استقلال بدجایی گاف داد؛ غلامی تیم را نابود کرد/ فرهاد مجیدی وقتی عقب می‌افتند دیگر تمرکز ندارد/ دفاع پرسپولیس بی‌اشتباه است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

محسن یوسفی، پیشکسوت استقلال گفت: متاسفانه وقتی تیم فرهاد مجیدی عقب می‌افتد همه تمرکز سرمربی از بین می‌رود و این برای تیمی که داعیه قهرمانی دارد خوب نیست.

خبرورزشی - استقلال در شبی که دو تیم صدرنشین جدول لیگ برتر ۴ امتیاز حساس را از دست دادند و می‌توانست خود را با یک پیروزی به تیم‌های اول و دوم نزدیک‌تر کند شکست خورد تا نه تنها به صدر نزدیک نشود بلکه یک امتیاز دیگر هم از پرسپولیس و سپاهان عقب بیفتد!

محسن یوسفی در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دلایل عدم ارائه بازی خوب از سوی شاگردان فرهاد مجیدی مقابل ذوب‌آهن حرف زد. متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

بازی استقلال و ذوب آهن را چطور ارزیابی کردید؟
بازیکنان استقلال زحمت خودشان را کشیدند ولی ذوب آهن در همان اول بازی به گل رسید و توانست تمرکز تیم استقلال را بر هم بزند.

آیا تیمی‌مثل استقلال که داعیه قهرمانی دارد باید با یک گل زودهنگام از همه بپاشد؟
خیر! اصلاً نباید چنین باشد. ولی متاسفانه تیم‌های فرهاد مجیدی دچار این مشکل هستند. هر زمان تیم جلو است خوب کار می‌کند اما به محض اینکه عقب می‌افتد دچار بر هم ریختگی تاکتیکی و فوتبال عجولانه می‌شود.

شکست در دیدار مقابل ذوب آهن حکم چه چیزی را برای استقلال داشت؟
دقیقاً یک گاف بزرگ بود. متاسفانه در این چند سال اخیر هر زمان تیم‌های بالای استقلال امتیاز از دست دادند و این تیم می‌توانست با یک برد خودش را از مهلکه نجات بدهد گاف داده است. مثلا سپاهان و پرسپولیس مساوی کردند و استقلال می‌توانست با این برد به صدر نزدیک شود. بازیکنان نباید تا با یک گل عقب افتادند به لحاظ روحی روانی به هم بریزند!

اما استقلال در این بازی حملات زیادی روی دروازه ذوب آهن داشت؟
طبیعی است! استقلال در زمین خودش بازی می‌کرد و به هر حال استقلال مهره‌های بزرگی دارد. اما پلن B و تاکتیک درستی نداشت بلکه فوتبالی هیجانی و بدون تاکتیک ارائه می‌کرد.

مهدی قائدی چرا در بازی اثر گذار نبود؟
قائدی هر بار در وسط بازی می‌کند نمی‌تواند بین مدافعان میانی کار خاصی انجام بدهد ولی هر زمان در گوش‌های چپ یا راست بازی کرده تاثیر بیشتری داشته است. ناگفته نماند استقلال کمی‌هم بد شانس بود. چون اگر یکی از توپ‌هایی که شهاب گردان مهار کرد به گل تبدیل می‌شد به احتمال زیاد استقلال می‌توانست بازی را ببرد ولی یک اشتباه نابود کننده تیم را به هم ریخت.

کدام اشتباه؟
متاسفانه عارف‌غلامی‌هرچقدر در فصل گذشته و برخی دیدارهای این فصل خوب و قدرتمند ظاهر شده ولی اشتباهات نابودکننده و بچه گانه اش تیم را به هم می‌ریزد. اشتباهی که مقابل ذوب‌آهن داشت منجر به گل دوم حریف شد و تیم به طور کلی از هم پاشید. نمیدانم چرا این پسر اینگونه بازی می‌کند!

با این تفاسیر استقلال می‌تواند در دربی امیدوار به برد باشد؟
 این در صورتی ممکن است که بتواند در این روزها به لحاظ روحی و روانی ریکاوری درستی داشته باشد. قطعاً نتایج قبل از دربی تاثیری در نتیجه دربی ندارد. پرسپولیس خط دفاع فوق‌العاده‌ای دارد همیشه تیمی‌که عقب زمینش مستحکم است نهایتاً با یک گل بازی را برنده می‌شود. نتایج پرسپولیس را ببینید؛ در این مدت اغلب "یک هیچ، یک هیچ" برنده شده است. برعکس استقلال که خط حمله قوی دارد اما در دفاع ضعیف کار میکند.

حرف آخر؟
 من در دربی فقط نگران خط دفاع استقلال هستم ولی امیدوارم این مشکل در روز دربی یقه استقلال را نگیرد و بتوانند با برد در این بازی هواداران را خوشحال و خودش را در کورس قهرمانی قرار دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرهاد IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    روی گل دوم رشید مظاهری هم مقصر بود چون خیلی جلو اومده بود اگه سرجاش وایستاده بود امکان نداشت اون توپ گل بشه. چون رشید مظاهری در بازی سازی از عقب زمین کار می کنه باید توی لحظات حواسش جمع باشه که به دروازه بچسبه که اینجوری گل مفت نخوره. روی گل اول هم باز رشید مظاهری کمی مقصر بود می تونست بپره ولی فقط توپ رو با نگاهش دنبال کرد. نمی دونم مشکل از دروازه بان های استقلاله یا مشکل از غلامپوره که درست به اینا آموزش نمیده
    • کیسه همیشه کیسه IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      نه بابا کار وزیره این گل خوردنا همشون مهندسی شدس
    • سلطان محمود IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      به خدا تقصیر غلامپوره
  • فری عشقی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    بعد از باخت نادی الستقلال به تیم تهه جدولی ذوب اونم در تهران تمام مثلا پیشکسوت هاش رفتن تو غار و یکی رو پیدا کردین که خوده کیسه هم به عنوان پیشکسوت و اسطوره نمیشناسن !!!! امان از بی اسطورهی و بی ریشه بودن؟ کیسه ها اصالت و بزرگی خریدنی نیست! #اصالت
  • آنالیزور IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    به هم خوردن تمرکز استقلال و کادر فنی این تیم طبیعی است چون شرایط استقلال طبیعی نیست این تیم به علت داشتن خط دفاعی متزلزل مثل مبارزه کننده ای است که سپر ندارد تا از خودش دفاع کنند در چنین شرایطی وقتی با 1 گل بد موقع زخمی میشود تمرکزش را از دست میدهد چون میداند که حریف به نقطه ضعفش پی برده و هر لحظه امکان دارد که ضربه تمام کننده را بر پیکرش وارد کند
    • امیر IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      مجیدی باید در این بازی از دانشگر استفاده میکرد هر چند دانشگر هم مدافع مطمئنی نیست اما شاید کمکی بود با این فاجعه ای که در خط دفاعی استقلال می بینیم رشید مظاهری چقدر افت کرده
  • آنالیزور IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    قرار دادن قائدی در کناره ها هم اشتباه است قائدی باید در وسط باشد تا امکان نفوذ از همه جناحها وجود داشته باشد
  • قادر IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    این بازیکنا درحده استقلال نیستن باید فصل بعد بندازنشون بیرون هرکی موافقه مثبت بده==سید حسین حسینی_سیاوش یزدانی_عارف غلامی_شجاعیان_رضاوند_مهدی پور_مهری_ارمان رمضانی_اینا اصلا درحده استقلال نیستن دو زار نمی ارزن پوله مفت دارن میگیرن. باید برن لیگه سه بازی کنن
  • محسن IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    لپ کلام استقلال چه دربی را ببرد و نبرد امسال هم به هیچ جای نمی رسد. پس هواداران استقلال زیادی زور نزنند. وخودشان را خسته نکنند.
  • رضا IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    بارها گفدم مشکل همه ما استقلالیها اینه بجای اینکه دنبال پیدا کردن و رفع ایرادامون باشیم دنبال اینیم که همه گناها رو بندازیم گردن زمین و زمان داور... فدراسیون... وزیر... تا ما هوادارا تو دام یه مشت مافیا باشیم و اب به اسیابشون بریزیم وضع استقلال همینه بیاین چشممون رو باز کنیم سر زیر برف نکنیم اگه حریفمون بهتر از ماست همه جور بهانه نیاریم که فلان و بهمان دشمن واقعی استقلال اونیه که گفت بابا مسعود نه وزیر ورزش بجای اینکه جک برا رقیب بسازیم بیاید خودمون رو بسازیم از وقعیت فرار نکنیم
  • حسین IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    این استقلال با مجیدی به جایی نخواهد رسید، سومین بار امتحانش را پس داده چرا اصرار به مجیدی دارن نمیفهمم، مربی که ندونه غلامی در حد استقلال نیست یا مطهری بهترین مهاجمش را روی نیمکت میزاره خاقانی را بازی میده باید بره، فقط دعا میکنم دربی را بد نبازیم باخت ما حتمی هستش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی