نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
آمار بد خرید ۴۰۰ میلیاردی حریف استقلال/ الهلال پولش را برای جذب همبازی طارمی هدر داد؟
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مهاجم پورتو به گران‌ترین خرید باشگاه الهلال عربستان تبدیل شد ولی به نظر می‌رسد باشگاه شهر ریاض پولش را به هدر داده است.

خبرورزشی - باشگاه الهلال عربستان امروز به صورت رسمی‌از امضای قرارداد با موسی مارگا م‌هاجم پورتو پرتغال خبر داد. سعودی ‌ها برای کسب رضایت این ستاره، قراردادی ۳ ساله با دستمزد سالیانه ۵ میلیون یورو امضا کردند. این اولین خرید باشگاه سعودی برای تقویت تیمش قبل از دیدار با استقلال در مرحله یک هشتم ن‌هایی لیگ قهرمانان آسیا بود.

الهلال برای جذب همبازی طارمی‌در مجموع برای مدت ۳ سال باید نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت کند. اما به نظر می‌رسد مارگای ۳۰ ساله دوران بدی را اخیرا در پورتو گذرانده است.

اما گومیس ۳۶ ساله اگرچه از لحاظ سنی مسن تر از مارگا به شمار می‌آید ولی آماری فوق العاده ای با تیم سعودی در ۳ سال گذشته به جای گذاشته است. پیش از آمدن مارگا، گومیس م‌هاجم فرانسوی ۳۶ ساله الهلال با آمار خیرکننده در این تیم، بیشترین دستمزد را دریافت می‌کرد. طبق اعلام رسانه ‌های سعودی گومیس با کسب سالیانه نزدیک به ۲۱۵ میلیارد تومان گران ترین بازیکن تیم متمول ریاض است.

م‌هاجم فرانسوی به دلیل شادی خاص بعد از گلش ملقب به «شیر» است. شیر پابه سن گذاشته در ۱۲۶ بازی خود برای الهلال ۱۰۰ گل به ثمر رسانده و ۱۷ پاس گل داده است. گومیس وقتی در سال ۲۰۱۸ از گالاتاسرای ترکیه به ریاض آمد در ۴۰ بازی خود در سوپر لیگ ترکیه در ۳۸ بازی یا گل زده بود یا پاس گل داده بود.

بیشتر بخوانید:

این آمار گومیس در زمان پیوستن به الهلال دستمزد نجومی‌اش را توجیه می‌کند. اما سران باشگاه الهلال اکنون به سراغ م‌هاجمی‌رفتند که در فصل گذشته طبق آمار نتوانسته عملکرد رضایت بخشی داشته باشد و به نوعی م‌هاجم سوم پورتو بوده است.

درخشش مهدی طارمی‌م‌هاجم ملی پوش کشورمان و گلزنی ‌های مداومش باعث شده تا مارگا در سایه سنگین ستاره ایرانی قرار بگیرد. نکته جالب مارگا در ۱۲ بازی آخرش در پورتو تن‌ها موفق شده یک گل به ثمر برساند و هیچ پاس گلی نداده است.

آمار نشان می‌دهد خرید گران قیمت رقیب استقلال در مرحله یک هشتم ن‌هایی لیگ قهرمانان آسیا نسبت به گومیس بسیار ضعیف است و م‌هاجم ۳۶ ساله با دریافت دستمزد نجومی‌توانایی ‌هایش را نشان داده است.

پرداخت دستمزد نجومی‌در سال برای مارگای ضعیف و به نوعی م‌هاجم ضعیف پورتو، نشان می‌دهد سران باشگاه الهلال خرید مناسبی نداشتند و یا حداقل پول زیادی برای یک م‌هاجم متوسط طبق آمار پرداخت کردند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Fashu Poshteh IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    استقلال همین الان رد داده
  • علی US ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    مارگا تبدیل به الونگای دوم خواهد شد. دفاع استقلال همین مارگای درپیت رو تبدیل به لواندوفسکی آسیا خواهد کرد.
  • gafar taba tabayi 65 IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    سطح لیگ پرتغالو با عربستان مقایسه نکنین خواهشا . پس مارگاه نسبت به آسیا خیلی سرتره . وگل زدنش هم راحتره ، اینو هم بدونین که استقلال کار خیلی سختی داره
  • Perspolis IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    به نظر من از الان فاتحه استقلال خوندس چون که اونا از النگو گل خوردن بعد میخوای از ستاره پرتقال(البته ستاره اس بعد از طارمی)گل نخوره؟راحت این اقای موسی مارگا میتونه فقط جلوی استقلال دو بار هت تریک کنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی