لایپزیش – دورتموند؛ جامی ارزشمندتر از آنچه که هست
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لایپزیش و دورتموند، برای جامی امشب در برلین مبارزه خواهند کرد که برای هر دو باشگاه بیش از آنچه که به نظر می‌رسد ارزشمند خواهد بود.

خبرورزشی - از ساعت ۲۳:۱۵ امشب در المپیااشتادیون شهر برلین، لایپزیش و دورتموند در فینال جام حذفی آلمان به مصاف هم خواهند رفت. لایپزیش اولین جامش را می‌خواهد و دورتموند به فکر قهرمانی پس از ۴ سال است.

لایپزیش؛ پایان خوش مربی جوان
آخرین روزهای تیم قابل احترام یولیان ناگلزمن. لایپزیش با وجود تمامی مخالفان در آلمان برای سیستم باشگاهداری، تیم جوانی دارد که پر است از بازیکنان و مربیان آینده‌دار. ۲ فصل پیش به کسب جام نزدیک شدند و حالا دوباره همان‌جا هستند. یولیان ناگلزمن امیدوار است آخرین روزهایش روی نیمکت لایپزیش با یک قهرمانی همراه شود. این مربی خوشفکر و جوان نه خودش هنوز جامی گرفته و نه تیمش در تاریخ کوتاه‌مدتش قهرمانی دارد. لایپزیش به طور کلی فصل خوبی داشته، چرا که نزدیک‌ترین تیم به بایرن بوده است.

دورتموند؛ فراموشی تلخی‌ها
فصل عجیب و حتی ناراحت‌کننده‌ای برای دورتموند بوده. وقتی تیمی که باید رقیب بایرن‌مونیخ در راه قهرمانی بوندس‌لیگا باشد، به‌سختی بین ۴ تیم برتر لیگ قرار می‌گیرد، این یعنی یک جای کار می‌لنگد. زنبورها امیدوارند فصل بعد، فصل بهتری برای‌شان باشد. با این حال ادین ترزیچ سرانجام چند هفته خوب را روی نیمکت زنبورها تجربه کرده. ۵ بازی متوالی در بوندس‌لیگا برنده شده‌اند و آخرین آن‌ها مقابل رقیب‌شان در فینال جام حذفی بوده. آیا با شکست لایپزیش تلخی‌ها را فراموش می‌کنند؟

آخرین جدال
هفته پیش در دیدار برگشت دو تیم در بوندس‌لیگا، دورتموند ۳ بر ۲ لایپزیش را شکست داد. در آن دیدار جذاب رویس و سانچو (۲ مرتبه) برای دورتموند) و کلوسترمن و اولمو برای لایپزیش گلزنی کردند.

آمار بازی
۴) دورتموند ۴ قهرمانی در جام حذفی آلمان کسب کرده که تا رکورددار قهرمانی یعنی بایرن که ۲۰ جام گرفته، فاصله زیادی دارد.
۰) لایپزیش هیچ‌گاه تابه‌حال در تاریخش در سطح اول فوتبال آلمان جام نگرفته. در فینال جام حذفی یک مرتبه ۲ فصل پیش حاضر بودند که به بایرن باختند.
۷) در ۷ نبرد آخر دو تیم، دورتموند شکستی نداشته. ۶ بازی را از لایپزیش زنبورها برده‌اند. در مجموع لایپزیش ۲ برد مقابل دورتموند داشته.
۵) یوسف پولسن از لایپزیش صدرنشین جدول گلزنان جام حذفی است. جیدن سانچو ستاره جوان دورتموند هم ۴ گل در این تورنمنت زده.
۱) در صورت رقم خوردن هر نتیجه‌ای در بازی امشب یک مربی اولین جام دوران کاری‌اش را بالای سر خواهد برد. یولیان ناگلزمن و ادین ترزیچ مربیان ۳۳ و ۳۸ ساله دو تیم تابه‌حال جامی کسب نکرده‌اند.

مصدومان و محرومان
تایلر آدامز، آنخلینیو، لازار ساماردژیچ و آدام سوبوسلای مصدومان لایپزیش هستند و فینال را از دست داده‌اند. ماروین هیتس، متئو موری، یوسوفا موکوکو، مارسل اشملتسر، اکسل ویتسل و دن اکسل زاگادو هم به دلیل آسیب‌دیدگی در فینال نمی‌توانند دورتموند را همراهی کنند.

ترکیب احتمالی دو تیم
لایپزیش:
گولاشی، کلوسترمن، اوپامکانو، اوربان، موکیله، زابیتسر، کمپل، هالستنبرگ، اولمو، هایدارا و شورلوت
دورتموند: بورکی، پیژچک، آکانجی، هوملس، گوئریرو، جان، بلینگام، سانچو، رویس، رینا و هالند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی