چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
۴ |
۲
زمان عید فطر در ایران/ دربی همزمان با عید فطر می‌شود؟
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

نمی‌توان با قطعیت و یا درصد احتمال بالا درباره عید فطر بودن فردا صحبت کرد؛ هرچند که در تقویم پنجشنبه (۲۳ اردیبهشت) اول ماه شوال ثبت شده است.

خبرورزشی - لیگ برتر کشورمان از یک هفته گذشته به شدت درگیر دربی و دیدار حساس پرسپولیس و استقلال شده است. هر چند حواشی الکلاسیکوی ایران کمی فضای دربی را در روزهای ابتدایی هفته کمرنگ کرد.

سابقه دربی‌ها نشان می دهد بر اساس برنامه ریزی سازمان لیگ برخی از مسابقات حساس پرسپولیس و استقلال در سال‌های گذشته در عید فطر یا در نزدیکی این عید سعید برگزار شده است. دربی برگشت لیگ امسال نیز یک روز بعد از عید فطر یا همزمان با این عید سعید برگزار می شود. 

اگر ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب فردا را عید فطر تشخیص ندهند دربی امسال نیز همزمان با عید فطر خواهد بود.

حجت الاسلام موحدنژاد عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با برنامه چاپ اول شبکه خبر، درباره احتمال رویت هلال ماه شوال گفت: نمی‌توان با قطعیت و یا درصد احتمال بالا درباره عید فطر بودن فردا صحبت کرد؛ هرچند که در تقویم پنجشنبه (۲۳ اردیبهشت) اول ماه شوال ثبت شده است.
 
وی افزود: به دلیل شرایط خاص جوی از امکان پذیری رویت هلال ماه اطمینان نداریم؛ اما طبق هر سال ۱۰۰ گروه استهلال در نقاط مختلف کشور برای رویت ماه مستقر شده اند.
 
موحدنژاد در پایان گفت: گزارش‌های مختلف گروه‌های استهلال بررسی و نتیجه آن خدمت رهبر انقلاب ارائه می‌شود و در صورت حصول اطمینان ایشان از رویت ماه، حلول ماه مبارک شوال اعلام می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سیدرضا IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
    عید سعید فطر بر همه ی مسلمین بالاخص روزه داران مبارک ، امیدوارم سرخابیها و معجزه ی فوتبال به ما بهترین عیدی رو بده و در کنار خانواده لبریز از هیجان بشیم با دیدن یک بازی جذاب و نفسگیر . وای که چقدر کری لذت داره در خانواده بعداز برد استقلال که من تنها آبی هستم در بین همه و همه ی فامیل قرمز ، اما وای بحال من اگر زبونم لال ...بگذریم حتی فکرشم ترسناکه . ایکاش جادوی فوتبال یادمون ببره چند صباحی مشکلاتی که ناجوانمردانه به ما تحمیل کردن دشمنان قسم خورده ی ایران
  • ruhollah IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    نه بابا همین امروز که ازش تا حالا ۱۵ دقیقه هم گذشته به گفته رهبر عیده عیدتون مبارک به امید پیروزی سرخ
    • الناز IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
      فوتبال فوتبال ایرانه مهم درخشیدن در لیگ قهرمانان است من خودم پرسپولیسیم ولی باز هم برام زجر آور نیست که استقلال ببره
  • سهند IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
    اولن فوتبال ایران هرگز هیچ الکلاسیکویی ندارن دومن فردا برگزار میکنه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی