چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
۰ |
۴
چلسی – آرسنال؛ پایان خوش
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پایان فصل نزدیک است و چلسی و آرسنال می‌خواهند با برتری در دربی سرخابی‌های لندن در لیگ برتر انگلیس، هدیه‌ای به هواداران‌شان بدهند.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۳:۴۵ در ورزشگاه استمفوردبریج در دیداری از هفته سی‌وششم لیگ برتر انگلیس، چلسی میزبان آرسنال خواهد بود. یکی در پی تثبیت جایگاهش برای راهیابی به لیگ برتر است و دیگری در پی پایانی آبرومندانه برای فصلی ناموفق.

چلسی؛ غول آبی
اگر بگوییم این روزها چلسی تبدیل به یک غول شده، بیراه نگفته‌ایم. در واقع در بهترین روزهای ممکن چلسی اوج گرفته و می‌تواند پایانی خاطره‌انگیز در این فصل داشته باشد. تیمی که توخل ساخته منچسترسیتی صدرنشین که در آستانه قهرمانی است را هم غافلگیر کرد و برای دومین بازی متوالی این تیم را شکست داد. حالا ۲ نبرد حساس در پیش دارند. دیدار سنتی با آرسنال حیثیتی است، اگرچه نزدیک به یک دهه می‌شود که در خانه به همشهری قرمزپوش‌شان نباخته‌اند. با این حال برای این که حضورشان در لیگ قهرمانان فصل بعد را مسجل کنند، نیاز به برد دارند. هفته بعد هم ۲ نبرد حساس با لسترسیتی در پیش خواهند داشت؛ یکی فینال جام حذفی و دیگری دیداری مهم در لیگ برتر. آیا چلسی خوان آخر را به سلامت رد می‌کند؟

آرسنال؛ دلخوشی هواداران
با پایانی که فصل قبل آرسنال داشت، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد چنین جایگاه و چنین روزهایی در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ در انتظار تیم آرتتا باشد. میکل فصل پیش قهرمانی جام حذفی و جام خیریه را برای توپچی‌ها به ارمغان آورد، اما تیمش این فصل به تنظیمات کارخانه برگشت! مثل این که آرسنال درست بشو نیست. نه ونگر توانست روزهای آخر حضورش در باشگاه آن‌ها را به جمع مدعیان برگرداند، نه امری در لیگ برتر کاری از پیش برد و نه آرتتا می‌تواند جایگاهی شایسته آرسنال برای این تیم فراهم کند. با این حال هیچ حرفی مبنی بر تغییر او مطرح نشده و به نظر می‌رسد یک فصل دیگر هم فرصت خواهد داشت تا برنامه‌هایش را پیش ببرد. آرسنال می‌خواهد پایانی داشته باشد که حداقل هواداران به آن دلخوش کنند. شاید شکست چلسی در استمفوردبریج فقط کمی از دردهای‌شان بکاهد.

آخرین جدال
در دیدار رفت این فصل لیگ برتر، آرسنال ۳ بر یک چلسی را شکست داد. لاکازت، ژاکا و ساکا برای آرسنال و آبراهام برای چلسی گلزنی کردند.

آمار بازی
۲۰۲) در ۲۰۲ نبرد آبی و قرمز شهر لندن، آرسنال ۷۸ برد و چلسی ۶۵ برد داشته‌اند و ۵۹ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۵۷) در ۵۷ دیدار لیگ برتری چلسی و آرسنال، آبی‌ها ۱۹ برد و قرمزها ۲۱ برد داشته‌اند. ۱۷ بازی هم مساوی شده است.
۵) در ۵ دیدار آخر چلسی و آرسنال، سهم هر تیم ۲ برد بوده و یک بازی هم بدون برنده خاتمه یافته است.
۸) در ۸ دیدار آخر لیگ برتری در استمفوردبریج، چلسی به آرسنال نباخته است. ۶ برد و ۲ تساوی داشته‌اند.
۱۰) آخرین برد لیگ برتری آرسنال در استمفوردبریج حدود ۱۰ سال پیش (اکتبر ۲۰۱۱) رقم خورد. آن بازی را توپچی‌ها ۵ بر ۳ بردند.
۴) چلسی توخل در خط دفاعی شرایط خوبی پیدا کرده و در ۱۵ بازی لیگ برتری منهای بازی عجیب مقابل وست‌برومویچ که ۵ گل دریافت کردند، تنها ۴ گل خورده‌اند.
۵) آرسنال در ۵ بازی آخر خارج‌ازخانه‌اش شکست نخورده است. ۳ برد و ۲ تساوی در این دیدارها داشته‌اند.

مصدومان و محرومان
متئو کواچیچ و آندریاس کریستنسن مصدوم هستند نمی‌توانند در ترکیب چلسی قرار بگیرند. داوید لوئیس، گرانیت ژاکا و پابلو ماری هم مصدومان آرسنال هستند که در نبرد لندنی‌ها غایب خواهند بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
مندی، آسپیلیکوئتا، زوما، رودیگر، جیمز، جورجینیو، گیلمور، آلونسو، مانت، زیاش و هاورتس
آرسنال: لنو، چمبرز، هولدینگ، گابریل، تیرنی، الننی، پارتی، ساکا، اودگارد، اسمیت راو و اوبامیانگ
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی