نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۹
۲ |
۵
پلن بی هم نه؛ استقلال اصلاً هافبک نداشت!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وظیفه فرهاد مجیدی و همکارانش این است که بررسی کنند چرا خط هافبک استقلال هیچ برنامه‌ای روی زمین برای استفاده از درها یا فضاهای خالی بین یا پشت مدافعان ذوب‌آهن نداشت.

خبرورزشی - در فوتبال شانس مهم است. به کرات دیده شده که شانس، سرنوشت یک مسابقه یا حتی یک تورنمنت را عوض میکند. بازیکنی اشتباه می‌کند، در شلوغی جلو دروازه توپ به بازیکنی می‌خورد و دروازه خودی باز می‌شود یا برخلاف روند بازی تیمی گل می‌زند و گل می‌خورد... این شانس در دقایق پایانی مسابقه تعیین کننده تر هم هست چرا که با افزایش اسید لاکتیک عضلات بازیکنان، ضریب خطا و اشتباه آنها هم بالاتر می‌رود اما هرگز باعث گول زدن کارشناسان نمی‌شود.

آنالیزورها فارغ از نتیجه هر مسابقه گزارشی از یک دیدار را به مربیان می‌دهند. کارشناسان و فوتبال‌دوستان نیز پس از دیدن یک مسابقه به حقایق آن پی می‌برند، فارغ از هر نتیجه‌ای که در آن دیدار به ثبت رسیده باشد.

اگر به آنالیز دیدار استقلال و ذوب آهن نگاه کنیم، در پایان دو سوم مسابقه، یعنی تا دقیقه ۶۰، متوجه ضعف استقلال - که میزبان بود و نیازی مبرم برای بقای امیدهایش در کورس قهرمانی به این سه امتیاز داشت و می‌خواست با روحیه بالا به دربی برود - در خط حمله خواهیم شد. یعنی درست نقطه قوت این تیم باحضور مثلث زهردار و گلزن دیاباته - قایدی - مطهری که هر سه در میدان بودند و در دقایق پایانی آرمان رمضانی هم اضافه شد.

شاگردان مجیدی در طول یک ساعت مسابقه تنها یک نقشه برای گل زدن داشتند؛ این که توپ به قایدی برسد و او از کناره‌ها یا روی ضربات ایستگاهی فرصت گلزنی را برای دیاباته و دیگران مهیا کند. یا اینکه در شلوغی مقابل دروازه ذوب آهن مدافعان اشتباه کنند. به عبارت بهتر همان «شانس» که لااقل در این مسابقه از استقلال رو برگردانده بود. استقلال هیچ نقشه جایگزینی برای فتح دروازه میهمانش نداشت. وقتی میگوییم «هیچ نقشه‌ای» یعنی نه جابجایی مهره‌ها درون زمین و نه نقشه ای جایگزین برای فتح دروازه حریف. 

مدافعان بلند قامت ذوب‌آهن هیچ اشتباهی نکردند و برخلاف آنچه گزارشگر مسابقه گفت، در تک صحنه‌هایی مثل دقیقه ۶۰ نیز این تجربه شهاب گردان روی ارسال محمد نادری و ضربه ارسلان‌مطهری نبود که مانع فروپاشی دروازه مهمان شد، بلکه این شانس بود که واکنش غریزی دروازه‌بان ذوب آهن به داد تیمش رسید. برعکس استقلال که این شانس را نداشت ... حتی اگر استقلال این مسابقه را ۱۰_۲ پیروز می‌شد، بازهم از امروز وظیفه فرهاد مجیدی و همکارانش این است که بررسی کنند چرا خط هافبک این تیم هیچ برنامه‌ای روی زمین برای استفاده از درها یا فضاهای خالی بین یا پشت مدافعان ذوب‌آهن نداشت ...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • حسن پرسپولیسی قوژد DE ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    استقلال دیشب عالی بود مخصوصا آرمان پاس گل خوبی داد به مطهری ولی خوب فوتبال دیگه قابل پیش بینی نیست به نظرم در حد اندازه تیم سوم جدول بازی کردند ولی حقشون باخت نبود دربی رو همینجوری باشن عالیه از خدامونه
  • امیر تاجی IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    اصلا آوردن ۴ مهاجم هم زمان وقتی دو تا هافبک در بازی حضور ندارن چه معنی داره وقتی گفتیم فرهاد مجیدی باید از تیم های کوچکتر شروع کنه تا تجربه کافی داشته باشه همین جا چهارتا هوادار بی فکر جوگیر حمله کردن صد تا حرف نا مربوط گذاشتن بفرمائید تحویل بگیرید دم دربی با این وضع تیم داری تیم اصلا تو یه دنیای دیگه ای بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی