دلیل شکست استقلال با ۶ گل در دربی معروف/ دسیسه بود؟
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

گودرز حبیبی از پیشکسوتان قدیمی تیم فوتبال استقلال می‌گوید که شکست سنگین این تیم در دربی سال ۵۲ مقابل پرسپولیس با ۶ گل دسیسه بوده است.

خبرورزشی - گودرز حبیبی درباره شرایط دربی روز جمعه اظهار داشت: دربی همیشه سر و صدای الکی دارد. چون استقلال و پرسپولیس کری‌خوانی دارند، برخی این بازی را بی‌جهت گنده می‌کنند، اما در اصل یک بازی مثل بازی‌های دیگر است. حتی به لحاظ فنی دو تیم معمولاً کمتر بازی خوب ارائه می‌کنند، چون ابتدا می‌خواهند شکست نخوردند تا هواداران علیه‌شان شورش نکنند. به همین دلیل معتقدم آن استرس بازی را خراب می‌کند و اگر مربیان و بازیکنان این استرس را از خود دور نکنند، این بار هم دربی همان آش و همان کاسه است.

وی درباره شرایط دو تیم برای دیدار روز جمعه گفت: برای این دربی بازیکنان پرسپولیس آماده‌تر هستند و این تیم از نظر مهره‌ای بهتر است و به استقلال برتری دارد، مگر اینکه استقلالی‌ها با دوندگی بیشتر بتوانند مقابل پرسپولیس کاری کنند، وگرنه اگر عقب ماندگی‌شان را جبران نکنند، گرفتار می‌شوند.

حبیبی در واکنش به این مسئله که پس از نمایش خوب استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا همه انتظار یک دربی جذاب را از دو تیم دارند و پیش‌بینی خودش چیست، گفت: فکر نمی‌کنم هیچکدام از دو تیم عملکرد آسیایی خود را در دربی به نمایش بگذارند. دلیل آن هم استرس بی‌دلیل این بازی است، مگر اینکه مربیان خوبی وجود داشته باشند که استرس را از بازیکنان بگیرند که آنهم نیست.

بیشتر بخوانید:

پیشکسوت باشگاه استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا معتقد است مجیدی نمی‌تواند آنطور که باید تیمش را برای دربی آماده کند، اظهار داشت: فرهاد مجیدی جوان است و معتقدم در مقابل گل‌محمدی اشراف بیشتری نسبت به او به کارش دارد. از طرفی گل‌محمدی الان بازیکنان خوبی هم دارد. مجیدی هم پیش از این در استقلال بود، اما رفت و دوباره برگشت و همین رفت و برگشت، مشکلاتی را برای تیم و خودش ایجاد کرد.

حبیبی همچنین درباره شکست ۶ بر صفر استقلال مقابل پرسپولیس در دربی سال ۵۲ گفت: یک دسیسه‌هایی در کار بود. یکسری می‌خواستند از باشگاه استقلال جدا شوند و جلوتر با تیم‌هایی که موردعلاقه‌شان بود صحبت کرده بودند. یکی دو تا از دوستان‌مان هم که اجازه بدهید اسم‌شان را نیاورم، آنها هم که بعداً اسطوره‌های باشگاه شدند، با باشگاه اختلاف آنچنانی پیدا کردند. یک گروه دارایی، یک گروه شاهین، یک گروه هم که بچه‌های استقلال یعنی تاج، همین‌ها باعث شدند که دفاع وسط توپ‌های آنچنانی را راحت بدهد که سال بعد برود پرسپولیس. رفیق عزیزمان هم گل‌های آنچنانی بخورد که ... .

وی در پاسخ به این سؤال که چنین مسئله‌ای (اختلاف بازیکنان با باشگاه) در شکست استقلال تأثیر داشته است، اظهار داشت: خیلی تأثیر داشت. بچه‌ها بد بازی کردند و خودشان در زمین نخواستند بازی کنند و حرکت‌هایی انجام دادند. خدا را شکر می‌کنم که آن موقع من دیگر بازی را کنار گذاشته بودم. حتی برای تماشا هم نیامدم، چون اختلافات قبلش را در باشگاه دیده بودم، ولی بازی باید انجام می‌شد و کاری هم نمی‌شد انجام داد. برای همین گرفتار شدیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    صد در صد دسیسه بوده... جواد الله وردی متهم ردیف اول خیانت به تاج بوده و هست
    • 4 در 6 IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      جالبه مصاحبه اسطوره خودتون قبول نداريد ميگه نصف تيم دسيسه کردن يک نفر متهم نکرد// عين زمان بازي کيسه با سايپا که قلعه نوعي دسيسه چيد تا سايپا ببره //کلا همينجور آدمايي هستن کيسه فقط فکر دسيسه چيني هستن حالا حساب کن بخودشون رحم نميکنن با تيمهاي ديگه چيکار ميکنن
    • مهدی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
      وقتی تعصب نباشه همین میشه هم اسم تیم عوض میشه هم تو تازیخ باشگاه کلی میشه کم کاری بازیکن پیدا کرد برای کله پا کردن مربی اون وقت این تیم را میشه بهش گفت قابل احترام خخخخ
  • شمسعلی. AE ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    آره ارواح دلت ، ما هم باور کردیم ، حتما آن ۴ بر ۱ هم دسیسه بود ، راستی ۴ بر ۲ هتریک میکنه یا پاس میده چی ؟؟؟؟ آنهم دسیسه بود ؟؟؟؟؟؟ با این حساب در باشگاهی را که بازیکنانش اینقدر راحت با دسیسه و نیرنگ هر بلایی میخواهند سر تیم و مربی و هوادار می آورند باید گل گرفت
  • محمود IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    شاه مملکت کیسه کش بوده،مدیر عامل کیسه خودش یه آدم اطلاعاتی بوده،به خاطر کیسه تورنمنت برگزار میکردن،چندبار به خاطر اینکه کیسه جونشون بدون دردسر قهرمان بشن باشگاه پرسپولیسو منحل کردن،برای اینکه رو کیسشون ستاره بزنن کوپا امجدیه راه بندازن،بعد بیان دسیسه بکنن پرسپولیس شش تا به کیسه جونشون گل بزنه.بارون از زمین به آسمون میباره.آخه یه چیزی بگین که خودتونم بتونین توجیه کنید.ولی دم اونایی که کیسرو گل بارون کردن گرم.یجوری زدن که تا الان دارن میسوزن
  • الدوچرخه چی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    واقعا عجیبه یعنی در کیسه جماعت یه همچین ادم عاقل وبا فهم وشعوری پیدا میشه!اخه ما هرچی دیده بودیم مثل هم بی منطق و هوچیگر و متوهم بودند!ایول به این میگن پیشکسوت که بدون توهم واقعیات رو بزبان اورد وازهیچ کسی هم نترسید.نه مثل اون پیرمرد متوهم یا اون مومیایی که هرچند ده سال یبار میاد یه جوکی میگه و میره تو اهرام مصر تا یه دهه دیگه و یه جوک دیگه!
  • پارسه GB ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    شما فقط مصاحبه آقای کلانی رو مقایسه کن با این یارو اون یارو قراب، سلطانشون جباری، فضانوردشون فنونی زاده و یکی دوتا دیگه که تو این چند روز برامون جوک تعریف کردند. بعد متوجه میشی چرا ما خدا رو شکر میکنیم که پرسپولیسی هستیم.
  • هوادار قدیمی فوتبال IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    از سوی بعضی از استقلالی های جوان اول انکار شد که چنین بازی انجام نشده است باور این شکست برایشان سخت بود می گفتند این بازی افسانه بود خدا را شکر هم بازیکنان استقلال و پرسپولیس آن موقع اکثرشان زنده هستند وهم میلیون ها هوادار آن موقع استقلال و پرسپولیس سرحال‌ و درقید حیات هستند و هنوز هم بازی های این دو تیم را دنبال می کنند فقط بزرگترین اشکالی که بازی پخش مستقیم نشد همزمانی با مسابقات کشتی بین المللی بود که تلویزیون بخاطر محدود بودن امکاناتش فقط مجبور بود کشتی را پوشش دهد کل تلویزیون ایران دو کانال بیشتر نداشت ومردم هم مجبور بودن از رادیو بازی را گوش دهند آن موقع رادیو هم حرف اول را برای پخش بازی ها می زد بعد دیدند نمی شود این بازی را انکار کرد گفتند تعدادی بازیکن استقلال خیانت کردند که اینها توجیهات خوبی برای شکست استقلال در آن زمان نیست پرسپولیس تنها تیمی ایرانی بود که بازی با تیم های ایرانی نمی توانست این تیم را ارضا کند از این رو هر ماه یک تیم از انگلستان یا آلمان و یا شرق اروپا و حتی تیم های سانتوز و کروزیرو و بن سون سون از برزیل را دعوت می کرد و بازی دوستانه انجام می داد
  • تاج کبیر = افتخار ،تمدن و اصالت IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    آقای حبیبی!! بگذارید این جماعت لنگ حرفهای شما و سایر پیش کسوتان قدیمی که پرده از رازهای پنهان و اصرار پشت فوتبال بر می دارید درک نکرده و مسخره کنن....رازهایی که در دل شما باقی مانده و البته در تاریخ هم ثبت خواهد شد که عدالت و مردانگی وشرافت در فوتبال مکتب عبدو نبوده و نخواهد بود.. بگذار این جماعت هوچی گر دلشان به این اعداد و ارقام خوش باشد..!!.چون دیگر افتخار وجامی ندارن و این افتخارات چند ساله شان هم به گواه همه فوتبالی ها با ناپاکی بدست آمده است. نییرنگ و دسیسه در مکتب عبدو در طول چهل سال به کرات دیده شده..بگذارید دل شان خوش باشد..مهم اینست که تیم باشکوه و باعطمت استقلال تاج کبیر اصالت و تمدن وافتخار دارد که دیگر اینها خریدنی نیست..
    • پرسپولیس CA ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      آره فقط شما راست میگید بقیه دروغگو و نادان هستن راستی خبر داری که داوران رو توجیه میکردن که براتون سوت بلبلی بزنن یا خبر داری اون موقع تیمسار جونتون چون رئیس فدراسیون فوتبال بودن چند تا تیم رو منحل کردن و بازیکنان درجه یک اون تیم‌ها رو به زور وادار میکردن که به تیم منفور و کثیف کاج برن نمونه اش پرویز قلیچ خانی یا جلال طالبی حتی نمیدونی که کاظم اولیایی صریحا خودش گفت که احمد رضا عابدزاده را که می‌خواست بره پرسپولیس بردن و اون رو در خونه یکی از طرفداران کاج حقیر بزور وادار کردن که با تیم کاج حقیر قرارداد امضا کنه این رو خودش صریحا گفت
  • الاستقلال سعودی IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    شایدم اونموقع وزیروشاه پرسپولیسی بودن که کیسه 6تاخورده
  • قهرمان همه دوران IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    خداروشکر می کنم که اون موقع من دیگر بازی رو کنار گذاشته بودم. حتی برای تماشا هم نیامدم،...!!!!!! بعد اون وقت این بابا چه جوری متوجه شده و صد درصد به این قطعیت رسیده که دقیقا کدوم بازیکن ها خیانت کردند و دسیسه ای تو کار بوده!!!!!! در حالی که بازی پخش نشده اصلا از تلویزیون!!!!!!
  • natascha ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    سلام. با پایان کار سلطانی فر قهرمانی های پرسپولیس هم به پایان میرسد. 4 سال وزارت 4 سال قهرمانی.
  • شاهین IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    پرسپولیس تنها تیمی ایرانی بود که بازی با تیم های ایرانی نمی توانست این تیم را ارضا کند از این رو هر ماه یک تیم از انگلستان یا آلمان و یا شرق اروپا و حتی تیم های سانتوز و کروزیرو و بن سون سون از برزیل را دعوت می کرد و بازی دوستانه انجام می داد جمله فضایی هوادار قدیمی فوتبال اره تو راست میگی اونوقت یه همچین تیمی عرضه گرفتن یه جام اسیایی حتی 4 جانبه رو هم نداشت....بخندیم یا بگرییم جلبک
  • علی IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    واسه قهرمانی باید شخصیت قهرمانی داشته باشی..اون چند باری هم که قهرمان شدید فامیلاتون تو فدراسیون بودن.الانم کیسه کشایی توفدراسیون هستن ولی سرورتون انقدر قدرت وابهت داره که دیگه حریفش نمیشید.افتاااااااااااااادددد؟احترام به پرسپولیس مثلج احترام به پدرومادر واجبه .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی