شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
۱ |
۰
AFC اعلام می‌کند؛ امارات میزبان مرحله یک هشتم نهایی 
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کشمکش‌ها بر سر اینکه بازی استقلال در برابر الهلال در مرحله یک هشتم نهایی در ایران برگزار شود یا عربستان هم چنان ادامه دارد. 

خبرورزشی - بر اساس جدول از پیش تعیین شده برای برگزاری دیدارهای مرحله ی یک هشتم نهایی این بازی باید در تهران برگزار شود اما الهلال می گوید استقلال باید کشور بیطرف را برای انجام این دیدار انتخاب کند چون بر اساس قانونی که در ماه مارس ۲۰۱۶ از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تعیین شده دیدار تیم های عربستانی با ایرانی باید در کشور بیطرف برگزار شود. 

و اما یاسر المسحل رئیس اتحادیه باشگاه‌های عربستان در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «الدوری مع ولید» گفت: اتحادیه فوتبال از الهلال و النصر حمایت می‌کند. تاکنون محل بازی‌های الهلال و النصر مقابل تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا مشخص نشده است، اما با تمام قدرت از آنچه که به نفع الهلال و النصر خواهد بود، حمایت می‌کنیم. ما به اتخاذ تصمیم مناسب برای بازی‌های الهلال و النصر اطمینان کامل داریم و مطمئنیم آنها در مکانی مناسب بازی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: 

این در حالی است که کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد بازی های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تا مشخص شدن چهره تیم فینالیست را به خاطر شیوع ویروس کرونا و هم چنین بهره گیری از کمک داور ویدئویی در یک کشور و به صورت متمرکز برگزار کند.هم اکنون کنفدراسیون فوتبال آسیا مشغول مذاکره با دو کشور عربستان و امارات برای برگزاری دیدارها به صورت متمرکز است و در نشست آتی کمیته اجرایی نتیجه مذاکرات و هم چنین تصمیم نهایی اعلام خواهد شد. به احتمال قوی این بازی‌ها در امارات برگزار خواهد شد.

این تصمیم عادلانه‌تری برای تیم های ایرانی خواهد بود چرا که آن وقت تیم های ایرانی به برگزاری بازی‌ها در عربستان معترض نخواهند شد و امارات هم برای عربستان و هم برای ایران حکم کشور ثالث را خواهد داشت.در ماه مارس ۲۰۱۶ و به دلیل سردی روابط سیاسی ایران و عربستان کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد از این پس دیدار تیم های ایرانی و عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا در کشور ثالث برگزار خواهد شد. هر چند به تازگی تیم های ایرانی حاضر شدند برای برگزاری بازی های خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به عربستان سفر کنند. پیش از این قرار بود دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی بر اساس تعیین میزبان و مهمان برگزار شود که بر این اساس تراکتور مهمان النصر، پرسپولیس مهمان استقلال تاجیکستان و استقلال میزبان الهلال است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • طغرل IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    امارات هم خونه دوم تیمهای عربستانیه. بهتره بازیا توی قطر برگزار بشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی