نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
پاریس بی‌انضباط و سیتی تاریخ‌ساز
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در دیدار برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ریاض محرز زننده هر دو گل بازی بود اما بهترین بازیکن زمین، روبن دیاس مدافع پرتغالی منچسترسیتی بود که نمایشی فوق‌العاده در این بازی داشت.

خبرورزشی – منچسترسیتی با برد ۲-۰ مقابل پاری سن ژرمن برای اولین بار در تاریخ خود به فینال لیگ قهرمانان اروا رسید. یک نمایش بی‌نقص و مالکانه که آبی‌آسمانی‌ها را در هر دو بازی رفت و برگشت برنده کرد و در نهایت با برتری ۴-۱ مقابل حریف پاریسی راهی فینال شدند.

ریاض محرز زننده هر دو گل بازی بود اما بهترین بازیکن زمین، روبن دیاس مدافع پرتغالی منچسترسیتی بود که نمایشی فوق العاده در این بازی داشت. دیداری که نکات ویژه‌ای را نیز به همراه داشت.

VAR به داد داور رسید
پاری‌سن‌ژرمن بازی را هجومی آغاز کرد و همان اوایل بازی هم یک پنالتی ارزشمند را به دست آورد، البته فقط برای چند ثانیه. داور خطای هند زینچنکو مدافع سیتی را گرفت اما تصاویر VAR نشان داد که توپ اصلاً برخوردی با دست مدافع سیتی نداشته است. در نتیجه بیورن کوئیپرس، داور مسابقه، پنالتی را لغو کرد. تکنولوژی کمک داور ویدئویی یک تصمیم مهم را نفع تیم گواردیولا اعلام کرد.

هت تریک محرز
لحظاتی بعد از انکه پنالتی پاریسی‌ها لغو شد، ریاض محرز یک گل مهم زد تا روند عالی خود در لیگ قهرمانان اروپا را ادامه داده باشد. زینچنکو حرکتی عالی روی این گل از سمت چپ داشت و پاسی که ادرسون دروازه‌بان برزیلی سیتی برایش فراهم کرده بود را به بهترین نحو به دبروینه رساند و توپ در یک رفت و برگشت به محرز رسید تا گل برتری سیتی ثبت شود. او گل دوم را هم در نیمه دوم زد تا با احتساب گلی که در بازی رفت زده بود، مقابل پی‌اس‌جی در مجموع دو بازی هت‌تریک کرده باشد. ستاره الجزایری نمایشی در کلاس جهانی را در دو بازی رفت و برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا ارائه کرد.

دیاس رام نشدنی
گرانترین مدافع سیتی، روبن دیاس، عالی و بی‌نقص بود. او بارها بدن خود را جلوی توپ گذاشت و پاریسی‌ها در رساندن توپ به دروازه ناکام گذاشت. در تیمی که گواردیولا همه بازیکنانش را مدام تغییر می‌دهد، دیاس تبدیل شده به یک مهره ثابت و بدون جانشین. او در حساس‌ترین و پرتنش‌ترین لحظات بازی آرامش خود را حفظ کرد اما مقابل مهاجمان حریف، بی‌رحم و مهار ناشدنی بود. می‌گویند دفاع خوب، قهرمانی می‌آورد، سیتی حالا یک دفاع بسیار خوب دارد.

منچسترسیتی - پاری‌سن‌ژرمن

پاری‌سن‌ژرمن بی انضباط
در بازی رفت ادریسا گِیه هافب پاری‌سن‌ژرمن بابت تکل خشن روی پای دبروینه اخراج شد. در بازی برگشت هم آنخل دی‌ماریا ستاره آرژانتینی با یک حرکت دیوانه‌وار زمینه ۱۰ نفره شدن تیمش را فراهم کرد. تیمی که در هر دو بازی نیمه‌نهایی ۱۰ نفره شود، شایستگی حضور در فینال لیگ قهرمانان را ندارد. دی‌ماریا بابت لگد کردن پای فرناندینو یک کارت قرمز مستقیم گرفت تا نشان دهد از اتفاقات بازی رفت درس نگرفته و پاری‌سن‌ژرمن همچنان یک تیم بی‌انضباط است. پاریسی‌ها می‌توانستند کارت قرمزهای دیگری هم توسط پاردس یا وراتی دریافت کنند اما داور با آنها کنار آمد.

سیتی تاریخ‌ساز
 
همه نشانه‌ها حاکی از آن است که این فصل، یک فصل خاص برای منچسترسیتی است. آنها قهرمان جام اتحادیه انگلیس شده‌اند، در آستانه قهرمانی لیگ برتر هستند و حالا به فینال لیگ قهرمانان برای اولین بار در تاریخ حیاتشان رسیده‌اند. حضور سیتی در فینال استانبول به معنی اولین حضور آنها در یک فینال اروپایی از سال ۱۹۷۰ است، زمانی که برنده جام برندگان جام اروپا شدند. برد قاطعانه مقابل پی‌اس‌جی یک موفقیت بزرگ برای پپ گواردیولا بود که بعد از یک دهه به ناکامی خود در راه رسیدن به فینال لیگ قهرمانان پایان داد و حالا فقط ۹۰ دقیقه با کسب سومین قهرمانی خود در این رقابتها فاصله دارد. او در دو فینال قبلی – سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ همراه بارسلونا – برنده بوده است. کنار زدن پاری‌سن‌ژرمن، به شاگردان گواردیولا این اعتمادبه‌نفس را داده است که می‌توانند از پس برنده بازی چلسی و رئال مادرید نیز بربیایند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی