شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
۲ |
۵
حمله مهدی ترابی به عنوان مرد سال آسیا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهدی ترابی ستاره پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بود که از سوی کنفدراسیون فوتبال هم مورد توجه قرار گرفته است.

خبرورزشی - بعد از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارائه آمار فردی بازیکنان در بخش‌های مختلف، برترین‌های هر آیتم را مشخص کرده و در پایان با ارائه یک نظرسنجی، از کاربران خود درخواست کرده تا در این میان، بهترین بازیکن را انتخاب کنند.

در این میان، مهدی ترابی و لوسیانو پریرا بازیکنان دو تیم پرسپولیس و فولاد در میان برترین‌ها دیده می‌شوند. ترابی به دلیل ایجاد ۲۰ موقعیت گل در صدر برترین‌های این آیتم دیده می‌شود.

سایت AFC در خصوص مهدی ترابی نوشته است: به دلیل حضور کوتاه مدت در قطر، مهدی ترابی در فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ پرسپولیس را همراهی نکرد. ملی پوش ایرانی سپس به باشگاه تهرانی بازگشت و او در مرحله گروهی در فرم خوبی بود و ۲۰ فرصت برای هم‌تیمی‌های خود ایجاد کرد. او همچنین با پنج پاس گل در شش بازی، آمار خوبی از خود ثبت کرد.

 سایت AFC همچنین اقدام به معرفی برترین گلزن این رقابت‌ها (مایکل اولونگا از الدحیل)، بیشترین دقت شوت (عبدالرحمان غریب از الاهلی)، بیشترین سیو (دیراج سینگ از گوا) و بیشترین دریبل موفق (یاسین براهیمی از الریان) کرده و با یک نظرسنجی از مخاطبان خود خواسته تا فرد موردعلاقه خود را در میان برترین‌های این بخش انتخاب کنند که در حال حاضر مهدی ترابی از بقیه جلوتر است.

مهدی ترابی به رغم ناکامی در العربی و لیگ ستارگان قطر در بازگشت به ایران هم در قامت یک ستاره ظاهر شده است. او می‌تواند با ادامه همین روند نه تنها پرسپولیس را به قهرمانی لیگ برتر برساند بلکه درصورت قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا مرد سال این قاره نیز لقب بگیرد.

گفتنی است از سال ۲۰۰۴ و پس از آن که علی کریمی عنوان مرد سال آسیا را از آن خود کرد دیگر هیچ ایرانی نتوانسته است به این عنوان مهم برسد. البته پیش از علی کریمی، خداداد عزیزی (سال ۱۹۹۶)، علی دایی (سال ۱۹۹۹) و مهدی مهدوی کیا (سال ۲۰۰۳) توانسته بودند مرد سال فوتبال آسیا شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • hamed IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    5در اینکه مهدی ترابی بازیکن خوبیه شکی نیست؛ اما 5 ماه از شروع سال میلادی میگذره، ایشون توی تیم عربی جایگاه مناسبی نداشته و دیپورت شده، اونوقت چطوری مرد سال آسیا میشه؟ دیگه اینقدرم آبکی نیست
  • شمسعلی. IL ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
    با ادامه ی همین بازیها در لیگ برتر و ادامه ی لیگ قهرمانان آسیا می تواند مرد سال آسیا شود و لیاقتش را هم دارد توجه داشته باشید که از نظر کارشناسان ترابی بهترین بازیکن لیگ نوزدهم انتخاب شد فقط حیف که اشتباه کرد و به لیگ ضعیف و آبکی قطر رفت و شش ماه از زندگی فوتبالی خود را هدر داد و هم خودش ضرر کرد و هم پرسپولیس وگر نه چه بسا برای هم پرسپولیس و هم خود ترابی اتفاقهای دیگری رخ میداد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی