نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
دروغ است؛ فیلم دربی را آتش نزدند/ بعد از زدن ۶ گل به تاج عذرخواهی کردیم/ می‌توانستیم بیش از ۶ گل بزنیم اگر ...
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حسین کلانی پیشکسوت پرسپولیس گفت: هر دو تیم شرایط خوبی دارند و پرمهره هستند. فکر می‌کنم بازی جذابی را شاهد باشیم. هم پرسپولیس و هم استقلال مدعی قهرمانی هستند.

خبرورزشی - با وجود گذشت ۳۸ سال از دربی تاریخی سال ۵۲ هنوز هم وقتی نزدیک دربی می‌شویم خیلی در مورد آن بازی و نتیجه عجیب و غریبی که در بازی به وجود آمد حرف می‌زنند. حسین کلانی پیشکسوت خوش نام پرسپولیس یکی از بازماندگان آن دربی است. با کلانی در خصوص خاطره‌های آن بازی و همچنین شرایط این روزهای پرسپولیس قبل از بازی روز جمعه گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس در بازی مقابل سپاهان ۲ امتیاز حساس را از دست داد در این خصوص چه صحبتی دارید؟
خب پرسپولیس تازه از بازی‌های آسیایی برگشته بود و خستگی کار را کمی دشوار کرد. با این وجود نمایش پرسپولیس بسیار خوب بود و می‌توانست برنده بازی باشد. به هر حال از این اتفاقات زیاد رخ می‌دهد و بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید هرچند پرسپولیس مستحق برد در این بازی بود. متاسفانه اتفاقات آخر بازی اصلا خوشایند فوتبال ما نبود و من اصلا درگیری را نمی‌پسندم. پرسپولیس و سپاهان به نوعی پسرخاله هم هستند چون مکتبشان یکی است. نمی‌دانم چرا در چند سال اخیر در این بازی اتفاقات حاشیه ای زیاد رخ می‌دهد. من از مسئولان دو تیم خواهش می‌کنم خودشان این مسائل را مدیریت کنند تا دیگر این درگیری‌ها پیش نیاید.

جمعه دربی برگزار خواهد شد پیش بینی شما از این بازی چیست؟
هر دو تیم شرایط خوبی دارند و پرمهره هستند. فکر می‌کنم بازی جذابی را شاهد باشیم. هم پرسپولیس و هم استقلال مدعی قهرمانی هستند؛ من به شخصه امیدوارم تیم محبوبم برنده دربی باشد. همیشه هواداران و رسانه‌ها از دو هفته قبل از دربی حساسیت این بازی را بالا می‌برند ولی واقعیت این است که این دیدار هم ۳ امتیاز دارد و مثل سایر بازی‌های لیگ است.

دروغ است؛ فیلم دربی را آتش نزدند/ بعد از زدن ۶ گل به تاج از آنها عذرخواهی کردیم

علی پروین در مصاحبه ای اعلام کرد در دربی سال ۵۲ کاش کمتر به استقلال گل می‌زدیم. شما به عنوان کسی که در آن بازی حضور داشتید چه نظری دارید؟
استقلالی‌ها به دلایلی در آن دربی شرایط روحی خوبی نداشتند و ما توانستیم ۶ گل به استقلال بزنیم. ما و استقلال تیم بسیار خوبی داشتیم ولی اتفاقات بازی طوری رقم خورد که این نتیجه پرگل بدست آمد. من بهترین دوستانم تاجی هستند و در تیم رقیب بازی می‌کردند. اتفاقا بعد از بازی به خاطر دوستانمان ناراحت بودیم و من به همراه چند بازیکن دیگر به رختکن تاجی‌ها رفتیم و از آن‌ها عذرخواهی کردیم ولی به هر حال این مسائل باعث جذابیت فوتبال می‌شود و ما در آن روز خاص توانستیم ۶ گل به استقلال بزنیم. فکر می‌کنم اگر بازی چند دقیقه دیگر ادامه داشت می‌توانستیم بیشتر به آن‌ها گل بزنیم.

بعضی‌ها مدعی شدند فیلم آن بازی معروف را نابود کردند؛ اصل ماجرا چه بود؟
به این شکل که عنوان شد نبود. واقعیت این است که واحد سیار صدا و سیما برای مسابقات جهانی کشتی رفته بود و دربی فیلمبرداری نشد. فقط یک گروه مستندساز آمده بودند که آن‌ها صحنه‌هایی از بازی را فیلمبرداری کردند ولی نمی‌دانم همان فیلم‌ها الان کجاست. البته تصویری از آن بازی در مجله‌های همان زمان کار شد و مصاحبه‌های بازیکنان و عوامل هر دو تیم هم موجود است. به هر حال آن بازی را نمی‌شود کتمان کرد ولی این که گفتند فیلم را آتش زدند درست نبود.

در این زمینه بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مجهول الهویه ZA ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    48 سال
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      تاج هم در سال 1347 با نتیجه 8 بر صفر پرسپولیس رو در هم کوبید و بعدش رفتن از بازیکنان این تیم در رختکن عذرخواهی کردن که چرا اینهمه بهشون گل زدن. بالاخره با هم رفیق بودن. البته اگه بازی دقیایق بیشتری ادامه داشت چند گل دیگه هم می زدن ولی همین 8 تایی که زدن هم کافی بود و تاریخ رو نمی شه کتمان کرد.
  • امید IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    دلتون خوش کنید ب این نتیجه همه پیشکسوتاتون آرزو ب دل از این دنیا رفتن قهرمانی آسیا ندیدن
  • مکتب عبده IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    آلمان 7 تا به برزیل زد منچستر 8 تا به آرسنال زد بایرن مونیخ 7 تا به بارسا زد و... اما رسانه ها فقط دو سه روز اول به اون بازیها پرداختن و بعدش دیگه فراموش شدن در آینده هم هیچ یک از هواداران اون تیمها برای هوادران رقیب کری نمیخونن و اون نتایج رو به رخ شون نمیکشن اما پیشکسوتان لنگ حدود 50 ساله که داره درباره یک بازی موهوم حرف میزنن و هر سال چند تا پیر و پاتال دور هم جمع میشن و جشن می گیرن!!! واقعا که جهان سومی هستیم
    • مجتبی IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      اخه تو کیسه رو با آلمانو برزیلو منچستر و بقیه مقایسه می کنی شما فقط یه چیز براگفتن دارین که اون هم مال خودتون نیست بلکه مال تاجه تاجی که منحل شد ولی شما حقیرا خودتونو تاجی میدونین، دوستاره ای که شما باهاش پوذ میدید فقط یه تاریخ ازش میدونین همین. راستی شماها که قهرمان اسیاشدید چرا سال بعد رفتید دسه سه شرکت کردید
    • مکتب عبده NL ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      استقلال رو با آلمان و برزیل و منچستر مقایسه نمی کنم لنگی، فرهنگ رسانه ها، پیشکسوتان، بازیکنان و هواداران اون تیمها رو با فرهنگ رسانه ها، پیشکسوتان، بازیکنان و هواداران فوتبال در ایران به خصوص لنگی ها مقایسه می کنم واقعا تفاوت از زمین تا آسمان است
  • تتلیتی وحشتناک باهوش IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    افتخارات عهد بوق قابل افتخار نیست
    • فرشید IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      حتما جام کوپا امجدیه افتخار محسوب میشه؟
  • غلام بوقی IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    درود بر استاد کلانی مرد تمام نشدنی و معمار پرسپولیس بزرگ. اون روز خوب یادمه که آقا کلانی قبول نکرد که روی دوش ما بیاد تا توی شهر و بازار بچرخیم ولی جوان ترها قبول کردن یه جنتلمن واقعیه این کلانی! تاریخ هرگز اون روز رو فراموش نخواهد کرد. سه تا دوربین بود که خودم دیدیم داشتن فیلم برداری میکنند! یکی پشت زمین پرسپولیس و یکی هم زمین تاج و یکی هم از بالا وسعت زمین رو میگرفت.
  • خانی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    عشقی کلانی! بغیر از عکاس ها چند تا بودن که داشتن فیلم میگرفتن! خیلی دنبال فیلم بازی رفتیم که در صدا وسیما آخرش رسیدیم به اینکه همون شب تیمسار خسروانی دستور داده بود که فیلم بازی رو ببرن برای او؟ حالا خسروانی فیلم رو نابود کرد و یا چیزه دیگه خدا داند. ولی تاریخ پرشکوه پرسپولیس ایران بعد از اون بازی دوباره از نوع نوشته شد.و حالا بعد از پنجاه سال پرسپولیس با بیش از پنجاه ملیون عاشق تبدیل شده به پرهوادارترین و پر افتخارترین تیم در ایران و آسیا.
  • چهل سال سایه مافیای لنگ IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
    کل افتخارات لنگ همون ۶ جعلی است که هر بار یه پیش کسوتاشون میاد یه دلداری به هواداران شون میده که فیلم موجوده..ولی ۶ تا استقلال تو حذفی به لنگ و دو تا ستاره واقعی استقلال رو نمیتونن تحمل کنن....چون در این چهل سال کل مسولین هنه امکانات وبودجه رو برای لنگ بسیج کردن ولی دریع از یه افتخار بین المللی چون لنگ همه افتخاراتش جعل و تقلب بوده نون بازو شون نبوده و این موضوع رو کل ایران بعیر از عده قلیلی از جماعت لنگ قبول دارن..
    • غریبه IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      اولاکه شش پرسپولیس توبازی بوده نه توپنالتی شماتوپنالتی زدی اینکه شش تایی نمیشه بعدشم شمابالاترین بردی که داشتین که چهارتاگل بوده که مااونم داشتیم چراکورکورانه حرف میزنی حرف حقیقت تلخ میدونم
  • علی IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    خبرورزشی سوادت نم کشیده؟! 48 سال از اون بازی خیالی میگذره نه 38 سال
  • شمس IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    بابا یکی از کیسه کشایی که فوتبال حالیشه(البته اگه هست) بیاد به بقیه بیسوادا بگه نتیجه در مسابقات حذفی در ۹۰ دقیقه یا ۱۲۰ دقیقه ثبت میشه ضربات پنالتی حساب نبست این توی کل جهان یه قانونه حالا شما شش تای ۵۲ رو میخواین با این اراجیف جبران کنید فیلمش نیست بازیکنا که هستن از پرویز مظلومی بپرسید مصاحبه کرده تایید کرده بعدشم چطور تا اسم شش تا میاد میگین ما نخوردبم تاج خورده اگه تاج با شما متفاوته چرا یکی از ستاره هاشو چسبوندین روی لوگوتون؟؟؟؟ و اینکه ما هم در جام در جام آسیا که به مراتب از کوپا امجدیه سخت تر بود قهرمان شدیم ما قهرمانی واقعی آسیا رو تجربه کردیم شما که تاج بین ۴ تیم داغون اونم توی امجدیه قهرمان شد و شما تا الان دارید پزش رو میدید!!!! ما افتخار نداربم!!!!!!؟؟؟ در افتخار ما همین بس که هر چی مرد سال آسیاست از مکتب پرسپولیس معرفی شده علی کریمی علی دایی کریم باقری مهدوی کیا و و و شما تنها یه قهرمانی قابل ذکر دارید اونم قهرمانی دسته سومه تنها تیمی که توی جهان مستقیم از لیگ یک پرتش کردن لیگ سه اسقلاله این افتخار کمی نیست ها!!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی