نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
بارسلونا – اتلتیکومادرید؛ ببر یا بمیر!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نبرد بارسلونا و اتلتیکومادرید در نوکمپ امشب می‌تواند تکلیف و مسیر تیم‌ها را در کورس قهرمانی لالیگای اسپانیا مشخص کند.

خبرورزشی - امروز از ساعت ۱۸:۴۵ در ورزشگاه نوکمپ از هفته سی‌وپنجم لالیگای اسپانیا، بارسلونا میزبان اتلتیکومادرید خواهد بود. اغراق نیست اگر بگوییم «نبرد مرگ و زندگی» همین دیدار است. فاصله ۲ امتیازی اتلتیکو با بارسلونا و البته رئال‌مادرید، بی‌نهایت این دیدار را حساس کرده. آیا تکلیف قهرمان لالیگا همینجا مشخص خواهد شد؟

بارسلونا؛ فینال را ببر
اینجا می‌توان همه‌چیز را ثابت کرد. بارسلونا فصلی پر از تناقض داشته. تیمی که در کورس قهرمانی لالیگا قرار دارد و کوپادل‌ری را برده، اما خیلی زود از دور رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت و در لالیگا هم حتی یک امتیاز از رقبای خودش در کورس قهرمانی نگرفته است. این ضعف در بازی‌های بزرگ هواداران را نگران می‌کند، ولی رونالد کومان و شاگردانش می‌خواهند در نوکمپ و مقابل اتلتیکوی صدرنشین ثابت کنند شایسته قهرمانی و کسب دوگانه هستند. خوان لاپورتا با اعتمادبه‌نفس از قهرمانی بارسا می‌گوید و حتی گفته می‌شود بازیکنان بارسلونا در یک مهمانی خصوصی سرود قهرمانی خوانده‌اند! مثل این که خیلی مطمئن هستند این فینال را در نوکمپ از اتلتیکو خواهند برد. یک دهه در لالیگا به اتلتیکو نباختند که این طلسم این فصل شکسته شد. با این حال آمار می‌گوید بارسا مقابل اتلتیکو نتایج خوبی می‌گیرد و روی کاغذ شانس بیشتری برای برد خانگی در این نبرد فینال‌گونه خواهد داشت.

اتلتیکومادرید؛ فرصتی که کم تکرار می‌شود
اتلتیکو تیم کوچکی نیست، اما در قیاس با رئال‌مادرید و بارسلونا کمتر شانس قهرمانی خواهند داشت. هر چند سال یک بار این فرصت به آن‌ها رو می‌کند که هفته‌ها صدرنشین لالیگا باشند و بالاتر از رقبای بزرگ‌شان قرار بگیرند. شاید اگر دو هفته پیش مقابل بیلبائو شکست نخورده بودند حالا با خیال راحت مقابل بارسا قرار می‌گرفتند، ولی کار شاگردان سیمئونه کمی سخت شده است. تیم ال‌چولو هم مثل بارسلونا در نبردهای بزرگ کمی متزلزل بوده. در ۳ بازی مقابل بارسا و رئال، یک برد، یک تساوی و یک شکست داشته‌اند. شاید دیگو سیمئونه مثل خیلی از بازی‌های بزرگ تاکتیک دفاع‌بتنی را برای تیمش مقابل رقیبی که ۸۰ گل در این فصل زده، اتخاذ کند. با این حال اتلتیکو هم چندان نمی‌تواند دلخوش به کسب تساوی باشد، چرا که شاید رئال در صورت رقم خوردن تساوی از هردو بالاتر قرار بگیرد و صدرنشین شود. در نتیجه اتلتیکو چشم به ضدحملات و غافلگیر کردن بارسا خواهد داشت.

آخرین جدال
در دیدار رفت این فصل لالیگای اسپانیا، اتلتیکو موفق شد با یک گل بارسلونا را شکست دهد. کاراسکو زننده تنها گل آن بازی بود.

آمار بازی
۱۰) در دیدار رفت اتلتیکومادرید بعد از ۱۰ سال بارسلونا را در لالیگا شکست داد. پیش از آن، از فوریه ۲۰۱۰ موفق به شکست این حریف نشده بودند.
۱) در ۲۱ نبرد آخر لالیگایی دو تیم فقط یک مرتبه بارسلونا به اتلتیکو باخته که شکست همین فصل بوده. ۱۴ برد و ۶ تساوی در دیگر دیدارها ثبت شده است.
۲) بارسلونا ۲ بازی این فصل در نوکمپ را به رئال‌مادرید و گرانادا باخته که اگر در آن‌ها امتیاز گرفته بود حالا می‌توانست صدرنشین باشد.
۳) کاتالان‌ها از هیچ‌کدام از دیدارهای‌شان مقابل دو رقیب اصلی قهرمانی یعنی اتلتیکو و رئال امتیاز نگرفته‌اند. ۳ شکست بیانگر عملکرد ضعیف‌شان در دیدارهای بزرگ است.
۲۲) اتلتیکومادرید همانند خیلی از فصول گذشته بهترین خط دفاعی لالیگا را داشته. ۲۲ گل در ۳۴ بازی دریافت کرده‌اند.
۸۰) بارسلونا هم بهترین خط حمله لالیگا را در اختیار دارد. ۸۰ گل در ۳۴ بازی و میانگین ۲٫۳۵ گل برای هر بازی را ثبت کرده‌اند.
۲۸) لیونل مسی با ۲۸ گل زده صدرنشین جدول گلزنان لالیگا است. به نظر می‌رسد کاپیتان بارسلونا با توجه به اختلاف ۷ گله با کریم بنزما به هشتمین پیچیچی خودش دست پیدا خواهد کرد.
۱۹۸) لوئیس سوارس در بازی رفت مصدوم بود و مقابل تیم سابقش بازی نکرد. مهاجم فعلی اتلتیکو در ۶ فصل برای بارسلونا ۱۹۸ گل به ثمر رساند و با ناراحتی مجبور به ترک نوکمپ شد.

مصدومان و محرومان
فیلیپه کوتینیو، آنسو فاتی و مارتین بریت‌ویت مصدومان بارسلونا هستند. البته احتمال رسیدن بریت‌ویت به این دیدار وجود دارد. خوسه خیمنس و رنان لودی هم مصدومان اتلتیکو هستند که البته آن‌ها شاید به دیدار در نوکمپ برسند.

ترکیب احتمالی دو تیم
بارسلونا:
تراشتگن، آرائوخو، پیکه، لانگله، روبرتو، آلبا، دی‌یونگ، بوسکتس، پدری، گریزمن و مسی
اتلتیکومادرید: اوبلاک، ساویچ، خیمنس، اِرموسو، تریپیه، کاراسکو، یورنته، کوکه، لمار، کورئا و سوارس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی