رویای بانوان در آستانه تحقق/ استقلال و پرسپولیس تیم بانوان تشکیل می‌دهند؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

برخی از مصوبات هیئت رییسه فدراسیون فوتبال در هفته اخیر به صورت رسمی اعلام نشد.

خبرورزشی - یکی از مصوبات اجباری شدن باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر برای تیمداری در بخش بانوان است که در مصاحبه یکی از مربیان تیم ملی بانوان با سایت فدراسیون فوتبال بدان اشاره شده است. 

مریم آزمون که به تازگی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان برگزیده شده است در این باره می‌گوید: با توجه به اولین نشست هیئت رئیسه فدراسیون در اسفند ماه سال ۹۹ و مصوبه آن، تیم‌های باشگاهی را ملزم کرده تا تیم بانوان داشته باشند. بدون شک این اتفاق به نفع بانوان است و از این موضوع بسیار خوشحالم. بازیکنان با فراغ خاطر فوتبال بازی می‌کنند. خانواده‌ها با خیال راحت اجازه فعالیت به دختران خود در این رشته می‌دهند. مربیان بیشتری در فوتبال بانوان فعالیت کرده و نهایتا موارد فوق باعث می‌شود تا فوتبال ما در مسیر رشد و توسعه قرار گیرد. وقتی باشگاههای بزرگ اسمشان وسط می‌آید، مسابقات، تمرینات و فعالیتهای بانوان هم دیده می‌شود و رسانه‌ها به آن می‌پردازند. در این زمینه نیروی انسانی خوبی داریم و با حمایت از فوتبال پایه که پشتوانه تیم‌های ملی خواهند بود، به اهداف خود که همانا موفقیت بیش از پیش فوتبال در بخش بانوان است، می‌رسیم.

حال سوال اساسی اینجاست آیا اجباری کردن حضور باشگاه‌های لیگ برتری در فوتبال بانوان می‌تواند منجر به پیشرفت فوتبال بانوان شود و آیا اصلا این قانون در فوتبال حرفه‌ای جایگاهی دارد؛ اجباری کردن باشگاه‌های حرفه‌ای به حضور در فوتبال بانوان. و آیا تیم‌های استقلال و پرسپولیس حاضر می‌شوند در رده بانوان تیمداری کنند؟ 

یکی از الزامات فوتبال حرفه‌ای تیمداری در رده‌های سنی پایه و داشتن آکادمی است و در فوتبال حرفه‌ای و در برخی از کشورها حتی پیش از رویارویی دو تیم تیم‌های امید دو باشگاه با هم مسابقه می‌دهند اما هم اکنون خیلی از باشگاه‌های لیگ برتر فاقد آمادکی تعریف شده از سوی فیفا هستند و از سویی تیم‌های تهرانی حتی تیم‌های پایه اشان حاضر به حضور در مسابقات کشوری نیستند. این بهترین اتفاق ممکن است برخی از توانمندی مالی باشگاه‌ها صرف تیم‌های پایه و حتی فوتبال بانوان شود اما این موضوع ابتدا باید از سوی باشگاه‌ها به درستی درک و در ادامه پیاده شود. تجربه نشان داده دیکته کردن در فوتبال بازدهی خوبی نخواهد داشت. باشگاه‌های ما ابتدا باید یاد بگیرند به همان اندازه که تیم فوتبال بزرگسالان مهم است به همان اندازه تیم‌های پایه اهمیت دارند و به همان اندازه تیم بانوان هم می‌تواند در جامه شور و شعف ایجاد کند. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    بودجه و تمرکزتان را بر تیم بزرگسالان استقلال و پیروزی بگذارید
  • دخترک پرسپولیسی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    خیلی فکر خوبیه من خیلی دوس دارم تو پرسپولیس بازی کنم ولی افسوس که پرسپولیس تیم بانوان نداره و اگه بتونه تیم بانوان راه اندازی کنه خیلی از دخترای پرسپولیسی استقبال میکنن و مطمئنا ستاره های زنان فوتبال ایران خیلی شون پرسپولیسی هستن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی