نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
 تردیدهای فراوان در مورد ناگلزمن/ آیا او شایستگی نیمکت بایرن را دارد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یولیان ناگلزمن سرمربی لایپزیش با شکست سنگین در فینال جام حذفی و بدون کسب جام راهی بایرن مونیخ می‌شود.

خبرورزشی - یولیان ناگلزمن، سرمربی فعلی لایپزیش و فصل بعد بایرن مونیخ، ساعاتی قبل از بازی فینال جام حذفی مقابل دورتموند، پیامی حمایتی از مدیران فصل بعدش در مونیخ دریافت کرد.

اولیور کان در پیام خود گفته بود که طرفدار برد لایپزیش است و اینکه بردن جام حذفی قبل از آمدن به مونیخ، ایده خوبی برای ناگلزمن است. کارل هاینتس رومنیگه مدیر باشگاه هم جانب لایپزیش را گرفت: «ناگلزمن هنوز جامی نبرده و من از روی تجربه می‌دانم که مربیان همواره دوست دارند جام ببرند.»

اما در آن سو، ادین ترزیچ سرمربی دورتموند هم به دنبال کسب اولین جام با این تیم بود، همچنین بازیکنان او. در این بین دخالت مدیران بایرن در این ماجرا و حمایت کردنشان از لایپزیش، باعث شد انگیزه دورتموندی‌ها چند برابر شود.

همین اتفاق هم افتاد و دورتموند تیمی آتشین در فینال جام حذفی بود که حریف را با نتیجه ۴-۱ در هم کوبید و فاتح جام شد. ارلینگ هالند که در هر حرکتش انگیزه بالا موج می‌زد، لیدر دورتموند بود و این تیم از همان دقیقه پنجم که توسط سانچو به گل رسید برتری خود را به حریف تحمیل کرد.

این اتفاقی بود که احتمالا ناگلزمن و تیمش، پیش بینی آن را می‌کردند. لایپزیش مقابل هالند و دورتموند چند روز قبل هم در لیگ ناکام مانده بودند و یک برد ارزشمند در لیگ نصیب زنبورها شده بود. اما اینکه ناگلزمن باز هم برای مهار هالند و سانچو که هر کدام دو گل در این بازی زدند برنامه‌ای نداشت، سؤال‌ها و انتقادهای زیادی را از این مربی برانگیخت.

چرا تیمی که بهترین دفاع را در لیگ داشته، باز هم نتوانست مقابل بازیکنی مثل هالند برنامه‌ای داشته باشد؟ چرا مربی ای که همه از او و خلاقیتش تعریف می‌کنند و شاید در این مورد اغراق هم می‌کنند، در مورد خطر واضحی که تیمش را تهدید می‌کرد، قادر به انجام هیچ کاری نبود؟

 لایپزیش از فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ همیشه فقط تا نایب قهرمانی در جام حذفی و بوندس‌لیگا پیش آمده و در لیگ قهرمانان اروپا هم تا نیمه‌نهایی بیشتر پیش نرفته است. این تیم نوپای آلمانی که با سرمایه‌گذاری خودش را به جمع بزرگان فوتبال این کشور رسانده، هنوز هم در فتح یک جام ناکام مانده است.

ناگلزمن هم نتوانست برای لایپزش جام بیاورد تا این سؤال برای هواداران فوتبال در آلمان ایجاد شود که آیا او می‌تواند در بایرن مونیخ تحولی ایجاد کند و با این تیم به موفقیت‌های بزرگ برسد؟ او بعد از بازی گفت فکر نمی‌کند تیمش بدتر از دورتموند بوده اما واقعیت این است که حق لایپزیش باخت بود و حق دورتموند قهرمانی. ترزیچ با دورتموند خیلی آرام کارش را پیش برد و بازیکنانش را به بهترین فرم خود رساند و فصل را با اتفاقی خوب به پایان رساند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی