردسرساز شد
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بالاترین مقام در فوتبال کشور آلمان به دلیل یک اظهارنظر عجیب درباره یکی از همکارانش به شدت مورد انتقاد و برای استعفا از سمت خود تحت فشار قرار گرفته است.

خبرورزشی - اظهارنظر فریتس کلر، رئیس فدراسیون فوتبال آلمان که نایب رئیس نخست این سازمان، راینر کُخ را به رولند فرایسلر (قاضی معروف آلمان نازی که پیشنهاد نسل‌کشی یهودیان را داد) تشبیه کرد برای او دردسرساز شده تا جایی که اکثریت اعضای فدراسیون خواهان برکناری او شده‌اند.

فدراسیون فوتبال آلمان با اعلام این موضوع که رؤسای اتحادیه‌های منطقه‌ای این کشور (هیئت‌های فوتبال آلمان) در واکنش به اظهارنظر جنجالی کلر در یکی از جلسات هیئت رئیسه فدراسیون را به شدت خواهان برکناری او هستند، رفتار رئیس این سازمان را به کلی غیرقابل قبول، شوکه‌کننده و مغایر با اصول و ارزش‌های نهاد حاکم بر فوتبال آلمان دانسته است.

گویا در همین راستا هم روز یکشنبه یک جلسه اضطراری با حضور اعضای فدراسیون فوتبال آلمان برگزار و در آن کلر برای ادامه دادن به کار خود به عنوان رئیس این سازمان رأی عدم اعتماد گرفته است. در حقیقت ۲۶ عضو این اتحادیه رأی به برکناری کلر داده‌اند، در حالی که تنها ۹ نفر مخالف برکناری او بودند و دو عضو هم رأی ندادند.

پیش از این جلسه، کلر به اشتباه خود اذعان و بابت آن اظهارخواهی کرده بود اما حاضر نشد از سمت خود استعفا کند. او گفت: تصور می‌کردم که عذرخواهی کتبی‌ و شفاهی‌ام از راینر کخ بلافاصله مورد پذیرش واقع شود اما طبق جواب کتبی او، تصورم اشتباه بوده است. با این حال من قصد استعفا ندارم.

کلر ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ جانشین رینهارد گریندل شد. گریندل نیز که یکی از نایب رئیسان یوفا بود، به دلیل اتهاماتی که به او برای دریافت رشوه و حصول درآمدهای نامشروع از طریق سوء‌استفاده از مناصب دولتی نسبت داده شد، استعفا کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی