ماجراهای فرهاد و پرسپولیس/ از مجیدی در حال پیوستن به پرسپولیس تا نمایش نمادی که جنجالی شد/ شکست ناپذیری روی نیمکت
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

فرهاد به خوبی می‌داند برتری مقابل پرسپولیس مشکلات حاشیه‌ای استقلال را به طرز بسیار قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد داد و شانس این تیم برای قهرمان شدن در فصل جاری را بالا می‌برد.

خبرورزشی - رویارویی با پرسپولیس این موقعیت را برای سومین مرتبه به فرهاد مجیدی خواهد داد تا تحت عنوان سرمربی استقلال رکورد شکست‌ناپذیری خود در دربی پایتخت را تداوم بخشد. چهره‌ای که حضورش در دربی‌ها تحت عنوان بازیکن دو نیمه کاملاً متفاوت داشت. نیمه اول، سرشار از اتفاقات حاشیه‌ای و ناکامی اما نیمه دوم، مملو از شادی و پیروزی.

داستان سرمربیگری اما با روزهای بازیگری اصلاً قابل مقایسه نیست و مجیدی آنقدر با تجربه شده که تفاوت آن را درک کند. اتفاقاً سرمربی جوان آبی‌پوشان تا اینجای کار به عنوان مرد شماره یک نیمکت استقلال ناکامی مقابل پرسپولیس را تجربه نکرده و روز جمعه نیز می‌خواهد همچنان روند مذکور را تداوم ببخشد.

استارت با ناکامی

فرهاد مجیدی اولین بار در تابستان سال ۷۶ فضای دربی پایتخت را تجربه کرد. بازیکنی که ۴۸ ساعت قبل از جدال با پرسپولیس رضایت‌نامه او برای پیوستن به جمع استقلالی‌ها صادر شد و ناصر حجازی فقید از وجود او در ترکیب ثابت استفاده کرد.

استقلال شکست تلخ سه بر صفر را در آن بازی متحمل شد و رسانه‌ها از سرمربی وقت آبی‌پوشان بابت میدان دادن به فرهاد تحت عنوان مهره ثابت انتقاد کردند.

مجیدی در مسابقه مورد نظر خوب نبود ولی انصافاً در آن بازی که مسابقه خداحافظی فرشاد پیوس هم تلقی می‌شد تقریباً هیچ کدام از بازیکنان استقلال در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشدند و نمی‌توان شکست را فقط گردن یک نفر انداخت.

بازیکن جوان مورد علاقه ناصرخان پس از آن ناکامی تلخ، آرام‌آرام در استقلال جا افتاد و به یک مهره کلیدی بدل شد.

مصدومیت عجیب و غریب

استقلال در تابستان سال ۷۷ قهرمان لیگ آزادگان شد و به جام باشگاه‌های آسیا راه پیدا کرد ولی ناگهان فرهاد مجیدی حرف از جدایی زد و حتی تا آستانه پیوستن به پرسپولیس هم پیش رفت ولی با تلاش مدیران وقت باشگاه استقلال، قضیه جمع‌وجور شد و چهره مورد علاقه هواداران در پاییز همان سال مجدداً به تمرینات آبی‌پوشان پایتخت بازگشت.

البته استقلال در همان مقطع دربی پایتخت را به پرسپولیس واگذار کرد و مجیدی به خاطر مصدومیت از ناحیه بینی در آن مسابقه، نتوانست تیم ملی را در بازی‌های آسیایی بانکوک همراهی کند و از یک افتخار بزرگ محروم شد. ملی‌پوشان کشورمان توانستند عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی را به خودشان اختصاص بدهند.

روزهای بدون پیروزی

مجیدی تا اوایل پاییز سال ۷۹ در استقلال ماندگار شد (البته غیر از یک مقطع چند ماهه که به تیم راپیدوین اتریش پیوست و دوباره به استقلال بازگشت ) ولی تا آن زمان با وجود کسب افتخارات ارزشمند همراه با آبی‌پوشان، هنوز نتوانسته بود طعم شیرین پیروزی در دربی پایتخت را بچشد. او در حالی راهی الوصل امارات شد که آرزوی برتری مقابل پرسپولیس هنوز برایش محقق نشده بود.

آغاز روزهای خوب

دوران حضور فرهاد در رقابت‌های لیگ حرفه‌ای امارات، پاییز سال ۸۶ به اتمام رسید و این بازیکن دوباره استقلالی شد تا زیر نظر ناصر حجازی فوتبال خود را دنبال کند ولی روند پیروز نشدن او مقابل پرسپولیس با پیراهن استقلال تا پاییز سال ۸۹ تداوم پیدا کرد.

سرانجام این طلسم در مهر ماه آن سال شکست و استقلال با تک گلی که خود مجیدی در آخرین دقایق وارد دروازه علیرضا حقیقی کرد، توانست پرسپولیس را شکست بدهد. آن پیروزی در واقع آغاز روزهای خوب فرهاد همراه با استقلال مقابل حریف سنتی خود بود. روزهایی که هواداران این تیم همچنان از آنها به نیکی یاد می‌کنند.

فرهاد مجیدی (استقلال - پرسپولیس؛ دربی جام حذفی 1399-1398)

پیروزی‌های رویایی

طلسم نبردن پرسپولیس برای فرهاد مجیدی شکسته شده بود و حالا او همراه با استقلال روی نوار پیروزی در دربی قرار داشت. آبی‌پوشان در فروردین سال ۹۰ دوباره پرسپولیس را شکست دادند و این اتفاق را تابستان و پاییز همان سال نیز تکرار کردند تا طی کمتر از ۱۵ ماه، چهار مرتبه فاتح دربی تهران شوند.

در تمام این بازی‌ها فرهاد مجیدی نقش بسیار مؤثر و مثبتی برای کامیابی شاگردان پرویز مظلومی ایفا کرد و همین مسئله موجب شد محبوبیتش نزد هواداران به مراتب بیشتر از قبل شود.

ماجرای نماد

فرهاد زمستان سال ۹۰ برای مقطعی از استقلال جدا و راهی الغرافه  قطر شد. اتفاقی که خیلی‌ها هنوز هم معتقدند اگر رخ نمی‌داد، استقلال قطعاً عنوان قهرمانی فصل ۹۰ - ۹۱ را به دست می‌آورد.

به ‌هرحال مجیدی چند ماه پس از پیوستن به تیم قطری در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا به تهران سفر کرد تا برابر پرسپولیس صف‌آرایی کند. در همان مسابقه بود که سرمربی کنونی استقلال هنگام خروج از میدان در پاسخ به اعتراض گروهی از هواداران پرسپولیس، انگشتان خود را به نشانه عدد چهار (اشاره به چهار پیروزی متوالی استقلال مقابل پرسپولیس) نشان داد. کاری که سروصدای بسیار زیادی راه انداخت.

درگیری داخل رختکن

زمستان سال ۹۷ اتفاق عجیبی در استقلال رخ داد که البته با واکنش مثبت طرف‌داران این تیم مواجه شد. نتایج پرفرازونشیب آبی‌پوشان مدیران این باشگاه را مجاب کرد تا فرهاد مجیدی را بازگردانند و از وجود او به عنوان دستیار اول شفر استفاده کنند.

فرهاد در آن مقطع یک بار دربی تهران را تجربه کرد که اتفاقاً تجربه تلخی هم بود. استقلال در آن مسابقه با یک گل شکست خورد و حاشیه‌های بسیار عجیب و غریبی را به چشم دید. از عوض شدن پنالتی زن تیم در داخل میدان تا کتک‌کاری چند بازیکن درون رختکن در بین دو نیمه. البته مجیدی پس از پایان بازی مورد انتقاد رسانه‌ها قرار نگرفت ولی سرمربی آلمانی استقلال به نداشتن اقتدار متهم شد. اتهامی که کاملاً هم درست بود و در نهایت آبی‌ها چوب آن را خوردند.

شکست‌ناپذیری

فرهاد زمستان سال ۹۸ پس از اینکه سرمربی ایتالیایی استقلال دیگر حاضر به بازگشت نشد، ریسک بسیار بزرگی انجام داد و هدایت استقلال را پذیرفت. او طی آن چند ماه دو مرتبه در چارچوب لیگ برتر و جام حذفی شاگردانش را به مصاف پرسپولیس فرستاد و در هر دو مسابقه موفق ظاهر شد.

استقلال بهمن ماه سال ۹۸ در حالی دربی تهران را با تساوی دو بر دو خاتمه داد که انصافاً نمایش خوبی ارائه کرده و فقط به خاطر اشتباهات فردی برخی از نفرات پیروزی را در آخرین دقایق از دست داد.

شهریور ماه پارسال نیز مردان مجیدی با شکست دادن شاگردان یحیی گل محمدی در نیمه نهایی جام حذفی، راهی مسابقه فینال شدند.

حالا باید ببینیم رکورد سال‌های شکست‌ناپذیری فرهاد مقابل پرسپولیس در مقام سرمربی استقلال جمعه‌شب تداوم پیدا خواهد کرد یا خیر؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    مهندسی های لیگ برتر فصل 1399-1400: *************************************************************************************************************************** 1- پنالتی پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان درست نبود و نهایتا بازی مساوی می شد.(2 امتیاز مهندسی شده) 2- در بازی پرسپولیس و شهر خودرو، میلاد سرلک به علت خطای شدید باید دقیقه 35 بازی که هنوز بازی صفر بر صفر بود اخراج می شد و پرسپولیس با 10 نفره شدن باید 60 دقیقه 10 نفره مقابل ذوب آهن بازی می کرد که باختش حتمی بود.(3 امتیاز مهندسی شده) 3- پرسپولیس به وضوح اعلام کرد مقابل نساجی بازی نمی کنه چون می خواد برای فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کنه. در این صورت باید بازی 3 بر صفر به نفع نساجی مازندران می شد دقیقا مثل بازی سوپرجام استقلال و پرسپولیس. اما سازمان لیگ مهندسی شده اینکارو نکرد. (1 امتیاز مهندسی شده). 4- در بازی استقلال و پرسپولیس، پنالتی واضح دقیقه 10 استقلال گرفته نشد که اگر گرفته می شد استقلال دقیقه 10 دو بر صفر جلو می افتاد و با نتیجه خوبی دربی رو می برد و حتی پرسپولیس چند بازی بعد به حاشیه می رفت.(1 امتیاز مهندسی شده).
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      5- در بازی پرسپولیس و فولاد، پنالتی فولاد کاملا درست بود چون توپ به بالای بازوی مدافع پرسپولیس خورد و کاملا هند بود اما گل اول پرسپولیس صحیح نبود چون قبل از به ثمر رسیدن گل، توپ به استوک پای چپ بازیکن پرسپولیس خورد و به اوت رفت و اوت باید به نفع فولاد گرفته می شد. اما اوت به نفع پرسپولیس گرفته شد و همون توپ رفت و تبدیل به گل شد. (2 امتیاز مهندسی شده). 6- گل اول پرسپولیس مقابل ماشین سازی کاملا آفساید بود.(2 امتیاز مهندسی شده). 7- دو تا گل پرسپولیس مقابل نساجی مازندران آفساید بود. (2 امتیاز مهندسی شده). 8- در بازی سپاهان و پرسپولیس جدا از اینکه یک پنالتی سپاهان گرفته نشد، وحید امیری هم باید دقیقه 60 مسابقه کارت زرد دوم را می گرفت و اخراج می شد و پرسپولیس باید 35 دقیقه 10 نفره بازی می کرد که باخت پرسپولیس حتمی بود و این اخراج سرنوشت مسابقه رو تغییر می داد.. (1 امتیاز مهندسی شده). می بینید 14 امتیاز مهندسی شده تا اینجای بازی ها به صورت زیرکانه ای به پرسپولیس هدیه داده شد و شما اگه این 14 امتیاز رو از پرسپولیس کم کنید رتبه واقعی پرسپولیس در جدول دستتون میاد.
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      این سیرکی که اسمشو گذاشتین لیگ برتر لطفا تعطیلش کنید و از همون اول بگید پرسپولیس قهرمانه و نذارید اینهمه پول بیت المال هدر بره. جمع کنید این مسخره بازی ها رو.
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      همه هوادارن استقلال و سپاهان توجه کنن: وقتی که گل گهر می خواست با پرسپولیس مسابقه بده سریعا حکم گل گهر توسط کمیته انضباطی صادر شد و تیم گل گهر بدون گادوین منشا و امیر قلعه نوعی و دست و پا بسته رو فرستادن مقابل پرسپولیس در حالی که قبل از اون گل گهر سیرجان داشت نتایج خوبی می گرفت اما الان که جمعه قراره بازی استقلال و پرسپولیس برگزار بشه از روز دوشنبه کمیته انضباطی هنوز حکمی صادر نکرده و منتظره دربی تموم بشه و بعدش هم معلوم نیست کسی رو مجازات کنن یا نه. الان باید وحیدی امیری و سید جلال حسینی برای دربی محروم بشن اما اینا هرگز اینکارو نمی کنن. محرومیت این دونفر قبل دربی، توی قهرمانی این فصل سپاهان و استقلال نقش یسزایی داره. به احتمال زیاد بعد دربی هم محروم نمیشن چون فوتبال کشور دست ایناست
    • هوادار سپاهان IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      وحید امیری در بازی سپاهان و پرسپولیس باید دقیقه 60 بازی روی تکل از پشت، کارت دومش رو می گرفت و اخراج می شد و سپاهان به راحتی پرسپولیس رو شکست می داد. پنالتی و خطای هند دقایق آخر هم به کنار. واقعا برای این لیگ مهندسی شده متاسفیم. حتی محمد حسین میثاقی هم در برنامه خودش این صحنه رو نشون نداد چون اینا هم مافیای رسانه ای لنگی در صدا و سیما هستند.
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      متاسفانه پروژه تضعیف سازی استقلال هنوز ادامه داره. توی بحرانی ترین زمان ممکن دست نشانده های مسعود سلطانی فر اجازه دادند که فراز کمالوند مربی استقلال از این تیم جدا بشه و بره به یک تیم دیگه. اصلا هم ربطی به مغز متفکر و این حرفا نداره. مدیرعامل استقلال و اعضای هیئت مدیره اگه قرارداد درست با فراز کمالوند بسته بودند نمی تونست همینجوری وسط فصل بره تا تیم سایپا رو از سقوط نجات بده. چرا احمدی مددی و دیگر دست نشانده ها برای سقوط نکردن سایپا در حال تلاش هستند و چرا براشون قهرمانی استقلال اصلا مهم نیست. به احتمال زیاد از بردهای استقلال در آسیا غمگین و ناراحت هستند و سریعا فراز کمالوند رو فرستادن سایپا. بحث خود فراز کمالوند نیست بلکه مربی تیم آخر فصل و حساس ترین زمان نمی تونه ول کنه بره و اینجا مدیران استقلال مقصر هستند که قرارداد سفت و محکمی نبستند. اگه فراز کمالوند وسطش می خواست بره اصلا چرا پیشنهاد فرهاد مجیدی رو قبول کرد. چرا باید مدیران دست نشانده، استقلال رو سکوی پرش مربیان غیر حرفه ای قرار بدن. فرهاد توی بازی ذوب آهن دست تنها بود و توی دربی هم دست تنهاست. همش برنامه ریزی شده بود
    • لنگی ها مافیای فوتبال ایران IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      با توجه به امتیازهای مهندسی شده ای که به پرسپولیسی ها دادن به احتمال زیاد گلات مهندسی شده هم امسال تقدیم لنگیا می شه مگه اینکه یکسری حوادث غیر منتظره در بازیها پیش بیاد که از دست تیم مهندسی کننده در بره
    • سیدرضا IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      ممنون دوست عزیز از وقتی که برای احقاق حقمون گذاشتی.
  • همه رنگها به جز قرمز IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    سلطان فرهاد سرور یویو درصدمحمدیه
  • لنگ ورزشی IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    مثل خدابیامرز ناصرخان شخصیت کاریزماتیکی داره
  • مافیای قرمز IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    شاه فرهاد لنگ رو سوراخ کن
  • ناشناس IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    عشقی، عشققققققققققق
  • هفت تیرکش معروف IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    دربی فقط همونی که سیدمجید حسینی رفت تو دروازه ایستاد
  • شمسعلی IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    انصاف و عدالتتون رو شکررررررررررررررررررررررررررررررررررررر همین زو فقط میگم علی کریمی با استقلال قرارداد بست و بخاطر مسایل اون فوتسال و خصوصیاتش لج کرد رفت پیروزی خودشم اعلام کرده این رو ولی یکبارررررر در این مورد حرفی نمیزنید ولی این نه قراردادی بست نه چزی همیشه میگید.اونم فرهادی ک تعصبش به استقلال برای همه اثبات شده است
  • سیدرضا IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    درجستجوی کهنترین مکتب فوتبالی یابهتر بگم فلسفه ای برای درست زندگی کردن ازراه ورزش بایدبیش ازهفتاد ودوسال برگردیم عقب،پاییزهزاروسیصدوبیست وچهارچند جوون ورزشکاردانشجووتحصیلکرده ایرانی وفرنگی،مسلمان،مسیحی،یهودی، کمونیست،ملی مذهبی ونظامی همچون علی دانایی فرد،پیرکارلو،پطروس باباجان، حسنعلی منصور و پرویزعموقلی پایه های تیم همیشه آبی پایتخت ایرانوبنا گذاشتن.نگفتم کهن ترین باشگاه فوتبال ایرانی که ازتاج قدیمیترهم داشتیم تیماییکه همچون فیلمای ایرانی اونزمان فقط برای سرگرمی تشکیل شده بودن.اما تاج باشگاهی بودکه فلسفه داشت اونامی‌دونستن چرابازی می‌کنن.با اومدن مرحوم خسروانی وسپردن نیمکت تیم به مربی بنام وبزرگی چون رایکوف رنسانس فوتبال ایران رقم خوردامامتاسفانه با وقوع انقلاب،اون کینه هاو دشمنیها اجازه ندادن این رنسانس تکمیل بشه وباشروع جنگ تحمیلی آخرین میخ بر تابوت نوزادی که تیمساردرتاج باخون دل به بلوغ رسونده بودزده شد.به خوزستان پایتخت آبی ومهدفوتبال ایران حمله شدو بعد از این،فوتبال ایران دربست در اختیارشهربانی وشاهینی های قدیمی که پرسپولیس نام گرفته بودن قرارگرفت از اون پس .....بقیه کامنت بعدی
  • سیدرضا IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    یک گام به جلو بوده، ده گام به پرتگاه‌ها سقوط کردیم تا امروز. تا از دوران تیمسار خسروانی و عصر شکوفایی و پادشاهی فوتبال ایران در آسیا برسیم به عصر شاهینیهای توده ای و دولتی ها درفوتبال ، تا از رنسانس تاج و خسروانی برسیم به قهقرای پاس ، پرسپولیس بنیاد مستضعفان ، وزارت صنایع و معادن ، شهربانی ، نیروی انتظامی ، شخص وزیر مهندس محلوجی فرمانده نیروی انتظامی سردار آجرلو ، قالیباف، شفق و عروسکهایی چون نوآموز و افرادی کثیف چون عابدینی …… تا امروز یک فوتبال آبرومند نداشته باشیم که احترام آسیا رو برانگیزه. تا عصر یخبندان. تا اینکه خانواده این فوتبال یک بزرگِ خاندان نداشته باشه تا سنگ‌هامونو با ای اف سی وابکنه و اجازه نده اینطور تحقیر بشیم مقابل تصمیم گیری اعراب برای ما . فوتبال اگر فوتبال بود... فوتبال ما حتی اگر مدرسه بود امروز فوتبالی ها با مدرک دکترای واقعی از اون فارغ‌التحصیل شده بودن و احترام دیگرانو برمی‌انگیختن.فوتبال اگر فوتبال بود ما نباید فقط و فقط یک ناصرخان حجازی داشتیم برای سربلندی و شرافت فوتبال ایرانی . اما دریغ که هیچ کس در جوی حقیری که به مردابی می‌ریزد مروارید صید نخواهد کرد.
  • سیدرضا IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    ممنون از خبر که با وجودداشتن خبرنگارهایی از هر دو تیم بیش از ربع قرن هست که تنها مرحم زخم دل فوتبالیا هست ، دمتون گرم و دنیاتون سبز
  • پرسپولیس قهرمان IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    خبر گزاری باید بی طرف باشه ولی ما خیلی خوشحالیم که این همه تیم.خبر گذاری طرفدار های سطحی دور هم جمع شدن و دارن واکنش هایه نخنما نشون میدن حرفی هست تو زمین بزنید طرفداران عاقل تیمشون رو بلا میبرن این همه انرژی رو صرف حمایت تیم خودتون بکنید نه این که باعث انگیزه بیشتر پرسپولیسی‌ها بشید یا حق
  • محسن کوهدشتی استقلال دو ستاره IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    شاه فرهاد تنهاست خدایا خودت کمکش کن. اگه رگ منو بزنن مطمئنم خونی که از بدنم میزنه بیرون رنگش آبیه، شک ندارم. دوستان ما خط دفاعی مون فقط با یه جابجایی ساده رمز بردمون و قهرمانیمون میشه شک نکنید به این مرادمند باید جای یزدانی رو بگیره فقط همین. بخدا یزدانی کنده خیلی ام کنده ریتم حرکتیش امان ما رو بریده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی