حرف‌های تلخ هم اتاقی سردار آزمون؛ از سودای بازی در پرسپولیس تا دستگیری آقای دلال!/ ذخیره من در ترکیب اصلی پرسپولیس بازی می‌کند
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

فریدون زبیدانی تقریبا ۲۲ سال سن داشت که در دام یک دلال فوتبال گرفتار می‌شود، آن هم با وعده بازی در تیم پرسپولیس و تیم‌های خارجی.

خبرورزشی - فریدون زبیدانی متولد ۱۳۷۴ در اهواز است که وقتی ۱۰ سال سن داشت به عضویت تیم آیندگان ملاثانی درآمد و پس از آن نیز در تیم نونهالان فولاد خوزستان شاغل شد. او که از جمله فوتبالیست‌های آینده دار خوزستانی محسوب می شد، با تیم ملی نونهالان که کاپیتان دوم تیم هم بود، در رقابت های انتخابی المپیک در سنگال موفق شد به همراه تیم ملی ضمن کسب مقام سوم این رقابت ها، سهمیه المپیک را هم به دست آرود.

زبیدانی در ادامه مسیر موفق فوتبالی خود، در سال ۲۰۱۱ به تیم ملی نوجوانان ایران نیز دعوت شد و در بازی‌های جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کرد. او بعد نیز به عضویت تیم امید فولاد در آمد و دو فصل قهرمانی در ایران را با این تیم تجربه کرد اما همین موفقیت ها در حالی که می توانست برای زبیدانی تداوم داشته باشد، پایان کار فوتبالیستی بود که آینده را برای خودش روشن ترسیم کرده بود؛ زبیدانی در پی بی مهری ها و برای این که بتواند بیش از پیش استعداد خود را نشان دهد، در دام یک دلال که همبازی اش به او معرفی می کند، گرفتار می شود. دلالی که نه تنها پول او را برداشت و رفت و باعث شد خیلی ها او را قضاوت کنند، بلکه عشق به فوتبال را در او به تنفر تبدیل کرد.

در ادامه نیز سرنوشت تلخ این فوتبالیست خوزستانی را که با وعده بازی در پرسپولیس و تیم های خارجی، در دام دلال گرفتار می شود، می خوانید:

شروع یک ماجرای پردردسر

حدودای سال ۹۵ بود که در تیم امید فولاد خوزستان فعالیت داشتم اما بعد از آن همه تلاش برای فوتبال این باشگاه و در حالی که موقع ثمره کارم بود، متوجم شدم مسئولان باشگاه اصل هوای من را ندارند. آن موقع سردار آزمون در اردوی تیم ملی نوجوانان نیز همبازی و هم اتاقی من بود اما به او توجه شد و الان در روسیه بازی می کند ولی من با بی توجهی مسئولان وقت باشگاه فولاد دچار سرنوشتی شدم که از فوتبال دور شدم، به صورتی که حالا حتی طاقت دیدن بازی فوتبال را هم ندارم.

آن زمان در باشگاه فولاد، نه من را به تیم بزرگسالان می بردند و نه وقتی می خواستم از تیم امید فولاد جدا شوم، به من رضایت نامه می دادند. مسئولان وقت باشگاه به من می گفتند باید حق رشد بدهی. به آن ها می گفتم من این همه در رده های سنی مختلف باشگاه فولاد زحمت کشیدم و مدال کسب کردم و این چه رفتاری است که با دارید و تکلیفم را مشخص نمی کنید. بدترین سال های عمرم همان موقع بود. من موقعی که با تیم های ملی نونهالان و نوجوانان به کشورهای مختلف می رفتم، پیشنهادهایی داشتم اما نرفتم زیرا به تیم ملی و کشورم تعصبم داشتم و به ایران برگشتم.

آشنایی با دلال

به هر حال وقتی دیدم خیلی به من بی توجهی می شود، مجبور شدم به دلال روی بیاورم. یکی از همبازی هایم در تیم ملی یک دلال را به من در تهران معرفی کرد و من هم به همراه چند دوست فوتبالیست در خوزستان، که آن ها هم می خواستند در تیم های دیگر توپ بزنند، پول جمع کردیم تا به آن فرد دلال بدهیم و ما را به تیم های لیگ برتری مختلف ببرد. من هم پول ها را از دوستانم جمع آوری کردم و بعد به حساب این آقای دلال واریز کردم. اما یک دفعه آن آقا غیبش زد و من متهم شدم. هرچه گفتم من مقصر نیستم، کسی حرفم را باور نکرد و خیلی مورد قضاوت قرار گرفتم. حتی نزدیک ترین افراد به من، حرفم را باور نکردند و تنها کسی که پای من ماند و تاکنون هم کنارم مانده، همسرم است که در این جریان من را درک کرد. آن دلال به من وعده حضور در پرسپولیس و حتی بازی در تیم های خارجی را داده بود.

من آن زمان با مراجعه به تهران، از این آقا شکایت کردم و بعد از آن اتفاق که حدود سال ۹۶ رخ داد، مدتی پیش از دادگاه تهران با من تماس گرفتند که آن فرد دستگیر شده است. طبق آن چه به من اعلام شد، گویا آقای دلال از خیلی ها پول گرفته و به آن ها وعده حضور در تیم های مختلف را داده بود. او اکنون شاکی های بسیاری دارد و قاضی اعلام کرده که تمام اموال این آقا باید مصادره شده و به فروش برود و بعد نیز پول ما به حساب هایمان واریز خواهد شد.

آن پارتی بازی ها

به هر حال با بی مهری و بی توجهی که دیدم و بعد هم فریب آن دلال، دیگر از فوتبال فاصله گرفتم. آن هم من که سه پیشنهاد خارجی داشتم. حتی زمانی که اسکوچیچ سرمربی فولاد بود، من را با خودش به تمرین تیم بزرگسالان فولاد می برد اما بعد افراد دیگری سرمربی فولاد شدند و بازهم همان پارتی بازی ها شروع شد و حق من که از کودکی در فولاد بازی می کردم و پله پله رشد کرده بودم، ضایع شد، در حالی که حقم بازی در تیم بزرگسالان فولاد بود.

عشق، حسرت و تنفر

واقعا تاسف خوردم که چرا آن پیشنهادهای خوب خارجی را رد کردم و بعد به جایی رسیدم که این گونه مورد بی توجهی قرار گرفتم تا آینده خودم، همسرم و فرزندم تحت تاثیر قرار بگیرد. من در تمام این سال ها خیلی حسرت خورده ام. طی این چند سال نیز پس از اتفاقی که برایم رخ داد و در دام دلال افتادم، رفتارم تغییر کرده است و به یک فرد افسرده تبدیل شده ام. من عاشق فوتبال بودم اما نمی توانم حتی فوتبال ببینم و وقتی تلویزیون در حال نشان دادن بازی فوتبال است، همسرم شبکه تلویزیون را تغییر می دهد چون من به هم می ریزم و حسرت می خورم که چه چیزهایی را از دست دادم. الان تمام همبازی های من پرسپولیس هستند و اکنون نیز ذخیره من در ترکیب اصلی پرسپولیس بازی می کند، اما من...  . واقعا خیلی سخت است و به نوعی مدت ها است از فوتبال تنفر دارم.

گله مند از قضاوت اطرافیان

حسرت می خورم که چرا آن سال ها از من حمایت نکردند تا چنین اتفاقات تلخی برایم رقم بخورد. من جوانی ام را به خاطر فوتبال از دست دادم و بعد هم چون حمایت نشدم و آن جریان تلخ پیش آمدم،دیگر نفهمیدم زندگی چیست. در این میان نیز وقتی آن دلال پول ها را برداشت و رفت، من خیلی سختی کشیدم و تمام زندگیم تلخ و تحت تاثیر قرار گرفت وخودم نیز طرد شدم؛ خیلی ها از اقوام نزدیک در مورد من حرف زدند و من را قضاوت کردند و خیلی اذیت شدم. البته هرکسی در مورد من بد حرف زد و باعث شد دیگران هم در موردم بد فکر کنند را به خدا می سپارم و شاید حتی آن ها را نبخشم زیرا با آبرویم بازی کردند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    اراده داشته باش یکسال سختی بکش وچند سال بعدش بازی کن وحسرت گذشته رو نخور امثال شما زیاد هستند.پس مقاومت وپشتکار ودلسرد نشدن که البته به روحیات شما بشتگی داره و از حاشیه دور شو وبا گذشته زندگی نکن...یا علی
  • MGH IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    عزیز جان، شما اولیش نیستی و مطمئناً آخریش هم نخواهی بود. اینجا همینه. تا بوده همین بوده. برای رشد توی این فوتبال به چیزایی بیش از استعداد و مهارت نیاز داری
  • خشایار IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    چیزی به اسم آکادمی فولاد خوزستان وجود نداره اینها همه دلال بازی و پارتی بازی میکنند و نیروی انسانی و پول مردم خوزستانو به هدر می دهند بیش از ده ساله که فولاد در بوق کرنا هوار میزند که ما آکادمی فوتبال داریم ولی این دروغشان آنجا ثابت میشود که بازیکنان بازنشسته و از رده خارج شده را برای فولاد خوزستان خریداری می کنند که مبادا فولاد قهرمان ایران شود و باشگاه های دیگر متضرر شپند.
  • شهریار IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    تا جایی که می‌دونم سردار از سال 92 تیم ملی هست و حتی آخرین اردو تیم ملی سال 93 برای جام جهانی خط خورد و همون سال مهاجم ثابت ایران جام ملت ها بود چطور سال 95 نوجوانان با شما همبازی بوده ،سردار حتی باشگاهش برای بازی های دوحه انتخابی المپیک سال 94 باشگاهش اجازه نداد بیاد ،اونوقت چطور با اون سن هم اتاقی شما می‌شده اون موقع 21سالش بوده
  • Aziz IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    بزرگوار طمع خودت کار دستت داده تمام گفته هات دال برتقصیر خودته تو فوتبالیست بودی لباس یا زمین نبودی قیمت روی خودت گذاشتی
  • تراکتورسازی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    دوست عزیزم مگر تو چندسالته پاشو یکم عجله کن اگه الان پاشی به مقصد میرسی من قول میدم به لیگ برتر میرسی الان مثلا کارت چیه چقد درامد داری تو راحت میتونی همون پول و بیشتر در دسته دو بگیری بقران به چیزی امید داشته باشی میرسی مطمعا باشی خواهی رسید طرف چهل و چند سالشه فعلا فوتبال بازی میکنه اونم لیگ اصلی. نیت کن بگو حتما خواهم رسید عجله نکن پله به پله از لیگ دو یا سه شروع کن یکم سختی بکش ولی اخرشو نگا کن بخدا که میرسی دلم روشنه بجنگ بجنگ تا پیروزی.
  • داش رضا IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    البته خودت هم کم اشتباه نکردی که بایه بازیکن سرشناس ومورداطمینان جامعه مشورت کنی امثال دایی ومهدوی کیا وغیره رفتی یه راست پول دادی جایی بازیت بدن دومااینکه بازیکن بایداینقدرخوب باشه که تیمهای دیگه دنبالش بیان نه اینکه التماس کنه بازیش بدن بهرحال اشتباهات گذشته خودت راگردن کسی ننداز وبااراده وهمت ازاول شروع کنن مطمعن باش خداوندکمکت میکنه وبزودی به اوج برمیگردی بازانوی غم بغل کردن کسی بجایی نرسیده
  • شمسعلی IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    بی مهری ها غوغا می‌کنه مهاجم در تیم استقلال هست که دو زار بازی بلد نیس ولی میلیاردی قرارداد میبنده خب مشخصه یه دلالیهایی این وسط داره انجام میشه و گرنه مگه میشه بازیکنی که در تیم قبلیش همین وضعو داشته دوباره با قرارداد میلیاردی سر از یه تیم دیگه دربیاره! استقلال استاد حیف و میل کردن بیت المال هس، استعدادها معطل مانده و پارتی دارها داخل تیم هستن!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی