نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
ستاره‌هایی که در اولین دربی گل زدند/ از سلطان پرسپولیسی‌ها تا ایمون زاید
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به جز عیسی آل کثیر ستاره گلزن پرسپولیس در دربی اخیر، ستاره‌های دیگری نیز بودند که در اولین حضورشان در دربی موفق به گلزنی شدند.

خبرورزشی - گلزنی برای پرسپولیس و استقلال برای هر فوتبالیستی جذاب است حالا تصور کنید آن بازیکن در اولین دربی که به میدان می‌رود بتواند برای تیمش گل بزند. به طور حتم بعد از گلزنی در دربی طرف به اوج محبوبیت و شهرت می‌رسد و اگر در سایر بازی‌ها هم عملکرد خوبی نداشته باشد به خاطر همان گل دربی از طرف هواداران نمره قبولی خواهد گرفت. جمعه شب در حالی دربی بزرگ پایتخت با یک گل به سود قرمزها به پایان رسید که عیسی آل کثیر زننده تنها گل این بازی بود. نکته جالب اینکه عیسی در اولین دربی اش موفق به گلزنی شد تا بیش از پیش بین پرسپولیسی‌ها محبوب شود. گل آل کثیر به استقلال بهانه ای شد تا در این گزارش ستاره‌هایی را بررسی کنیم که در اولین تجربه خود در دربی درخشیدند و برای تیمشان گلزنی کردند.

غلامحسین مظلومی

اولین بازی اسطوره فقید آبی‌ها در جدال سنتی با رقیب همشهری با چهارمین دربی پایتخت مصادف شد. روز ١٧ بهمن سال ١٣۴٨ برگزار این بازی در حالی برگزار شد که مظلومی زننده تک گل آبی‌ها بود و موفق شد در اولین دربی اش برای استقلال گلزنی کند. مظلومی بعد از آن هم توانست ۴ بار دیگر دروازه پرسپولیس را باز کند.

علی پروین

سلطان بی چون و چرای پرسپولیسی‌ها بیشترین بازی را در دربی‌ها انجام داده ولی فقط ٢ بار توانست دروازه آبی‌ها را باز کند. اولین دربی پروین در ٣ مهر سال ١٣۴٩ برگزار شد و در آن بازی اسطوره قرمزها با وجود شکست ٣ بر ٢ تیمش موفق شد اولین گل خود را در دربی‌ها به ثمر برساند.

ادموند بزیک

پرسپولیس چند سال در بردن رقیب سنتی ناکام بود تا اینکه ادموند بزیک جوان در ٢٧ مهر سال ١٣٧۵ و در آخرین دقایق بازی یک گل سه امتیازی به استقلال زد تا با گلزنی در اولین دربی عمرش محبوبیت فراوانی بین پرسپولیسی‌ها کسب کند. بزیک به غیر از آن گل یکبار دیگر هم دروازه استقلال را با پیراهن پرسپولیس باز کرد تا در جمع ٢ گله‌های دربی قرار بگیرد.

سجاد شهباززاده

آقای گل فعلی لیگ برتر کلا یک فصل لباس استقلال را بر تن کرد و ٢ بار در دربی به میدان رفت. سجاد اولین دربی خود را در ٢ آذر ١٣٩٣ تجربه کرد و با وجود شکست دو بر یک تیمش مقابل رقیب سنتی موفق شد تک گل آبی‌ها را در آن بازی به ثمر برساند.

محسن خلیلی

محسن چه در سایپا و چه در پرسپولیس متخصص گلزنی به استقلال بود. خلیلی که در ابتدای لیگ هفتم به پرسپولیس پیوست در همان سال و در دو دربی ابتدایی خود موفق شد دروازه استقلال را باز کند تا لقب محسن رفت و برگشت را از هواداران پرسپولیس بگیرد. اولین دربی محسن در تاریخ ٢٢ مهر سال ١٣٨٦ برگزار شد و با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

امید روانخواه

روانخواه در استقلال شرایطی مشابه با خلیلی در پرسپولیس داشت. امید که توسط مرحوم حجازی به استقلال آمد در هر دو دربی اول خود موفق به گلزنی شد تا به او هم لقب امید رفت و برگشت بدهند. روانخواه هم درست مثل خلیلی اولین بازی  خود در دربی را در دیدار  رفت لیگ هفتم انجام داد.

ایمون زاید

محبوب ترین خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس کلا کمتر از ٢٠ دقیقه فرصت حضور در دربی را بدست آورد ولی در همین مدت کم کاری کرد که پرسپولیسی‌ها تا ابد برای رقیب سنتی کری می‌خوانند. استقلال پرویز مظلومی‌در آن بازی با دو گل از قرمزها پیش بود و در آستانه برگزاری جشن پیروزی در دربی قرار داشت تا اینکه زاید به عنوان یار تعویضی به میدان آمد و در ١٠ دقیقه ٣ بار دروازه مهدی رحمتی را باز کرد تا پرسپولیس ١٠ نفره با یک کامبک استثنایی به برتری برسد.

جابر انصاری

مهاجم فعلی آلومینیوم اراک در زمان حضورش در استقلال راه دروازه پرسپولیس را به خوبی بلد بود. جابر اولین دربی خود را در لیگ پانزدهم و در تاریخ ٨ آبان ١٣٩۴ انجام داد و در دیداری که با تساوی یک بر یک به پایان رسید موفق شد تک گل تیمش را به ثمر برساند. نکته جالب اینکه انصاری در دیدار برگشت همان سال هم موفق شد بار دیگر به پرسپولیس گل بزند و در جمع دو گله‌های دربی قرار بگیرد.

مهدی عبدی

شاید کمتر کسی بین اهالی فوتبال قبل از ٣١ شهریور سال ١٣٩٨ مهدی عبدی را می‌شناخت. در آن روز و در جریان بازی رفت لیگ نوزدهم در حالیکه بازی سرد پرسپولیس و استقلال می‌رفت با نتیجه بدون گل به پایان برسد ناگهان عبدی جوان توسط کالدرون به بازی فرستاده شد و در اولین لمس توپ خود در اولین دربی که به میدان رفت موفق شد یک گل سه امتیازی برای سرخ پوشان بزند و راه چند ساله را یک شبه طی کند.

ارسلان مطهری

مهاجم گلزن آبی‌ها تا حالا در ۴ دربی حضور داشته و در این بازی‌ها ٣ بار به پرسپولیس گل زده است. آمار نشان می‌دهد مطهری راه گلزنی به پرسپولیس را خیلی خوب بلد است و البته هواداران استقلال امیدوارند مهاجم متعصب تیمشان در دیدارهای آینده آمار گلزنی خود را بهبود ببخشد. نکته جالب در خصوص ارسلان این است که در اولین دربی خود که در نیم فصل دوم لیگ نوزدهم برگزار و با تساوی دو بر دو به پایان رسید موفق شد دبل کند تا او هم راه چند ساله را یک شبه طی کند.

نکته: به غیر از این نفرات بازیکنانی مثل رضا عابدیان، عباس سرخاب، ادموند اختر، مرتضی کرمانی مقدم، بهنام طاهرزاده، علی علیپور، سروش رفیعی، جری بنتسون، فرد ملکیان، عیسی ترائوره، عادل کلاه کج و شیث رضایی هم موفق شدند در اولین دربی که به میدان رفتند گلزنی کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی