شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
۰ |
۰
چلسی – لسترسیتی؛ جام آبی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قهرمان دوم فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ فوتبال انگلیس امشب در ومبلی مشخص خواهد شد؛ در فینال جام حذفی که هردو سر آن تیم‌های آبی‌پوش چلسی و لسترسیتی هستند.

خبرورزشی - امشب از ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه ومبلی لندن، چلسی و لسترسیتی بر سر قهرمانی قدیمی‌ترین تورنمنت تاریخ فوتبال یعنی جام حذفی انگلیس مبارزه خواهند کرد. مایکل اولیور داور این دیدار حساس خواهد بود. چلسی می‌خواهد در روزهای خوب یک جام بگیرد و لسترسیتی در پی تکرار خاطرات خوش چند سال پیش با کسب یک جام دیگر است.

چلسی؛ اولین جام با مرد آلمانی
توماس توخل به اولین جام می‌اندیشد. چلسی در فصلی که شروع خوبی نداشت حالا شانس دارد جام بگیرد. این اولین فینال از ۲ فینالی است که به لطف مرد آلمانی به آن‌ها رسیده‌اند. چلسی در حالی به ومبلی می‌آید که همین هفته به همشهری‌اش آرسنال باخته. توخل تابه‌حال مقابل لستر قرار نگرفته. جالب است بدانید بعد از شکست مقابل روباه‌ها بود که فرانک لمپارد جای خودش را به توخل داد و به نوعی آن‌ها سبب خیر در باشگاه چلسی شده‌اند! حالا چلسی در روزهای خوبش شانس دارد تا شکست و ناکامی‌های متععد فصول اخیر مقابل لسترسیتی را خوش‌موقع جبران کند. آیا بعد از ۳ سال دوباره در جام حذفی قهرمان خواهند شد؟

لسترسیتی؛ خاطره‌سازی دوباره
وقتی بعد از آن قهرمانی تاریخی لسترسیتی افت کرد و در نهایت عذر کلودیو رانیری مرد اول قهرمانی‌شان در لیگ برتر را خواستند، سخت بود که روباه‌ها با گرفتن تصمیم درست و انتخاب‌های درست باز هم در جمع بزرگان انگلیس قرار بگیرند. حالا می‌توان ادعا کرد که بیگ‌سیکس یک تیم دیگر را هم کنار خودش می‌بینید. شاید حتی بتوان گفت لسترسیتی از تیم‌هایی مثل آرسنال و تاتنهام هم از لحاظ کیفی جلوتر است. حالا برندان راجرز می‌خواهد کار خوبش را با کسب یک جام تکمیل کند. او با وجود این که در لیورپول هم خوب کار کرده بود، هنوز جامی در انگلیس کسب نکرده است. برخلاف چلسی، لسترسیتی نبرد بزرگ با منچستریونایتد را برده و به استقبال فینال می‌آید.

آخرین جدال
ژانویه ۲۰۲۱ دیدار رفت این فصل لیگ برتر را لسترسیتی ۲ بر صفر از چلسی برد. اندیدی و مدیسون برای روباه‌ها در آن دیدار گلزنی کردند.

آمار بازی
۸) چلسی ۸ قهرمانی در جام حذفی انگلیس دارد. اولین جام‌شان را سال ۱۹۷۰ و آخرین آن‌ها را سال ۲۰۱۸ کسب کرده‌اند. فصل قبل هم فینالیست بودند که به آرسنال باختند.
۰) لسشترسیتی رکورددار حضور در فینال و قهرمان نشدن است. روباه‌ها ۴ مرتبه فینالیست شدند و همگی آن‌ها را باخته‌اند. بعد از ۵۲ سال به فینال رسیده‌اند. آخرین فینال‌شان سال ۱۹۶۹ بوده که به منچسترسیتی باختند.
۱۶) در ۲۱ فینال آخر جام‌حذفی انگلیس (از سال ۲۰۰۰ به بعد)، ۱۶ مرتبه یک پای فینال تیمی از لندن بوده است. لندنی‌ها ۱۳ فینال را برده‌اند.
۱) تقریباً یک سال پیش آخرین مرتبه این دو تیم در جام حذفی به مصاف هم رفتند. آن دیدار در مرحله یک‌چهارم نهایی را چلسی با یک گل برد.
۰) آبی‌های لندن ۲ فصل گذشته در لیگ برتر موفق به شکست لستر نشده‌اند. در ۵ بازی آخر لیگ برتری لستر ۲ بر داشته و ۳ بازی مساوی شده است.
۴) تمی آبراهام از چلسی و کلچی ایهناچو از لسترسیتی ۴ گل در جام حذفی زده‌اند و همراه ۳ بازیکن دیگر صدرنشین جدول گلزنان هستند.
۱) چلسی در ۵ مرحله قبلی تا رسیدن به فینال فقط یک گل دریافت کرده است.
۱) توماس توخل و برندان راجرز هردو با وجود کسب چندین جام در آلمان، فرانسه و اسکاتلند، در انگلیس جام ندارد و در پی کسب نخستین جام هستند.

مصدومان و محرومان
متئو کواچیچ که مدت‌هاست مصدوم شده، این فینال را هم از دست داد. کریستین پولیشیچ هم شاید نتواند چلسی را همراهی کند. جیمز آستین، هاروی بارنز، جنگیز اوندر، وس مورگان و جانی اوانز هم مصدومان لسترسیتی هستند.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
آریسابالاگا، کریستنسن، سیلوا، رودیگر، آسپیلیکوئتا، چیلول، جورجینیو، کانته، ورنر، مانت و هاورتس
لسترسیتی: اشمایکل، فوفانا، اوانز، سویونجو، پریرا، کاستانیه، اندیدی، تیلمانس، مدیسون، ایهناچو و واردی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی