نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
۶ |
۳
فرودِ فرهاد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شکست استقلال در دربی تهران برابر پرسپولیس شاید امید قهرمانی را برای خوش بین‌ترین طرفداران آبی هم کور کرده باشد.

خبرورزشی - محسن کرامتی؛ استقلال در ایستگاه بیست و سوم لیگ برتر برابر پرسپولیس به میدان رفت. این بازی علاوه بر حساسیت همیشگی دربی، یک جدال حیاتی برای فرهاد مجیدی بود تا تیمش را در کورس قهرمانی نگه دارد. استقلال که هفته گذشته در یک بازی عجیب به ذوب آهن پایین جدولی باخته بود باید در این بازی سه امتیاز می‌گرفت تا کماکان امید رسیدن به جام را زنده نگه دارد.

در دقیقه ۲ این بازی، خطای وحید امیری روی مهدی قایدی که به گواه کارشناسان داوری باید با پنالتی همراه می‌شد توسط اکبریان دیده نشد. بازی با نتیجه تساوی تا پایان نیمه نخست ادامه یافت. استقلال اما در این جدال حیاتی از ضعف بازی‌سازی هافبک‌هایش رنج می‌برد. فرشید اسماعیلی روی نیمکت، داریوش شجاعیان بیرون از زمین و آرش رضاوندی که در بازی قبل کارت گرفته بود و این بازی محروم بود، میانه میدان را برای فرهاد خالی از ستاره کرده بود. ریگی اگرچه با جنگندگی همیشگی خود بسیاری از حملات و تحرکات ترابی و هافبک‌های پرسپولیس را خنثی کرد اما مهدی پور نتوانست موقعیت چندانی برای خط آتش استقلال فراهم کند. فرهاد که بازی را با دو مهاجم یعنی قایدی و مطهری شروع کرده بود تا خوردن گل اول از پرسپولیس صبر کرد. پس از آن که عیسی آل کثیر از تک موقعیت به وجود آمده نهایت استفاده را کرد، فرهاد دست به تغییر تیمش زد. شیخ دیاباته و فرشید اسماعیلی به زمین آمدند تا استقلال امیدوار به گلزنی شود. شاید اگر فرشید با مصدومیت روبرو نبود از همان ابتدا در ترکیب قرار می‌گرفت و خط میانی استقلال قوی تر بازی می‌کرد.

پس از حضور اسماعیلی در ترکیب هم شاهد فروغ چندانی در خط میانی استقلال نبودیم. محرومیت آرش رضاوند که در آسیا برای استقلال خوش درخشیده بود هم در شکست امشب این تیم بی تاثیر نبود. شاید بهتر بود فرهاد به بازیکن در آستانه محرومیتش برابر ذوب آهن استراحت می‌داد و او را برای دربی نگه می‌داشت. استقلال امشب بدون هافبک بازی ساز برابر پرسپولیسِ خلاقی بازی کرد که از موقعیت خود نهایت استفاده را برد.

پس از حضور شجاعیان هم در میانه میدان، مهاجمان استقلال کماکان در موقعیت گلزنی قرار نمی‌گرفتند و جز یکی دو موقعیت، استقلال تصمیم گرفت رو به بازی مستقیم بیاورد. حتی دو تعویض پایانی این تیم یعنی دانشگر و رمضانی هم برای همان تاکتیک همیشگی این سال‌های استقلال بود: سانتر! شاید گفتن از فراز کمالوند و نقش او پس از دو باخت استقلال در لیگ برتر هنوز کمی زود باشد اما قطعا از کادر فنی فعلی استقلال انتظار بیشتری می‌رود که بعد از دریافت گل با پلن‌های دیگری هم به سراغ گلزنی برود. استقلالی که برابر الدحیل و الاهلی بسیار درخشان به بازی برگشت و کم نیاورد.  اما حالا آبی‌پوشان دو بازی است که موفق به گلزنی نشده‌اند. مدافعان بلند قامت پرسپولیس هم در این بازی، حداقل فرصتی به سانترهای بی ثمر استقلال ندادند. شاید مرور بازی‌های قبلی و خلاقیت‌های فردی مطهری، قایدی و دیاباته این نکته را در ذهن ما بیاورد که فرهاد بدون فراز، فرود داشته است!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرهاد تنهاست IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    اگرهمین فردا آقا مجید نامجو یا بیژن طاهری یا مجید صالح یا ..... در کنار فرهاد روی نیمکت بنشینند نقاط ضعف و افت تیم به مراتب کمتر و کمتر خواهد شد فشار نیمکت استقلال بسیار بیشتر از ظرفیت فردی مثل فرهاد است درسته که او تجربه سالهای سال در استقلال رو داره اما اینکار یک تنه به سرانجام نخواهد رسید و استقلال بازی به بازی پائین تر خواهد آمد
  • Alireza ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۴
    فصل بعد همین قربانی میاره دستیار اما فکر نکنم قبول کنه قربانی قربانی با اخلاق مجبدی نمیسازه
  • یاشار ۲۴ ابدی IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    دوستان نمیخوام کری بخونم اما انصافا حاج محمود بهتر از فرهاد بود . با تمام خیانتی که بازیکنان بهش کردن اما حداقل دربی بازی باخته رو مساوی کرد . هوادارای استقلال : فکر کنم بازم مثل همیشه خیلی زود یه لقب به مربی تون دادین و جو گیرش کردید ! شاه فرهاد ؟؟؟؟ با همین ادبیات و دانش فنی بهش لقب شاه دادین چون محبوب بود ؟؟؟ اگه اینطوری که به پاش بسوزید و بسازید و خودتون رو با وزیر و وکیل سرگرم کنید ! بازم تبریک میگم این پیروزی شیرین و صدرنشینی رو به تک تک سرخ دلان
    • حمید علوی CA ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
      یاشار جان داداشم جهان سوم یعنی جاییکه حرف حساب خریدار نداره اما حرف مفت رو‌ گرون میخرن. یعنی جاییکه آدم خائن، آدم دزد، آدم ریاکار تقدیس میشه و‌ لقب چگوارا و شاه و .. میگیره اما آدمای سالم رو خون دل میکنن و خونه نشین.. یعنی جاییکه بعضی کانالهای هواداری و بعضی رسانه ایها و بعضی بازیکنان خائن هر کار دلشون میخواد میکنن و مورد قدردانی هم قرار میکیرن. در همچین جامعه ای، حرف حساب نزن یاسار جان..
  • میرغیضی بازگیر DE ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    شخصیت تیمی و مدیریتی مهم ترین تزریق برای استقلاله...اونقدری مهم،که حتی از آمریکا و انگلیس وارد کنن
  • حسن IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
    سلام بچه را که الکی گنده کنند میشه شاه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی