نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
همه مدعیان قفس توری تیم ملی/ چشم اسکوچیچ کدام گلر را می‌گیرد؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

6 گلر مطرح کشورمان برای قرار گرفتن در فهرست نهایی تیم ملی برای بازی‌های انتخابی جام جهانی ٢٠٢٢ رقابت می‌کنند.

خبرورزشی - ماه آینده تیم ملی فوتبال کشورمان باید حساس‌ترین بازی‌های سال خود را در منامه برگزار کند. بازی‌هایی که به نوعی حکم مرگ و زندگی را برای ما دارد و برای صعود به جام جهانی هر طور شده باید مقابل بحرین، عراق، هنگ کنگ و کامبوج به برتری برسد. از امروز می خواهیم پست به پست نفرات مدنظر دراگان اسکوچیچ و آن‌هایی که شانس حضور در فهرست نهایی تیم ملی را دارند بررسی کنیم.

در پست دروازه بانی اسکوچیچ دغدغه شیرینی دارد چرا که حداقل ٦ گلر خوب برای رسیدن به پیراهن تیم ملی رقابت می‌کنند و باید دید در نهایت چشم اسکوچیچ کدام یک از این دروازه بانان را خواهد گرفت.

علیرضا بیرانوند

بهترین گلر چند سال اخیر فوتبال ایران با انواع و اقسام مشکلات وارد فوتبال اروپا و لیگ بلژیک شد. علیرضا بالاخره بعد از چند ماه توانست به گلر فیکس تیمش تبدیل شود و اوج درخشش در لیگ اروپا و بازی برگشت مقابل تاتنهام بود که بعد از آن بازی در تیم منتخب هفته لیگ اروپا قرار گرفت و حتی مورینیوی سخت‌گیر هم به تمجید از بیرو پرداخت.

بیرانوند در چند ماه گذشته دوبار آسیب دید و همین موضوع باعث شد جایگاهش را در ترکیب ثابت آنتورپ از دست بدهد. با وجود همه این مسائل اسکوچیچ با دعوت از علیرضا در اردوی قبلی و بازی دادن جلوی سوریه به همه ثابت کرد بیرو همچنان شماره یک تیمش است.

به نظر می رسد با حضور بیرانوند در فهرست نهایی تیم ملی برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی سایر گلرها باید برای بدست آوردن دو سهمیه باقی مانده رقابت کنند.

رشید مظاهری

رشید بدون شک بهترین خرید استقلال در این فصل بود. خیلی‌ها معتقدند اگر فکری در نیم فصل اول گلری مثل مظاهری را نداشت تیمش میانه جدول بود. رشید در بازی‌های آسیایی هم نمایش بدی نداشت و خیلی امیدوار است ماه آینده در فهرست نهایی تیم ملی قرار بگیرد.

مظاهری زمانیکه ابتدای فصل برای استقلال بازی نمی کرد هم برای اردوی بوسنی به تیم ملی دعوت شد تا اسکوچیچ نشان دهد علاقه زیادی به گلر اول آبی‌ها دارد.

رشید در همه این سال ها با وجود نمایش‌های خوب و دعوت به اردوهای تیم ملی پشت سد بیرانوند ماند و نتوانست بازی‌های ملی زیادی انجام دهد. اتفاقی که به نظر می‌رسد باز هم در حال تکرار است و با حضور بیرانوند، مظاهری فعلا باید روی نیمکت بنشیند.

امیر عابدزاده

بچه عقاب با اینکه تیمش جایگاه مناسبی در لیگ پرتغال ندارد ولی آنقدر خوب بوده که از همین حالا صحبت از پیوستنش به یک تیم بزرگتر است. امیر بدون شک جزو ٣ گلر برتر لیگ پرتغال به حساب می آید و با توجه به سن و سال بسیار خوبش حالاحالاها می تواند به بازی در فوتبال اروپا ادامه دهد و حتی به فکر یک ترنسفر بزرگ باشد.

عابدزاده از زمان حضور اسکوچیچ در تیم ملی به غیر از آخرین اردو که در فروردین ماه برگزار شد در سایر اردوها حاضر بود و حتی در دیدار مقابل بوسنی به صورت ثابت به میدان رفت. امیر با وجود قد نه چندان بلندش جسارتی مثال زدنی و ری اکشن های سریعی دارد که در کنار تجربه اروپایی اش به طور حتم می تواند به تیم ملی در دیدارهای حساس پیش رو کمک کند.

حامد لک

حامد بعد از چند بار دعوت توسط کی روش ناگهان از تیم ملی دور شد ولی با پیوستن به پرسپولیس و نمایش های خوب در این تیم امیدوار است در فهرست نهایی اسکوچیچ قرار بگیرد.

بهترین گلر فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا با کنار گذاشتن حواشی و تمرکز روی فوتبالش نشان داد توانایی حضور در تیم ملی را دارد و با توجه به درخشش در ترکیب پرسپولیس خیلی از کارشناسان معتقدند لک باید در فهرست تیم ملی قرار بگیرد.

در آخرین اردوی تیم ملی حامد ابتدا جایی در لیست نداشت ولی بعد از مثبت شدن تست کرونای رشید مظاهری اسکوچیچ او را فراخواند ولی در بازی مقابل سوریه نیمکت نشین بود.

آنطور که مشخص است لک در اولویت اسکوچیچ نیست و به نظر می رسد در شرایطی خاص او می تواند به پیراهن تیم ملی برسد.

پیام نیازمند

پدیده دروازه بانی لیگ برتر در چند فصل اخیر به خوبی توانسته روند خوبش را در سپاهان حفظ کند. پیام در چند سال اخیر پای ثابت اردوهای تیم ملی بوده و حتی در دیدار دوستانه مقابل ازبکستان هم توسط اسکوچیچ در ترکیب ثابت تیم ملی قرار گرفت.

نیازمند به خوبی می داند که کار بسیار سختی برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت تیم ملی دارد ولی به طور حتم با توجه به سن و سالش آینده دروازه بانی فوتبال ایران مال او خواهد بود.

هنوز معلوم نیست اسکوچیچ با خود چند گلر به منامه خواهد برد ولی اگر بخواهد تنها ٣ گلر به تیم ملی دعوت کند آنوقت پیام هم ممکن است جزو خط خورده های مهم تیم ملی لقب بگیرد.

محمدرضا اخباری

اخباری خیلی زود در فوتبال ایران مطرح شد ولی نزدیک بود دو سال قبل کلا از فوتبال محو شود. محمدرضا در سایپای علی دایی آنقدر روی نیمکت نشست که ممکن بود گلری را فراموش کند اما انتقال به تراکتور و البته جدایی رشید مظاهری او را تبدیل به گلر اول تبریزی ها در این فصل کرد.

اخباری در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا فوق العاده کار کرد و بدون تردید یکی از عوامل اصلی صعود تراکتور به مرحله بعد بود. طی چند روز گذشته و بعد از درخشش اخباری در بازی های آسیایی  زمزمه دعوت او به تیم ملی توسط اسکوچیچ شنیده شد ولی با توجه به داشتن حداقل ٥ رقیب سرشناس و البته گردن کلفت بعید است در فهرست نهایی اسکوچیچ قرار بگیرد و همراه تیم ملی راهی منامه شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس SE ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    واقعا چطوری 5 تا یکدفعه ای خوردی البته که عادتشونه حجازی هم 6 تا خورد
  • کیوان ارجمند US ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    رشید مظاهری و فروزان و اخباری بدون تعلق خاطر به هیچ رنگی بهترینند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی