نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟
رویارویی علیزاده با قهرمان روسی المپیک
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مرحله آخر مسابقات کشتی‌ فرنگی گزینشی سهمیه المپیک امشب در صوفیه بلغارستان به‌ پایان می‌رسد.

خبرورزشی - با اتمام مرحله مقدماتی این رقابتها و معرفی نفرات راه‌یافته به فینال، تکلیف واگذاری ۱۲ سهمیه باقیمانده المپیک برای کشتی‌ فرنگی نیز روشن شد و فینالیستهای ۶ وزن المپیکی آخرین مجوزهای حضور در معتبرترین رویداد ورزشی جهان در ۲۰۲۱ توکیو را نصیب کشورشان ساختند. 

ناصر علیزاده تنها فرنگی‌کار کشورمان بود که برای آخرین سهمیه تیم‌ملی کشتی فرنگی کشورمان به‌مصاف مدعیان۸۷ کیلوی رقابتهای بلغارستان رفت. هرچند جوان شایسته مازنی در کسب سهمیه برای تکمیل تیم‌ملی ناکام ماند ولی این عدم موفقیت چیزی ازارزشها و شایستگی‌های علیزاده نمی‌کاهد و او با بهره‌بردن از تجربه ارزشمند حضور در پیکارهای صوفیه و رویارویی با نامداران دنیا، قطعاً در میادین بعدی می‌تواند به نتایج بهتری دست‌یابد و حتی جزو مدال‌آوران کشتی‌فرنگی ما باشد.

ازسختی و دشواری رقابتهای ۸۷کیلو برای کسب سهمیه المپیک، همین بس‌که بدانیم داوید چاکوتادزه قهرمان‌المپیک (روسیه) متهان باشار با دو طلای جهانی (ترکیه) آرتور شاهینیان نفرسوم جهان (ارمنستان) و ...... هم از حضور در فینال و کسب سهمیه المپیک ناکام ماندند. لذا نباید باخت یک – یک علیزاده مقابل حریف گرجستانی‌الاصل تیم صربستان را فاجعه دانست، محمد بنا را در انتخاب ناصر علیزاده برای حضور در بلغارستان، عدم موفقیت در تکمیل تیم‌ملی و به‌دست آوردن سهمیه ۸۷ کیلو سرزنش کرد، یا علیزاده را مورد انتقاد قرار داد که چرا نتوانسته دراین مهم، موفق و سربلند باشد.  

عیار روحی، جسارت، جنگندگی و توانمندیهای فعلی علیزاده، امروز درمصاف با چاکوتادزه بیشتر و بهتر به چشم خواهد آمد. باتوجه به صعود زورابی داتوناشویلی به فینال، هم علیزاده و هم چاکوتادزه باید در گروه بازنده‌ها برای کسب عنوان سوم این‌وزن باهم کشتی بگیرند و همین موضوع بهترین فرصت را برای علیزاده و تیم‌ملی کشتی فرنگی ما فراهم می‌کند تا بر تجربیات مدعی جدید تیم‌ملی کشورمان بیفزاییم. 

جوان مازنی ما در شرایطی موفق به کسب سهمیه نشده که همین چاکوتادزه قهرمان المپیک هم برابر حریف صرب خود با نتیجه ۱ – ۱ و مشابه ملی‌پوش ما شکست خورده است. مزید براین‌که اگر علیزاده خودِ واقعی خودش را درمصاف با این صرب به‌نمایش گذاشته بود، قطعاً نتیجه‌ای بهتر از آن‌چه رقم خورد را به‌دست می‌آورد. الان هم دیر نشده و او می‌تواند با یک کشتی خوب، حساب شده و فکورانه برابر قهرمان المپیک، عیار خود را نشان دهد. حتی اگر ناصر ما نتواند مقابل قهرمان روس المپیک، منصور و پیروز شود، حتماً از تجربیات این رویارویی می‌تواند در میادین بعدی مقابل سایر حریفان به‌خوبی بهره برده و استفاده کند.

درخلال رقابتهای بلغارستان، نامدارانی مثل ایوو آنگلوف قهرمان‌جهان در۶۰ کیلو (بلغارستان)، آلمات کبیسبایف دارای نقره و برنز جهان در۶۷ کیلو (قزاقستان) رسول چونایف با طلا و برنز جهان در ۶۷ کیلو (آذربایجان) کیم هیون وو قهرمان‌المپیک و جهان در ۷۷ کیلو (کره‌جنوبی) ویکتور نمس قهرمان‌جهان در ۷۷ کیلو(صربستان) فاتح چنگیز نفر سوم جهان در ۷۷ کیلو(ترکیه) داوید چاکودتادزه قهرمان‌المپیک در۸۷ کیلو (روسیه) متهان باشار قهرمان دو دوره‌جهان در ۸۷ کیلو (ترکیه) آرتور شاهینیان نفر سوم جهان در ۸۷ کیلو (ارمنستان) ملونین نومونوی قهرمان‌جهان در ۹۷ کیلو (فرانسه) آدام کئوئن با مدال نقره جهان در ۱۳۰ کیلو (آمریکا) و ...... همگی نامداران و نفراتی بودند که از کسب سهمیه المپیک در آخرین مسابقه گزینشی به میزبانی صوفیه محروم و ناکام شدند. 

اسامی نفرات راه یافته به فینال ۶ وزن المپیکی آخرین گزینشی سهمیه المپیک ۲۰۲۱توکیو در صوفیه بلغارستان که ۱۲سهمیه پایانی را از آن خود و کشورشان ساختند به این شرح است:

* ۶۰ کیلو: ویکتور سیوبانو (مولداوی) – آرمان ملیکیان (ارمنستان) 
* ۶۷ کیلو: کارن اصلانیان (ارمنستان) – پرویز نصیب‌اف (آذربایجان) 
* ۷۷ کیلو: رفیق حسین‌اف (آذربایجان) – آیک مناتساکانیان (بلغارستان) 
* ۸۷ کیلو: زورابی داتوناشویلی (صربستان)- ایوان هوکلک (کرواسی) 
* ۹۷ کیلو: آلکس زوکه (مجارستان) – آرتور اوماروف (چک) 
* ۱۳۰ کیلو: آلین الکسیوس چیوراریو (رومانی) – الیاس کوسمانن (فنلاند)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین مربی دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی