نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
۰ |
۰
کفپوش گرانولی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در طی سالیان اخیر مواد پلیمری یا به عبارت دیگر پلاستیکی، جای خود را در فعالیت‌های صنعتی و غیرصنعتی به خوبی تثبیت نموده‌اند. یکی از انواع پلیمرهای صنعتی که کاربرد بسیاری در تولید لوازم مورد نیاز زندگی روزمره انسان‌ها دارد، گرانول نام دارد. اگر چه از دانه‌های گلوله‌ای شکل این پلیمر در صنایع مختلف استفاده می‌شود، اما می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین کاربردهای این دانه‌ی پلیمری و صنعتی، تولید کفپوش گرانولی است.

تولید کفپوش گرانولی به منظور استفاده در مکان‌های مختلفی صورت می‌گیرد که از جمله‌ی آن‌ها میتوان به:

  • کفپوش‌های مخصوص مترو
  • ورودی در پاساژها و مجتمع‌های تجاری
  • جهت نصب در زمین‌های بازی
  • به عنوان پوشش و کف سازی محیط‌های صنعتی
  • جهت استفاده و نصب به عنوان کفپوش باشگاه‌های ورزشی  و..... اشاره نمود.

اما یکی از مهم‌ترین بازارهای هدفی که برای خط تولید کفپوش گرانولی تعریف می‌شود، استفاده از آن به عنوان پوشش سطح زمین باشگاه‌های ورزشی است. تا پیش از تولید کفپوش گرانولی، مدل‌های مختلفی از کفپوش‌ها، اعم از تاتامی، کفپوش ورزشی پی وی سی، کفپوش پلاستیکی و ..... جهت نصب در باشگاه‌های ورزشی علی الخصوص بخش‌های بدنسازی و .... در دسترس بودند اما هیچ یک کارایی مناسب و مفیدی که می‌توان از طرف کفپوش گرانولی دریافت کرد را نداشته‌اند. بنابراین با ظهور و تولید کفپوش گرانولی همه‌ی کفپوش‌ها به کنار رفته و این کفپوش باشگاه بدنسازی به انتخاب اصلی باشگاه‌داران و ورزشکاران مبدل گشت. از جمله تولیدکننده کفپوش بدنسازی می‌توان به شرکت الوند پوش اشاره کرد که در انتها به معرفی این مجموعه خواهیم پرداخت.

اما چه ویژگی‌هایی موجب شد تا کفپوش گرانولی یا به اصطلاح تخصصی‌تر گرانولی، بتواند با سرعت زیادی در جایگاه نخست انتخاب کفپوش‌ها قرار بگیرد؟ در ادامه با بررسی برخی از ویژگی‌های این کفپوش‌های پلیمری، به علت محبوبیت‌شان در بین ورزشکاران و باشگاه‌داران پی خواهیم برد.

استحکام بالای کفپوش گرانولی

یکی از عللی که تولید کفپوش گرانولی جایگزین تولید یا استفاده از سایر کفپوش‌ ورزشی و ... شد، استحکام بالای آن است. همه‌ی انواع کفپوش‌های نامبرده شده، تا حدودی توان و تحمل وزن بالای لوازم سنگین ورزشی و .... را دارند و قادر به مقاومت در برابر میزان زیادی از فشار تحمیل شده از طرف لوازم باشگاه بدنسازی نخواهند بود. اما کفپوش باشگاه بدنسازی می‌بایست جنسی همچون لاستیک ماشین داشته باشد و در برابر اصطکاک شدید فعالیت‌های سنگین ورزشی، چرخیدن چرخ‌های برخی دستگاه‌ها، پرش‌های طولانی مدت و .... مقاوم باشد؛ درست مانند کفپوش مذکور، یعنی کفپوش ساخته شده از جنس پلیمر لاستیکی به نام گرانول. به گفته‌ی تولید کنندگان و همچنین به تأیید مصرف‌کنندگان، کفپوش گرانولی تا سالیان بسیار طولانی قادر به تحمل ضربه‌های ناشی از ورزش‌های سنگین و حتی فوق سنگین ورزشکاران حرفه‌ای است.

تنوع رنگ و نقش

http://file.tesmino.ir/content/35481868/image_d46ccc5d5d21cb032edaf495450082f4b25f2343.png

فضای ورزشی نیازمند تقویت اراده و همچنین افزایش روحیه است. به همین دلیل سعی می‌شود در این فضا از آهنگ‌ها و لوازمی با رنگ‌های شاد و متنوع استفاده می‌کنند. تولید کفپوش‌ گرانولی، همواره به رنگ‌های مختلف و در انواع ابعاد و ..... تولید می‌شوند. از این رو کفپوش گرانولی بار دیگر می‌تواند به عنوان بهترین نوع کفپوش باشگاه بدنسازی مورد انتخاب قرار گیرد. لازم به ذکر است کفپوش گرانولی، نسبت به کثیفی تا حدودی مقاوم‌اند و دیرتر از سایر جنس‌ها وجود گرد و خاک در آن مشهود می‌شود؛ به همین دلیل زیبایی بصری و جلوه‌ی خوبی از تمیزی محیط را به نمایش می‌گذارد.

عایق صدا کفپوش گرانولی

ورزش‌های گوناگون، حرکات و تکنیک‌های مختلفی را به صورت اختصاصی در بر می‌گیرند. در ورزش‌های هوازی همچون ایروبیک، حرکات موزون و .... استفاده‌ی زیادی از اندام‌ها علی‌الخصوص پرتاب پا صورت می‌گیرد. بدیهی است هنگامی که باشگاه در طبقات بالا وجود دارد جهت عدم انتقال صدا به طبقات پایین یا عدم مزاحمت صوتی برای خود کسانی که مشغول به فعالیت هستند، می‌بایست کفپوشی استفاده شود که علاوه بر عایق ضربه، عایق صدا هم باشد. کفپوش ایروبیک و سایر ورزش‌ها اگر به جنس گرانول ساخته شده باشد، به راحتی امکانات فوق را برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند.

کاهش هزینه‌های جانبی کفپوش گرانولی

همان‌گونه که در بخش‌های پیشین ذکر شد، در تولید کفپوش گرانولی با استفاده از روش‌های گوناگون و به روز، قابلیت ضربه‌گیری فراوانی را در ساختار این کفپوش تعبیه می‌کنند. این مقاومت در برابر ضربه، موجب می‌شود در طی سالیان و مدت مدید استفاده از این کفپوش‌ها نیاز به تعویض یا جایگزینی نباشد و از این طریق از ایجاد هزینه‌های جانبی کاسته می‌شود. علاوه بر این بنابر جنس پلاستیکی این کفپوش‌ها، تمیزی و زدودن آلودگی‌ها از سطح این کفپوش‌ها به راحتی و با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد؛ در نتیجه هزینه شستشوی مداوم یا جایگزینی نیز از چرخه استفاده از این کفپوش‌ها به عنوان کفپوش باشگاه بدنسازی حذف خواهد شد.

وزن سنگین، نصب آسان کفپوش گرانولی

ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما وزن سنگین این کفپوش گرانولی به نوعی مزیت و کاربردی است. وزن سنگین کفپوش‌ها موجب می‌شود پس از انداختن آنها به زمین یا به عبارتی پهن کردن‌شان، نیازی به استفاده از هیچگونه چسب و روش‌های مختلف نیست چرا که فشار حاصل از وزن موجب ایستایی کفپوش‌ها و عدم لغزندگی و .... خواهد شد.

انواع کفپوش گرانولی

اگر چه تولید کفپوش گرانولی در ابعاد و رنگ‌های متنوعی صورت می‌گیرد اما تنها دو قالب جهت عرضه‌ی این لوازم کارآ تاکنون به بازار عرضه شده است. این دو قالب عبارتند از رولی و گرانولی تایل که بنام کفپوش لاستیکی شناخته می شود. بسته به میزان استفاده و نوع نیاز مصرف کننده، می‌بایست یکی از دو نوع بالا برگزیده شود، چرا که هیچ یک بر دیگری از جهت جنس و ماندگاری و.... برتری نداشته و تنها جهت پاسخگویی به گستردگی تقاضا به بازار عرضه شده‌اند.

قیمت کفپوش گرانولی

کفپوش گرانولی، به گونه‌ای متداول و همچون دیگر لوازم موجود در بازار در قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. کیفیتی که سازنده در فرایند تهیه مواد اولیه، روش‌های ساخت و به طور کلی تولید کفپوش گرانولی در نظر گرفته است، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر قیمت این کفپوش‌ها است. به طور مثال یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌بایست در فرایند خرید کفپوش‌های ساخته شده از مواد اولیه لاستیکی به آن توجه نمود، عدم ریزش قطعه‌های گرانولی از سطح کفپوش است. این ریزش، به جد نشان از عدم کیفیت و کارآیی کفپوش مورد نظر دارد. علاوه بر کیفیت می‌توان عوامل دیگری چون، ابعاد، رنگ، طرح، نوع کارآیی، طرح روی کار، ضخامت محصول، اصل بودن کالا و .... را بر قیمت کفپوش گرانولی موثر دانست.

http://file.tesmino.ir/content/35481868/image_8ae1617a2d93301769794aea8c28e783557f0187.png

اگر قصد خرید کفپوش‌های گرانولی در بهترین کیفیت و قیمت ممکن را دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات ارزنده‌ی شرکت تولیدی الوند پوش است. شرکت الوند پوش با بیش از ۱۵ سال سابقه‌ی تلاش مستمر به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید کننده کفپوش گرانولی همواره بر آن بوده است تا با ارائه محصولات باکیفیت و کارآ نامی نیک و ماندگار را در این حوزه از خود به یادگار بگذارد. کیفیت محصولات این گروه تولیدی، به گونه‌ای بوده است که هم اکنون علاوه بر پوشش دهی بازار داخلی، موجبات صادرات به کشورهای همسایه از جمله ارمنستان، ترکیه، آذربایجان و .... را نیز فراهم آورده است.
برای خرید کفپوش‌ به طور مستقیم از تولید کننده‌ی ماهر ایرانی و همچنین آشنایی با محصولات و خدمات گروه تولیدی کفپوش الوند پوش به نشانی  alvandpoosh.ir اینترنتی مراجعه نمایید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی