نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
حمله شدید یک پیشکسوت به مهاجم استقلال/ دیاباته از محبوبیتش نزد مردم سوءاستفاده می‌کند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: متاسفانه تاکتیک غلط تیمی و بازی با چهار مهاجم و همچنین ضعف مفرط دیاباته از دلایل شکست استقلال مقابل ذوب‌آهن بود.

خبرورزشی - شکست استقلال مقابل ذوب‌آهن همچنان با انتقادات کارشناسان و پیشکسوتان فوتبالی مواجه می‌شود. عباس سرخاب مهاجم اسبق استقلال که با این تیم قهرمان آسیا شده در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره علل شکست استقلال مقابل ذوب‌آهن حرف زد.

بازی مقابل ذوب‌آهن را دیدید؟
بله! علاوه بر نتیجه خیلی بد، بازی استقلال هم خیلی بد بود. علی الخصوص در نیمه دوم که کلاً ناامیدکننده بازی کرد.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟
استقلال هیچ برنامه خاصی در نیمه دوم نداشت تا به گل برسد و فقط سراغ توپهای مستقیم رفته بود. در حالی که از فوتبال مستقیم هم تاکتیک خاص خودش را دارد. اینطور نیست که مجیدی ۴ مهاجم را وارد زمین کند و بخواهد از روی هوا به گل برسد. این تصمیمات احساسی در شرایطی محقق می‌شود که خط‌هافبک خوبی در زمین داشته باشید که بتوانند به فورواردها توپ برسانند.

این باخت دلیل دیگری نداشت؟
متاسفانه شاید خستگی بیش از حد از مسابقات آسیایی یا شاید اینکه استقلالی‌ها حسابی روی این بازی نکرده بودند هم باعث شد مقابل ذوب‌آهن شکست بخورند.

اگر فشار بازی‌های آسیایی روی استقلال تاثیر منفی داشته چرا پرسپولیسی‌ها در زمین سپاهان آن بازی روان و مقتدرانه را نشان دادند؟ آنها که با شرایط بدتری به ایران برگشتند و یکی دو روز هم در قرنطینه بودند؟
کادر فنی و سرپرستی بخشی از مدیریت یک تیم را برعهده دارند و بخش اصلی آن به فرهنگ خود بازیکن مربوط می‌شود. اینکه وقتی بازیکن تحت اختیار باشگاه نیست بداند چه وظایفی در قبال تیمش دارد. اگر استقلال از آسیا برگشت بازیکن باید بداند حالا ماموریت دیگری به نام لیگ برتر در پیش دارد نه این که کار تمام شده و هر طور دلش خواست استراحت کند.

حمله شدید یک پیشکسوت به مهاجم استقلال/ دیاباته از محبوبیتش نزد مردم، سوء استفاده می کند!

مهاجمان تیم را چطور ارزیابی کردید؟
امیرارسلان مطهری یکی از ضعیف‌ترین بازی‌های خودش را انجام داد. موقعیت تک به تک را به راحتی از دست داد. مهدی قائدی هم به شدت مراقبت می‌شد و نتوانست توانایی‌هایش را نشان بدهد. دیاباته هم که خیلی ضعیف ظاهر شد. متاسفانه او هیچ شباهتی به بازیکن فصل قبل ندارد.

اما دیاباته چند ضربه داخل چارچوب داشت؟
این ضربات به درد گلزنی نمیخورد! دیاباته هنوز نان آقای گلی پارسال را می‌خورد و از محبوبیت نزد مردم سوء استفاده می‌کند. پنالتی زدن که نشد کار! تازه یکی از پنالتی‌هایش را هم خراب کرد. در لیگ فقط دوبار گل زده! مردم با پنالتی زدن از یک مهاجم راضی نمی‌شوند. توپی که برایش ارسال شد تا ضربه سر بزند مشخص کرد این بازیکن حتی هنر زدن ضربه سر راهم ندارد. آن توپ خودش گل بود. کسی که سرزن باشد این را می‌داند. ولی او توپ را طوری زد که دروازه‌بان در ساده‌ترین حالت آن را مهار کند.

با این تفاسیر دربی را چطور پیش بینی میکنید؟
البته دربی شرایط خاص خودش را دارد و به هیچ وجه به نتایج بازیهای قبل مربوط نمی‌شود. در کل امیدوارم که استقلال بتواند در این فاصله به لحاظ روحی و روانی خودش را شرایط بازی در دربی برساند و نتیجه لازم را بگیرد. چون متاسفانه یک فرصت خیلی خوبی که می‌توانست خودش را به صدر نزدیک کند را از دست داد و فاصله‌اش به جای ۱۰ امتیاز به ۱۱ امتیاز با صدر افزایش یافت! در فوتبال ایران جبران ۱۱ امتیاز کار آسانی نیست. شاید جبران ۱۰ امتیاز در لیگ برتر انگلیس که قدرت تیم‌ها یکسان است ممکن باشد ولی در ایران اینگونه نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    آقای سرخاب اشتباه از طرف وزیر پرسپولیسیه مگه میشه باید استقلال را خوب ارنج میکرد
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      فصل پیش این استراماچونی بود که باعث شد دیاباته گلهای زیادی به ثمر برسونه. امسال هم که محمود فکری بی تاکتیک رو گذاشتن برای استقلال و یک نیم فصل نه تنها دیاباته بلکه تمامی مهاجمین استقلال سردرگم بودن. کفش آقای گلی دیاباته رو هم که بهش ندادن روحیه بگیره اما کاپ جعلی پرسپولیسی ها رو دادن. دست نشانده های وزیر هم توی حساس ترین زمان ممکن مربی استقلال رو دک کردن بره تا فرهاد مجیدی تنها بمونه و نتونه توی بازی با ذوب آهن و دربی نتیجه بگیره
  • محمدطاها IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    خب واقعا گاهی اوقات نمیشود که نمیشود گویی بدشانسی های استقلال را پایانی نیست بازی با ذوب استقلال واقعا بدشانس بود هر چه زد به در بسته خورد ذوب فقط دو تا موقعیت گل داشت که هر دو گل شد..حملات استقلال پر دامنه بود اما در ضربات نهایی به ثمر نمی رسید تیم ما بیشتر رو به ارسالها آورده بود و کمتر شاهد دادن پاسهای تو عمق بودیم..بنظرم بازی دیشب تیم ما از نبود فرشید اسماعیلی ضربه سنگینی خورد فرشید پلی میکر و ستاره بی چون و چرای تیم ما هست واقعا در نبودش تیم ما خلع سلاح شد..
  • لنگ 4 ساله مد شده IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    آقای به اصطلاح پیشکسوت نمیفهمه استقلال دو بازی کمتر از سپاهان انجام داده یا خودشو زده به بی شعوری؟
    • الونگا IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      مگه قراره اون دوبازيو ببره!!!!!!!خخخخخخخخ
    • نادی الکیسه IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      طولی نمی‌کشه که طرفداری استقلال دیگه از هواداری گردن باری هم خسته شده و اون موقع دیگه باید کیسه رو منحل کنن تا بیشتر از این پول بیت المال حیف و میل نشه. چی داره این تیم پوکیده بهونه گیر؟
  • شمسعلی. IL ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    پرسپولیس چهار ساله مد شده و این معنی اش این است که امثال کیسه و شله زرد دموده و قدیمی شدند و باید به زباله دانی تاریخ سپرده شوند یا برای آیندگان در موزه ها از آنها استفاده شود
  • خانی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    آقای سرخاب اگه نادی الستقلال باخت از تیم تهه ذوب این تقصیر بازیکن های بنجل و مربی بی دانشش نیست شما یقین بدون تقصیر وزیره!! خخخ #کیسه #اصالت #خریدنی #نیست!
  • اکبرمعراجی IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    قسمتی ازحرفای سرخا بزرگواردرست است. دیاباته امسال ضعیف ترین بازیکن استقلاله... غلامی خاقانی میلیچ بدرد استقلال نمیخورن... استقلال بازیکن بزرگ میخاد... ارنج خوب باید چید... نبایدهمزمان از غلامی ومیلیچ وخاقانی ودیاباته درتیم استفاده کرد چون تیم هفت نفره میشه. ازاین چهارنفر حداکثر یک نفرباید میدون باشن یا اصلا نباشن... استقلال جای بازیکنی مثل غلامی نیست.. میلیچ هم دیگه فوتبالش تموم شده نباید تمدید کنن.
  • قشم آبی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    حرفای عباس سی ثانیه کاملا درسته
  • ابي IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    لطفا تا دربي ساكت باشيد!!!پيشكسوتان پر حاشيه
  • محمدطاها IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
    موافق حرفای این پیشکسوت در مورد شیخ نیستم..درسته که شیخ کاملا افت کرده اما قطعا بود و نبودش تو ایجاد موقعیت تفاوت دارد..شیخ تو بازی هدف اول حملات استقلال بود تمام توپ ها به او ختم میشد و هدف سانتر های متوالی بود که اکثرا بهش نمی رسید بنظرم حضور شیخ در زمین منافع بیشتری برای ما دارد تا حضورش روی نیمکت چرا که قدرت بدنی شیخ برای استقلال موقعیت سازی می کند همچنین او با مشغول کردن مدافعان به خود به فضاسازی برای سایرین کمک می کند اتفاقی که حتی با وجود بازی بسته ذوب شاهدش بودیم..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی