پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
۰ |
۴
مسی از رونالدو سبقت گرفت/ لئو بیشتر از کریس درآمد دارد
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در تازه‌ترین رده‌بندی پردرآمدترین ورزشکاران جهان، ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا از همتای پرتغالی خود بالاتر ایستاد.

خبرورزشی - نشریه فوربس رده‌بندی پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد که در این رده‌بندی لیونل مسی کاپیتان تیم فوتبال بارسلونا با سبقت گرفتن از کریستیانو رونالدو پردرآمدترین بازیکن فوتبال جهان در سال گذشته میلادی لقب گرفت.

طبق گزارش فوربس؛ مسی در سال گذشته، ۱۳۰ میلیون دلار درآمد داشته است که ۹۷ میلیون دلار آن از ورزش بوده و ۳۳ میلیون دلار آن از منابع غیرورزشی. پس از مسی ۳۳ ساله، رونالدوی ۳۵ ساله با ۱۲۰ میلیون دلار درآمد دومین فوتبالیست پردرآمد سال ۲۰۲۰ بوده است. ستاره پرتغالی یوونتوس ۷۰ میلیون دلار از درآمدهایش را از ورزش و ۵۰ میلیون دلار دیگر را از فعالیت‌های غیرورزشی کسب کرده است.

با این حال نه مسی و نه رونالدو پردرآمدترین ورزشکاران جهان نیستند، چرا که جایگاه نخست رده‌بندی فوربس در اختیار کانر مک‌گرگور ستاره ایرلندی مسابقات UFC است که ۱۸۰ میلیون دلار درآمد داشته است.

این جایگاه سال گذشته به راجر فدرر ستاره سوئیسی تنیس تعلق داشت اما با توجه به غیبت یک ساله پرافتخارترین تنیسور جهان به دلیل مصدومیت، او به رده هفتم پردرآمدترین ورزشکاران جهان سقوط کرده است. با این حال او باز هم طی سال گذشته ۹۰ میلیون دلار درآمد داشته است که تنها ۳ درصد آن جوایز و پاداش‌های ورزشی بوده و مابقی از فعالیت‌های غیرورزشی.

سه نفری که بالاتر از فدرر و پایین‌تر از رونالدو هستند نیز به ترتیب عبارتند از داک پرسکات از تیم فوتبال آمریکایی دالاس کابویز با ۱۰۷.۵ میلیون دلار درآمد (۹۷.۵ میلیون دلار از ورزش و ۱۰ میلیون دلار خارج از ورزش)، لبران جیمز ستاره تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز در NBA با ۹۶.۵ میلیون دلار درآمد (۳۱.۵ میلیون دلار از ورزش و ۶۵ میلیون دلار خارج از ورزش) و نیمار ستاره تیم فوتبال پاری‌سن‌ژرمن ۹۵ میلیون دلار (۷۶ میلیون دلار از ورزش و ۱۹ میلیون دلار خارج از ورزش).

رده‌بندی ۱۰ ورزشکار پردرآمد دنیا در سال ۲۰۲۰ با حضور لوئیز همیلتون راننده انگلیسی تیم فرمول یک مرسدس با درآمدی ۸۲ میلیون دلاری (۷۰ میلیون دلار از ورزش و ۱۲ میلیون دلار از سایر فعالیت‌ها) به عنوان نفر هشتم، تام بردی بازیکن تیم تامپا بی بوکانیز در لیگ فوتبال آمریکایی با درآمدی ۷۶ میلیون دلاری (۴۵ میلیون دلار از ورزش و ۳۱ میلیون دلار از سایر فعالیت‌ها) به عنوان نفر نهم و کوین دورانت بازیکن تیم بسکتبال نیویورک نتس در لیگ NBA با درآمدی ۷۵ میلیون دلاری (۳۱ میلیون دلار از ورزش و ۴۴ میلیون دلار از سایر فعالیت‌ها) به عنوان نفر دهم، کامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی