نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
استقلال گران‌ترین تیم ایران/ تقابل پرسپولیس و تراکتور با ارزان‌ترین و گران‌ترینِ آسیا
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مقایسه ارزش ۸ تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ نشان می دهد که ۳ نماینده کشورمان در این مرحله چقدر برای حضور در این رقابت‌ها هزینه کرده‌اند.

خبرورزشی - پرونده مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ در منطقه غرب هفته گذشته بسته شد و ۸ تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی مشخص شدند. ایران با داشتن ۳ نماینده یعنی استقلال، پرسپولیس و تراکتور بیشترین سهم را در کشورهای غرب آسیا از آن خود کرد و پیشرفت فوتبالش را به رخ آسیایی ها کشید.

همیشه در تقابل نمایندگان کشورمان با تیم های متمول عربی در لیگ قهرمانان آسیا هزینه هنگفت رقبا برای تجدیدقوای تمیشان مطرح می شود. به همین بهانه ارزش ۸ تیم راه یافته به این مرحله مورد بررسی قرار گرفته اند.

این گزارش با استناد به سایت معتبر «ترانفسر مارکت» است و با توجه به مطالب آن، به مقایسه قیمت ۸ تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ پرداخته شده است.  با بررسی این موضوع مشخص می شود که کدام تیم بیشترین هزینه را کرده و کدام تیم ارزان ترین است. همچنین ارزش تیم های کشورمان در سبد نقل و انتقلات و قیاسشان با هم بررسی شده است.

*ارزش ۸ تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به ترتیب قیمت‌ها و به صورت تقریبی به شرح زیر است:

۱-النصر عربستان: ۴۴/۰۳ میلیون یورو( ۱۱۰۰ میلیارد تومان)

۲-الهلال عربستان: ۴۳/۶۸ میلیون یورو( ۱۰۷۵ میلیارد تومان)

۳-شارجه امارات: ۲۰/۱۸ میلیون یورو(۵۰۰ میلیارد تومان)

۴-استقلال: ۱۴/۹۸ میلیون یورو(حدود ۳۷۵ میلیارد تومان)

۵-پرسپولیس: ۱۲/۰۵ میلیون یورو(حدود ۳۰۵ میلیارد تومان)

۶-الوحده امارات: ۱۱/۸۵ میلیون یورو(۲۹۰ میلیارد تومان)

۷-تراکتور: ۸/۹۰ میلیون یورو(۲۲۰ میلیارد تومان)

۸-استقلال تاجیکستان: ۴/۸۰ میلیون یورو(۱۲۰ میلیارد تومان)

ارزش تقریبی تیم های راه یافته نشان از فاصله نجومی تیم های پایتخت عربستان با دیگر تیم ها دارد. دو تیم مطرح ریاض یعنی الهلال و النصر که رقبای استقلال و تراکتور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شمار می آیند تنها تیم های بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هستند.

النصر رقیب تراکتور گران ترین تیم مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شمار می آید. البته الهلال رقیب استقلال هم با فاصله اندک دومین تیم گران قیمت این مرحله است.

شارجه امارات سومین تیم گران قیمت مرحله یک هشتم است ولی با نگاه به ارزشش این تیم(۵۰۰ میلیارد تومان) در مقایسه با تیم های اول و دوم فاصله زیادی دارد و به نوعی سعودی ها هزینه دو برابر و حتی چند برابر نسبت به تیم های دیگر راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا کردند.

استقلال با ارزش تقریبی ۳۷۵ میلیارد تومان چهارمین تیم گران قیمت مرحله یک هشتم نهایی و گران ترین تیم کشورمان در این مسابقات به شمار می آید. پرسپولیس رقیب سنتی آبی ها هم با فاصله اندک با ارزش حدود ۳۰۵ میلیارد تومان پنجمین و دومین تیم گران قیمت در آسیا و ایران است.

الوحده امارات بعد از پرسپولیس ششم است و نکته جالب ارزش تراکتور است که با حدود ۲۲۰ میلیارد تومان در رده هفتم قرار دارد. تیم تبریزی جزو تیم های کم هزینه مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به شمار می آید. در رده آخر هم استقلال تاجیکستان پدیده این مسابقات قرار دارد که ارزش حدود ۱۲۰ میلیارد تومان دارد.

*تراکتور مقابل گران ترین تیم آسیا

مشخص شد النصر عربستان گران ترین تیم این مسابقات است و با داشتن بازیکنان خارجی گران قیمت مثل عبدالرزاق حمدالله  ۶ میلیون یورویی مقابل تراکتور قرار می‌گیرد. ارزش شاگردان خطیبی از لحاظ پولی یک پنجم تیم سعودی است و تراکتوری ها به نوعی در این بازی با دلارهای نفتی سعودی ها تقابل خواهند کرد.

استقلال گران‌ ترین تیم ایران/ تقابل پرسپولیس و تراکتور با ارزان‌ ترین و گران‌ ترینِ آسیا

*پرسپولیس مقابل ارزان ترین تیم آسیا

با نگاه به ارزش تیم استقلال تاجیسکتان که غالبا متکی به بازیکنان داخلی است، متوجه شوید این تیم شگفتی ساز جام است. استقلال با کمترین هزینه موفق شده به این مرحله برسد. تیم شگفتی ساز تاجیک با ارزش  ۱۲۰ میلیارد تومانی می خواهد مقابل پرسپولیس ۳۰۵ میلیاردی رقابت کند.  در واقع ارزش مالی شاگردان گل محمدی تقریبا ۳ برابر استقلال است.

استقلال گران‌ ترین تیم ایران/ تقابل پرسپولیس و تراکتور با ارزان‌ ترین و گران‌ ترینِ آسیا

*استقلال مقابل نماد ملی عربستان و دومین تیم گران قیمت آسیا

اگرچه النصر با فاصله اندک از الهلال گران قیمت ترین تیم مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ به شمار می آید ولی جایگاه الهلال در میان مردم عربستان و مقامات سعودی قابل قیاس با النصر نیست. استقلال باید مقابل پرافتخارترین تیم عربستان و جزو ۳ باشگاه پرافتخار تاریخ آسیا قرار بگیرد. ارزش پولی الهلال تقریبا ۳ برابر استقلال است.

استقلال گران‌ ترین تیم ایران/ تقابل پرسپولیس و تراکتور با ارزان‌ ترین و گران‌ ترینِ آسیا

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی های مرحله یک هشتم نهایی به صورت تک بازی در روزهای ۱۳ و ۱۴ سپتامبر (۲۲ و ۲۳ شهریور) برگزار خواهد شد. هنوز فرمت برگزاری به دلیل شرایط کرونایی مشخص نیست و دو احتمال وجود دارد. احتمال اول این است به دلیل شرایط کرونایی بازی ها در کشور بی طرف برگزار شود. احتمال دوم در صورت بهبودی شرایط کرونا بازی ها طبق برنامه سابق برگزار شود که در این صورت استقلال در تهران میزبان الهلال عربستان می شود. پرسپولیس و تراکتور هم به ترتیب میهمان استقلال تاجیکستان و النصر عربستان می شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    اطلاعات غلط دادن بهت وگر نه چهار بازیکن پرسپولیس اندازه نصف استقلال پول میگیرن، یه کم فکر کنید آیا ترابی ، که بخاطر پول رفت قطر مفت برمی گرده ، چند تا دیگه رفتن با پول بیشتری برگشتند فقط فرقش اینه نصف پول قرارداد شما نمی تونی بخونید یا عمدا نمی خوانید ، چون به ضرر تیم محبوب تون قلم نمی زنید ، خورشید پشت ابر نمی ماند
    • جک تری دی IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      این جکی که گفتی راسته دیابانه وریا و مظاهری اندازه کل پرسپولیس پول گرفتن خودتون هم میدونید ولی همیشه خودتون رو به ندونستن ودلخوش به کری خوندن کردین.. ما پول میدادیم دانیال اسماعیل فر میومد شجا نمیرفت ترابی نمیرفت علی پور نمیرفت
    • سجاد IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
      دوست عزیز،اطلاعات براساس سایت ترنسفرمارکت هستش..الان برای مثال قائدی پنجاه تا هفتاد میلیارد قیمتشه، اما رقمش با استقلال نهصدمیلیون بود..بقیه هم همینجور.. وگرنه، نه استقلال اینقدر هزینه کرده ونه پرسپولیس.. دوتا تیم روی هم به سیصدمیلیاردتومن نمیرسن..
  • کیسه IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    کیسه کشا بگن تیم حکومتی کیه
  • الدوچرخه چی IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    برای کیسه شما بگید یه میلیارد.این یه میلیارد از کجا وبابت چه کار یا هنری که دراین یک دهه توسط کیسه انجام شده هزینه شده! جز اینکه فقط قهرمانیها و افتخارات ورکوردهای سرورشون رو از تلوزیون تماشا کردند و عذاب کشیدن ودر مواقعی هم برای اخوان سعودیشون خبرچینی ودراصل حمالی کردند هنر دیگه ای هم داشتن!واقعا حیف یک ریال از بیت المال که خرج کیسه بشه.
  • ارش IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    همه می دانند هزینه پرسپولیس باتمامی تیمهای لیگ برابره که البته از بیت المال پرداخت میشه
  • الونگا IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    نگارنده عزیز که اختلاف قیمت بین کیسه و پرسپولیس رو ناچیز میدونی !بنظر شما ۷۰ میلیارد رقم کمیه ؟کیسه کشا توجه داشته باشید که ما با این اختلاف قیمت ۴ قهرمانی پیاپی و دوفینال اسیا رو تو این چندسال پشت سر گذاشتیم دستاورد شما هم شیش تایی شدن مقابل العین و قهرمانی کیسه اهواز بوده ..حالا هی غر بزنین
  • دلواپس IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    از موقعی که من یادم میاد سالهاست که تیم ابی حکومتی اندازه 3 تا تیم خرج بازیکن گرفتن میکنه و همیشه هم ناکامه ولی باز دوباره خرجش میکنن. 2 تا بازیکن از تیمشان میره بجاش 4 تا گرونترشو میخرن ولی مدیرانشان به طرفدارهای بیچارشون میگن ننه ما غریبیم و بی پول و پرسپولیس حکومتیه. الان شما ببین ساختمان پرسپولیس مصادره میشه ولی کسی جرات نداره به ساختمان ابیها چپ نگاه کنه چون مافیا و اقازاده ها زیر چترشون گرفتنش و طرفو بیچاره میکنن
  • شمسعلی. TR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    هر سال همینه کیسه گرانترین و پرهزینه ترین تیم ایران است و پرسپولیس پردرآمدترین تیم است ، آخرش پرسپولیس قهرمان میشود و استقلالی ها همچنان در باد دو جام چهار جانبه ی امجدیه خوابیده اند
  • امید IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    لطف کنید بی ثبات ترین تیم و عاملین هم معرفی کنید اینجوری راحت تر میشه قضاوت کرد
  • همه رنگها به جز قرمز IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    خخخخخ. چقدر مسخره. تو کشور خودمون هنوز نمیدونن بیرانوند دو سال پیش جند میلیارد گرفته، اونوقت ارزش نقل و انتقالات تیمهای ایرانی رو چه جوری محاسبه کردن؟؟؟؟
  • تیم حکومتی قرمز IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    لنگ نصف پرداخی هاش مخفیانه و از طریق عابربانکهایی مثل هدایتی پرداخت میشه. با یه محاسبه ساده میشه فهمید اون 305 میلیارد نصف عدد واقعیه و لنگ بیتر از 600 میلیارد هزینه کرده.
  • لنگ ورزشی IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    یکی نیست به بیسوادهای لنگی بگه ارزش تیم با مبلغ هزینه کرد فرق داره. البته که ارزش تیمی استقلال بخاطر بازیکنان خوبش از ارزش تیم مثل لنگ که 4 تا پیرمرد مثل بلال و امیری و عالیشاه و... داره بیشتره
  • جام اسنپی IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    آره، ترابی و مغانلو و... چون عاشق لنگ هستن از قراردادهای دلاری با ارزش میلیاردی گذشتن و امدن ایران! به، دلفین ها هم پرواز میکنند!!!!!!!!!!
  • محمد IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    یک سوال: تیمی که کمترین و بلکه تقریبا هیچ درآمدی نداشته، چطوری۳۷۵ میلیارد هزینه کرده، مگر اینکه...
  • ناشناس GB ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    استقلال و پرسپولیس با پول بیت المال هر سال جز گرانترین تیم های ایران و حتی اسیا میشن اما پول کارگرها ماه ها عقب می افته
  • محمود IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    جالب نیست .یه فاجعه زشت تو فوتبال ما است.تیمی که تو چهار سال هفتا قهرمانی آورده پول نداره .تیمی که تو چهار سال یه جام حذفی داشته هر فصل یه مینی بوس بازیکن ،درهم میگیره و سر کلکل بازیکنای نیمکت نشین پرسپولیسو هم جذب میکنه.به هر حال دوستان زحمت کشیدن ،فکر کردن و اسمشونو مطابق میل حکومت انتخاب کردن.این ریخت و پاش ها هم پاداش خلاقیتشونه.
  • ابوالفضل IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    جوک قرن
  • جاعل و متقلبین لُنگی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    بوالله که این آمار غلطه...فقط ۷ تا بازیکن لنگ حامد و سرلک و شیری و پهلوان و امیری و آقایی و....انداره دو فصل استقلال مول گرفتن...ترابی و امیری هیچ .. سایت منبع اطلاعاتی فاقد اعتبار است چون سایت های رسمی مرتبط اعداد دیگری است که در ان تیم لنگ بیشترین هزینه رو کرده بعد سپاهان و بعد استقلال و بهد تراکتور..
  • فرید استقلالی IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    دیگه همه میدونن که با این خبرهای کذب نمی تونید آخرین بارقه های امید را در لنگ زنده نگه دارید ..چون بابا مسعودشون داره میره و باید برن غار ...لطفا آمار دروغ ندهید و منتشر نکنید
  • فری عشقی IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    خیلی جالبه نادی الستقلال الان ده ساله که فقط برای بخور بخور و سلامتی ورزش میکنند و جالب تر اینکه با بازیکن های بی کیفیتش قراردادهای بین 10،15،20،25،و حتی 30 ملیاردی بستن و گران ترین تیم تاریخ باشگاهی ایران شد ولی از اون ور پرسپولیس ایران قهرمان چهار باره متوالی و دوبار پشت هم فینال آسیا سقف قرارداد گذاشت وزارت کیسه.؟
  • محمد IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    ارزشمند ترین تیم ایران هیچ ربطی به قیمت قراردادا ندارد. بلکه قیمت روز بازیکنان از نظر کیفیت در بازار تجارت فوتبال است. به طور مثال قیمت قایدی و ارسلان روی هم ۳ میلیون دلار است که چیزی حدود نزدیک ۷۰ میلیارد ولی قرارداد قایدی و ارسلان با باشگاه استقلال روی هم یک دهم هفتاد میلیارد نیست.
  • شاهین IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    از تیمی که اسطورشون سلطان برنح(علی پروین) بلد نیست درصد جمع بزنه و جمع درصداش از 100 میزنه بالا انتظار نداشته باشید که این مسایلو بفهمن که اون چیزی که تو کاغذ قرارداد نوشته میشه با اون چیزی که پشت پرده میگیرن فرق میکنه ...ولی برخی جماعت هوچیگر لنگ نمیفهمن که تو کاغذ مینویسن سید جلال یه میلیارد اون یکی دو میلیارد و...لی پشت پرده عابر بانک اختلاسگر(حسین هدایتی مثلا زندانی) چند برابر قراداد بهشون داده اگه خئاستید ادرس ویلای لواسونو بدم برید ببینیدئ که این پولای باد اورده چه جوری اونجا به بازیکنای نورچشمی داخلی وخارجی مثل نقل ونبات داده میشد ....عاقلان دانند...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی