نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
۳ |
۰
توصیه بکن‌باوئر به ماتئوس/ کسی نوراللهی را دید؟!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کمی به حافظه خود فشار بیاورید، یا فیلم مسابقه را دوباره ببینید، در کل مسابقه چند بار نوراللهی را می‌بینید؟ در مقام مقایسه همین کار را برای شهریار مغانلو تکرار کنید. مهاجم پرسپولیس همه جای زمین بود!

خبرورزشی - لوتار ماتئوس در دهه ۸۰ میلادی زیر نظر بکن بائر افسانه‌ای، به کاپیتان تیم ملی آلمان و مهره بدون جانشین این تیم مبدل شد. فینال جام جهانی ۸۶ را باخت اما مارادونا را مهار کرد و در فینال جام جهانی ۹۰ جام قهرمانی را به عنوان کاپیتان بالای سر برد. لوتار ماتئوس یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ است. وقتی در یک مصاحبه از رمز موفقیتش پرسیدند، به توصیه ای از قیصر کبیر بسنده کرد و گفت که بکن‌باوئر به عنوان سرمربی تیم ملی آلمان از او خواسته همیشه در تصاویر دوربین تلویزیونی باشد!

پشت این توصیه به ظاهر ساده، دنیایی از تجربه نهفته است. این که برای یک هافبک دفاعی اصلی ترین اصل و مهمترین فاکتور این است که در هیچ صحنه‌ای از بازی بیش از ۲-۳ متر از توپ فاصله نگیرد. دوربین‌های تلویزیونی بنا به ذات خود همیشه توپ را دنبال می کنند و توپ در بیشتر اوقات یک مسابقه، در میانه زمین سرگردان است.

اگر همین اصل ساده را در نظر بگیریم، احمد نوراللهی یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان میدان بزرگ هفته بود. در ورزشگاه نقش جهان شماره ۸ پرسپولیس در طول ۹۰ دقیقه اصلا دیده نشد! 

انگار پرسپولیس با یک یار کمتر بازی می‌کرد. کمی به حافظه خود فشار بیاورید، یا فیلم مسابقه را دوباره ببینید، در کل مسابقه چند بار نوراللهی را دیدید؟ در مقام مقایسه همین کار را برای شهریار مغانلو تکرار کنید. مهاجم پرسپولیس همه جای زمین بود!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ....... US ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    منظور؟
  • نیکویی IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
    یعنی تحلیل از این مسخره تر؟ حالا که داستان دوس دارین منم یه داستان براتون میگم: بازیکن بزرگ فرانسوی هس به نام ماکلله که از قضا هیچوقت در تصاویر تلویزیونی نبود ولی وقتی رئال اونو راحت فروخت به چلسی اون موقع فهمیدن عجب اشتباهی کردن! رئال بشدت و بمدت سه سال تمام از نبود ماکلله زجر کشد. اون موقع بود که فهمیدن همیشه قرار نیس مهمترین بازیکن در تصاویر تلویزیونی باشه! انگار یکی از ستونهای رئال افتاده بود . توصیه بکن بوئر برای ماتئوس بوده برای اون موقع نه برای نوراللهی و برای الان . هر بازی شرایط خودشو داره. ممکنه گل محمدی وظیفه دیگه ای برای نوراللهی تعریف کرده باشه و برای مغانلو وظیفه متفاوت!
  • ارتش سرخ آسیا IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    این متن از روزنامه FC Ki3 کپی نشده احتمالاً

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی